Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>آذربایجان شرقی - در آستانه برگزاری سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان که با وجود گذشت 31 سال از نخستین دوره آن همچنان موجودیت خود را حفظ کرده و سال به سال بر اعتبار و ارزش آن افزوده می شود، گذری داریم بر تاریخچهاین تور و نیز نگاهی آماری خواهیم داشت بر آنچه طی 31 دوره تور گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وحید پوررضوی: در آستانه برگزاری سی و دومین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران- آذربایجان که با وجود گذشت 31 سال از نخستین دوره آن همچنان موجودیت خود را حفظ کرده و سال به سال بر اعتبار و ارزش آن افزوده می شود، گذری داریم بر تاریخچهاین تور و نیز نگاهی آماری خواهیم داشت بر آنچه طی 31 دوره تور گذشته است.

ششمین دور توردوچرخه سواری ایران-آذربایجان به دلیل حضور تیم های خارجی از اهمیت بالای برخوردار بود که در این دور تیم های سوریه، ترکیه و آذربایجان شرقی در رده بندی تیمی در جایگاه های اول تا سوم قرار گرفتند و در مجموع رده بندی انفرادی تامر آورال و آیهان آیتکین ترکیه ای و جمال شیخونی از سوریه در سکوهای اول تا سوم ایستادند.

هفتمین دوره تور بین المللی ایران- آذربایجان نیز با حضور تیم های خارجی همراه بود و رکابزنان داخلی و خارجی برای کسب عناوین قهرمانی با هم رقابت می کردند که در پایان این دوره آذربایجان شرقی الف موفق شد به مقام قهرمانی برسد وتیم های تهران و کرمان به ترتیب دوم و سوم شدند و حسن شریف زاده از آذربایجان شرقی، خسرو قمری از مرکزی و حسین اسلامی از کرمان به ترتیب رده های اول تا سوم جدول رده بندی انفرادی را کسب کردند.

در هشتمین دوره تور تیم های تهران، آذربایجان شرقی و ترکمنستان به ترتیب عناوین اول تا سوم رده بندی مجموع تیمی را کسب کردند و کاستا کلف از ترکمنستان، مجید وفایی از تهران و آذری از اصفهان رده های اول تا سوم انفرادی را از آن خود کردند.

تیم های ترکمنستان، ارمنستان و آذربایجان شرقی رده های اول تا سوم دوره نهم را از آن خود کردند و دیمیتری کاتماکف از ترکمنستان، مجید شیخ از سوریه و مانیس شبلونی از ارمنستان در مجموع انفرادی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در دوره دهم نیز تیم های قزاقستان، قرقیزستان و آذربایجان شرقی الف به ترتیب اول تا سوم شدند و یوری چکف از قرقیزستان، وارلی تیتیف از قزاقستان و حسین عسگری از زنجان به ترتیب در جایگاه های اول تا سوم ایستادند.

در یازدهمین دوره تور دوچرخه سواری بین المللی آذربایجان تیم های قزاقستان، فجر تبریز و ترکمنستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند و در انفرادی بلوزوف از قزاقستان، احد کاظمی از فجر تبریز و کوزنسوف از قزاقستان اول تا سوم شدند.

دوازدهمین دوره تور بین المللی آذربایجان با درخشش دوچرخه سواران قزاق همراه بود و در این دور قزاقستان، اوکراین و فجر تبریز به همراه آندره میزوروف ، وارلی تیتیف و بلوزوف هر سه از قزاقستان اول تا سوم شدند.

در دوره سیزدهم و در مجموع تیمی فجر تبریز ، قزاقستان و ایران الف و در انفرادی احد کاظمی و قادر میزبانی هر دو از فجر تبریز به همراه آندری کاشین قزاق اول تا سوم شدند.

چهاردهمین دوره نیز با قهرمانی مجدد فجر تبریز خاتمه یافت و تیم های آذربایجان شرقی و سوریه دوم و سوم شدند در این دوره احد کاظمی از فجر، حسین عسگری از آذربایجان شرقی و قادر میزبانی دیگر رکابزن تیم فجر تبریز به ترتیب رده های اول تا سوم مجموع انفرادی را کسب کردند.

در پانزدهمین دوره تور ، قادر میزبانی با پیراهن فجر تبریز اولین قهرمانی خود را به دست آورد و حسین ملکی و احد کاظمی دوم و سوم شدند در این دور تیم های آذربایجان شرقی، مرکزی و تهران اول تا سوم شدند.

حدر دوره شانزدهم تیم های آذربایجان شرقی، قزاقستان و زنجان به ترتیب اول تا سوم شدند و احد کاظمی از آذربایجان شرقی، حسین عسگری از مرکزی و وازگن گولیجانیان از ارمنستان به ترتیب عناوین اول تا سوم انفرادی را کسب کردند.

در هفدهمین دوره تیم های ترکیه، پتروشیمی و سوریه در مجموع رده بندی تیمی مقام های اول تا سوم را کسب کردند و قادر میزبانی دوچرخه سوار ایرانی تیم ترکیه، موتلو مرت از ترکیه و احد کاظمی از پتروشیمی تبریز به ترتیب در رده بندی انفرادی اول تا سوم شدند

دوره هجدهم این تور با قهرمانی تیم ایران الف به اتمام رسید و تیم های ترکیه و پتروشیمی تبریز به ترتیب رده های دوم و سوم را کسب کردند، دراین مرحله احد کاظمی از پتروشیمی، مهدی سهرابی از ایران الف و پاول نوداک ترکیه ای به ترتیب رده های اول تا سوم را به دست آوردند.

