Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار شهرستان رشت از برگزاری جشنواره شب های فرهنگی رشت در برج میلاد خبر داد.

به گزارش ایلنا از رشت،سیروس‌شفقیبا اشاره به برگزاری جشنواره شب‌های فرهنگی‌رشت در برج میلاد توسط فرمانداری این شهرستان و همکاری سایر دستگاه های متولی از قبیل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، شهرداری و شورای اسلامی شهر، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رشت و همچنین همکاری بسیار مطلوب معاونت فرهنگی،اجتماعی برج میلاد و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی، اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانهای کشور گفت: این جشنوارهروزهای پنجشنبه و جمعه هفته جاری از ساعت 18 الی 23 در محل برج میلاد تهران برگزار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان رشت با بیان این مطلب که شهرستان رشت بعنوان مرکز و نگین استان گیلان است افزود: این شهرستان از ظرفیت های قابل توجه ای در حوزهگردشگری و بوم گردی صنایع دستی و خوراک برخوردار است.

شفقی با بیان اینکه گردشگری یکی از مولفه های توسعه اقتصادی در دنیا محسوب میشود افزود: شهرستان رشت از قدمت بالا و فرهنگ بسیارغنی برخوردار است که طی سالیان متمادی زبانزد عام و خاص در کشور بوده است.

وی با اشاره به اینکه گیلان هرساله در ایام مختلف سال پذیرای میلیونی گردشگران است عنوان کرد: عمده این مسافران از روستاهای شهرستان رشت و جاذبه های گردشگری این شهرستان دیدن میکنند.

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به اینکه روستاهای شهرستان رشت دارای جاذبه های گردشگری بسیار مناسبی هستند تصریح کرد: برای توسعه گردشگری اقامتگاه های بوم گردی به عنوان یکی از راهبردهای جدید در جهت تامین محل اقامت گردشگران در روستاهای این شهرستان آغاز گردیده است که از جمله آن خانه های بوم گردی روستاهای دهنه سر شیجان و جیرسرباقرخاله است.

شفقی افزود: از دیگردستاوردهای توسعه بوم گردی در روستاهای ایجاد اشتغال و درآمد پایدار و نیز مهاجرت معکوس است.

وی با بیان اینکه شهرستان رشت نیازمند توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال و تقویت درآمدهای مردمی از این صنعت است افزود: جشنواره شب های فرهنگی رشت در برج میلاد با هدف معرفی توانمندی ها و جاذبه های گردشگری و صنایع دستی و تنوع خوراکی آن جهت ارائه و تشویق به حضور گردشگران در جای جای این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در این برنامه اجرای شعر و موسقی ، آیین های بازی های سنتی و نمایشگاه عکس و صنایع دستی در چارچوب قوانین کشوربرگزار می گردد، افزود: با توجه به اینکه رشت بعنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو ثبت گردیدهو خوراک نیزیکی از مزیت های جدی در جذب توریسم و گردشگر محسوب می گردد، ارائه غذاهای متنوع محلی و سفره رشتییکی دیگر از برنامه های نمایشگاه این جشنواره است.

وی با بیان اینکه برگزاری چنین برنامه ای در پایتخت کشور سبب آشنایی بیشتر با توانمندی های شهرستان رشت می گردد، افزود: رشت، شهرستان فرصت هاست و با چنین اقداماتی میتوان جهت توسعه شهرستان، نسبت به جذب سرمایه‌گذار در صنعت گردشگری و جذب بیشتر و توزیع گردشگران آن در تمامی نقاط شهرستان اقدام کرد.

