Web Analytics Made Easy - Statcounter

یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با معرفی افراد و گروه‌های برتر در شهرستان گنبدکاووس استان گلستان پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, ابراهیم کریمی, شامگاه سه‌شنبه در مراسم اختتامیه استانی جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در سالن المپیک گنبدکاووس اظهار داشت: به مردم گنبدکاووس و شرق گلستان این نوید را بدهیم که این جشنواره برای همیشه در شهرستان گنبدکاووس ماندگار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: استقبال شما مردم گنبدکاووس, همه ما را متعجب کرد و به پاس این استقبال بی‌نظیر, برگزاری جشنواره بین‌المللی اقوام ایران زمین در گنبدکاووس در سال‌های آینده در گنبدکاووس نیز برگزار می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان افزود: شایستگی مردم گنبدکاووس بیش از این فضای سالن است و امید داریم با تلاش مسئولان در سال‌های آینده شاهد سالن ویژه برای برگزاری این جشنواره باشیم.

کریمی تصریح کرد: از 27 استان کشور در این جشنواره حضور داشتند و قطعا خاطره خوشی از این روزها در استان گلستان به ویژه گنبدکاووس خواهند داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گلستان تاکید کرد: یازدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین در ابتدا به مدت 4 روز در گرگان مرکز استان و 4 روز سپس در شهرستان گنبدکاووس برگزار و نفرات و گروه های برتر انتخاب شدند.

در پایان این جشنواره، در حوزه صنایع دستی دلیخون از استان کردستان, ساعدی از استان خراسان رضوی, پقه از استان گلستان, بی‌باکیان از استان گلستان, کاووسی, مجیدی و هادی نژاد از استان گلستان به عنوان غرفههای برتر معرفی شدند.

با انتخاب مردم در بخش گروه‌های موسیقی نیز گروه‌های موسیقی گیلان, کردستان, استان آذربایجان شرقی و گروه موسیقی خراسان شمالی و در بخش برترینهای گردشگری دهیاری روستای سلطانعلی بخش مرکزی گنبدکاووس, دهیار روستای زابل آباد بخش مرکزی, دهیار روستای فاضل آباد بخش کوهسارات شهرستان آزادشهر, دهیار روستای دوزین بخش کوهسارات شهرستان مینودشت و دهیار روستای عادل از گالیکش به عنوان نفرات و گروههای برتر معرفی شدند.

در بخش روستاهای گردشگری نیز از مدیرعامل شرکت تعاونی دهیاران گرگان، دهیار روستای افراتخته و روستای شاهکوه گرگان و در بخش گردشگری عشایری نیز از استان فارس, دهیار روستای گچی‌سو کلاله و استان خوزستان قدردانی شد.

در پایان برترین غرفه سوغات جشنواره بین‌المللی اقوام نیز استان قم انتخاب شد.

انتهای پیام/

R41471/P1492/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۳۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «سیدعلی مهاجر» در جلسه کمیسیون اقوام، فرق و مذاهب که با محوریت مراسم بزرگداشت 291 امین سالروز تولد «مختومقلی فراغی» شاعر و عارف نامدار ایرانی ترکمن برگزار شد، اظهار کرد: مراسمات بزرگداشت این عارف و شاعر شهیر ایرانی باید با محوریت وحدت و تقریب برنامه‌ ریزی و به خوبی اجرا شود.
 
به گفته وی؛ بهره‌ گیری از آموزه‌های دینی در همگرایی اقوام اهمیت بسیاری دارد، از نظرات و دیدگاه‌های علما و روحانیون به ویژه اهل سنت در مراسمات استفاده و بهره‌ برداری شود.
 
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گلستان پرهیز از سلیقه ‌گرایی را ضروری دانست و گفت: با مدیریت و دوری از افراط و تفریط باید در راستای توسعه فرهنگ غنی اقوام ایرانی اسلامی گام برداشت.
 
وی افزود: لازم است در طراحی برنامه‌ ریزی مراسمات به آداب و رسوم برادران اهل سنت نیز توجه شود تا بستری برای سوءاستفاده معاندان و دشمنان برای ایجاد تفرقه قرار نگیرد.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • حضور نیکی کریمی و حامد بهداد در جمع داوران جشنواره فیلم اقوام
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود
  • برگزاری محفل شعر ارادت رضوی در هویزه
  • عاشقانه شمس و مولانا رکورد کمدی‌ها را زد/تغییر ناگهانی دبیر اقوام
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • ساز هنرمندان جنوب کرمان بر سکوهای بین‌المللی کوک می‌شود
  • پایان جشنواره بین المللی کوچ عشایر جعفر آباد مغان
  • بارش باران سیل آسا به زمین‌های کشاورزی روستای عباس آباد خسارت زد + تصاویر
  • مختومقلی فراغی از محورهای وحدت در گلستان است
  • وصل شدن تلفن ثابت ۲ هزار مشترک مخابرات در گنبدکاووس