نوزدهمین دوره تور بین المللی ایران- آذربایجان با کسب سکوی قهرمانی توسط تیم پیکان تهران و قرار گرفتن تیم های پتروشیمی و قزاقستان در رده های دوم و سوم همراه بود و الکس کالیسف قزاق، سیدرضایی از کرمان و موتلو مرت ترک در رده بندی انفرادی اول تا سوم شدند.

در بیستمین دوره تیم های تایوان، پیکان و سوریه به ترتیب برسکوهای اول تا سوم جدول رده بندی تیمی قرار گرفتند و قادر میزبانی رکابزن ایرانی تیم تایوان، احد کاظمی از پتروشیمی و دیوید مک کین از ایرلند به ترتیب مقام های اول تا سوم رده بندی انفرادی را کسب کردند.


در بیست و یکمین دوره تور بین المللی ایران-آذربایجان تیم های پتروشیمی، سوریه و عربستان اول تا سوم شدند و قادر میزبانی، احد کاظمی و حسین عسگری هر سه از پتروشیمی در جدول رده بندی انفرادی مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

در دوره بیست و دوم این تور، تیم های آذربایجان شرقی الف، مرکزی و آذربایجان شرقی ب بر سکوهای اول تا سوم قرار گرفتند و در رده بندی مجموع انفرادی رشاد عباس اف از جمهوری آذربایجان، زینال نوریزان از مالزی و فرهاد مختاری از آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بیست و سومین دوره تور نیز تیم های پتروشیمی، پیکان و ازبکستان به عناوین اول تا سوم دست یافتند و حسین عسگری و قادر میزبانی هر دو از تیم پتروشیمی و مهدی سهرابی از تیم مس کرمان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در بیست و چهارمین دوره، تیم های پتروشیمی تبریز، شهرداری تبریز و دانشگاه آزاد اول تا سوم شدند و احد کاظمی، حسین عسگری و قادر میزبانی نیز عناوین اول تا سوم انفرادی را از آن خود کردند..

در دوره بیست و پنجم و در مجموع تیمی، پتروشیمی تبریز با 30 دقیقه اختلاف و با اقتدار و با مجموع زمانی 64 ساعت و 23 دقیقه و 18 ثانیه به مقام قهرمانی دست یافت و تیم های دانشگاه آزاد اسلامی و هراکلیون یونان دوم و سوم شدند.

قادر میزبانی در این دوره گوی سبقت را از سایر رقبای خود ربود و با 21 ساعت و 22 دقیقه و 25 ثانیه در مجموع شش مرحله به مقام قهرمانی تور بیست و پنجم دست یافت و امیر زرگری رکابرن ملی پوش تیم دانشگاه آزاد اسلامی و حسین عسگری رکابزن تیم پتروشیمی تبریز دوم و سوم شدند.

ادامه دارد........

46

کلید واژه‌ها : استان آذربایجان شرقی - تبریز - دریاچه ارومیه - دوچرخه‌سواری - ارومیه -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۳۶۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال

گفته می شود استقلال با پسوند خلیج فارس حیات تازه خود را در فوتبال ایران ادامه خواهد داد. این تیم در طول تاریخ چند بار ولو به مدت کوتاهی تغییر نام داده است.

به گزارش طرفداری، حیات باشگاه ورزشی استقلال با نام دوچرخه سواران آغاز شد. دوچرخه سواران موجودیت خود را از علاقه موسسش به ورزش دوچرخه سواری گرفته بود.

دوچرخه سواران در سال 1328 با تیم فوتبال سرباز تهران ادغام شد و ستاره های دو تیم در یک باشگاه گرد هم آمده و نام باشگاه تاج تهران را به خود گرفتند. تاج تهران بعد از انقلاب در معرض انحلال بود. قرار شد بازیکنان این تیم در یک مجموعه انقلابی ادامه فعالیت دهند و با نام آزادی بار دیگر فعالیت کنند. در سال 1358 به پیشنهاد عنایت الله آتشی نام تیم از آزادی به استقلال تغییر یافت و این تیم سالها با این نام در فوتبال کشورمان به فعالیت پرداخت. در سال 1403 بعد از مشکلات مربوط به مالکیت مشترک 2 باشگاه استقلال و پرسپولیس، مجموعه استقلال تهران به هلدینگ خلیج فارس واگذار شد و مقرر شد این مجموعه با نام تیم استقلال خلیج فارس در مسابقات مختلف شرکت کند.

به نظر می رسد از این به بعد، با نام استقلال خلیج فارس، تیم آبی پوش پایتخت را خطاب قرار خواهیم داد. نام لیگ برتر ایران هم لیگ خلیج فارس است و از جهت همنامی استقلال با نام لیگ فوتبال ایران ممکن است در گویش های اهل فوتبال تداخل و اشکال به وجود آید.

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • مراسم افتتاحیه هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران
  • نگاهی آماری به بارش‌های امسال کرمانشاه
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • تصادف پژو ۲۰۶ با سواری پرشیا با ۶ مصدوم در محور بین‌المللی ارومیه به سرو
  • سیر تاریخی شناسنامه‌های المثنی استقلال
  • آغاز طرح ملی طوبی در تبریز
  • برگزاری دوره آموزشی طرح ملی طوبی در تبریز
  • تصاویری وحشتناک از سیل عظیم آذربایجان شرقی (فیلم)
  • پلورالیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