شفقی در پایان با تشکر ویژه از دستگاه هایی اجرایی دست اندرکار شهرستان که در جهت هر چه با شکوه برگزار شدن این جشنواره کمک می‌کنند، افزود: از تلاش‌های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت، سازمان‌فرهنگی ورزشی و روابط‌عمومی شهرداری، میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره فرهنگ ارشاد اسلامی، بخشداری های شهرستان و حوزه معاونت عمرانی و روابط عمومی فرمانداری شهرستان رشت و همچنین مدیریت برج میلاد و دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرها و مراکز استانها و انجمن گیلانی های مقیم تهران و دست اندرکاران گیلانی هماهنگ کننده و همه هنرمندان گیلانی حاضر در این جشنواره تقدیر نموده و از همه مردم ایران و گیلانی های مقیم سراسر کشور و همشهریان عزیز رشتی دعوت میکنم تا در این جشنواره حضور فعال داشته و گرما بخش شب‌های فرهنگی رشت در مرکز کشور باشند.

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۲۴۵۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم گفت: جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم با هدف تکریم خانواده بزرگ همکاران شهرداری قم و استعدادیابی فرزندان کارکنان شهرداری قم برگزار می‌شود.

مجید محمد رضاخانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مجموعه مدیریت شهری با خانواده‌ای به بزرگی بیش از ۶۰۰۰ نفر کارکنان مستقیم و غیر مستقیم، پشتیبانی و حمایت از خانواده این عزیزان به‌خصوص قشر کارگران مدیریت شهری، در رشد و ارتقای بنیان‌های خانواده و ارتقا کیفی فرهنگی و آموزشی فرزندان این عزیزان است.

وی افزود: در راستای پشتیبانی و اجرای فعالیت‌های علمی، فرهنگی هنری و ورزشی در شهرداری قم، شناسایی و ایجاد زمینه‌های لازم برای پرورش استعدادهای فرزندان کارکنان شهرداری قم اعم از کارگران رسمی و قراردادی و همکاران عزیز در حوزه‌های پاکبان و باغبان، کارمندان و سایر پرسنل مدیریت شهری، شهرداری قم بر آن شده است تا اولین جشنواره استعدادیابی این فرزندان عزیز را به عنوان جشنواره «آتیه سازان شهر» در سال ۱۴۰۳ برگزار کند.

معاون برنامه‌ریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم ادامه داد: این جشنواره تا پایان سال و در حوزه‌های مختلف قرآنی، فرهنگی ورزشی و علمی در قالب مسابقات متنوع برگزار خواهد شد.

رضاخانی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی استعدادها و نخبه‌های فرزندان عزیز و ایجاد زمینه‌های لازم برای رشد و پرورش و کمک به ایجاد آینده بهتر برای این قشر آینده‌ساز است که نخستین دوره از آن سال جاری برگزار خواهد شد.

وی گفت: بستر نرم‌افزاری این رویداد برای جمع‌آوری اطلاعات فرزندان کارکنان در حال اجرا است که پس از بارگذاری آدرس سامانه اعلام خواهد شد و همکاران گرامی با ورود به سامانه اعلام شده مشخصات فرزندان و زمینه‌های مورد علاقه ایشان را اعلام می‌کنند تا متناسب با آن شهرداری قم نسبت به برگزاری رویدادهای این جشنواره اقدام کند.

کد خبر 748858

دیگر خبرها

  • شیراز میزبان برگزاری اولین جشنواره رسانه‌ای اقوام و عشایر کشور می‌شود
  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • جدایی برگزاری بخش ملی و بین الملل جشنواره فیلم رضوان
  • دو انتصاب جدید در جشنواره اتقان
  • دومین جشنواره غذاهای سنتی (آش نغوزه) در چناران برگزار می‌شود
  • برگزاری جشنواره استعدادیابی «ستاره‌های شهر» در قم
  • شهرستان‌های لرستان میزبان برنامه‌های شاخص شب میلاد امام رضا (ع)
  • در جشنواره شکوفه‌های بادام ‌شهر زیبای دژکرد چه گذشت؟
  • برگزاری ۱۴ دوره جشنواره شعر رضوی در استان خوزستان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر زیبای دژکرد