Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@03:07:00 GMT

حامیان آب برتر استان قم تجلیل شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۳۲۵۶

حامیان آب برتر استان قم تجلیل شدند

قم - حامیان آب برتر استان در مراسمی با حضور استاندار قم، مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دیگر مدیران استان تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شرکت آب و فاضلاب استان قم، آئین تجلیل از حامیان آب برتر استان قم با حضور سیدمهدی صادقی استاندار، خلیلی مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، جمعی از مدیران استان، مدیران مدارس و دانش آموزان حامی آب در تالار آب شرکت آب و فاضلاب برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قم در این مراسم در سخنانی با تأکید بر اهمیت حفاظت از منابع آب تصریح کرد: حمایت از آب مسئله‌ای است که باید همه مدنظر داشته باشند؛ اینکه ما چگونه این نعمت حیات‌بخش را اجر نهیم و در استفاده از آن دقت کنیم وظیفه همه است.

تأکید بر فرهنگ‌سازی در صرفه‌جویی در مصرف آب

سیدمهدی صادقی با تاکید بر اینکه اگر بزرگ‌ترها در عمل در حوزه مصرف آب درست حرکت کنند کودکان نیز یاد می‌گیرد افزود: ما بعضاً حرف زیاد می‌زنیم و عمل نمی‌کنیم که تأثیر معکوس دارد در عین اینکه اگر درست عمل کنیم این فرهنگ‌سازی صورت خواهد گرفت.

وی با تقدیر از شرکت آبفا و آموزش‌وپرورش برای بسترسازی آموزش دانش‌آموزان در حوزه مصرف آب تصریح کرد: آموزش‌وپرورش باید مسابقات ویژه‌ای را در حوزه آب داشته باشد و پیشنهاد می‌کنیم پرسش مهر استان امسال در خصوص مسئله آب باشد تا فهم بهتری از ارزش این نعمت الهی داشته باشیم.

نیازمند وفاق ملی برای حفظ منابع آب هستیم

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه نیازمند وفاق ملی برای حفظ منابع آب هستیم تصریح کرد: این آب باید برای نسل‌های بعدی حفظ شده و زندگی جریان داشته باشد؛ اگر آب به‌خوبی حفاظت نشود به بسیاری از شهرهای کشور آسیب جدی وارد خواهد شد.

محمد خلیلی‌پیر اضافه کرد: اگر آب در کشور ما خوب استفاده نشود در 50 سال آینده با تغییرات اقلیمی ممکن است فلات مرکزی کشور خالی از جمله کرمان، یزد و بسیاری شهرهای دیگر که نمادها و هویت فرهنگی ما هستند خالی از سکنه باشد.

وی با تاکید بر اینکه عزم لازم برای حفظ منابع آب وجود دارد خاطرنشان کرد: نقش کودکان و دانش‌آموزان در مصرف صحیح آب و انتقال این فرهنگ به دیگران بسیار مهم است؛ در این فرهنگ‌سازی وزارت آموزش‌وپرورش همکاری بسیار خوبی دارد و برنامه‌های گسترده‌ای با کمک این وزارتخانه در حال اجرا است.

مصرف بی‌رویه باید برای مردم ضد ارزش باشد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قم در سخنانی در این مراسم با بیان اینکه کشور ما ثروتمند است اما گاهی به دلیل عدم مدیریت صحیح و مسائل فرهنگی دچار مشکلاتی می‌شود، اظهار کرد: با وجود منابع غنی در کشور با مشکلات اقتصادی مواجه هستیم و یکی از دلایل مهم آن هم مصرف بی‌رویه است که در بسیاری از منابع داریم.

علی‌جان صادق‌پور با تاکید بر لزوم افزایش فرهنگ تلاش، صرفه‌جویی و تکنولوژی در کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب با تشخیص مشکلات کشور و تبیین سیاست‌های کلان رویکردهایی را در حوزه اقتصاد مقاومتی تبیین کردند و تاکید داشتند که باید در حوزه اصلاح الگوی مصرف تلاش کنیم تا جایی که مصرف زیاد و بی‌رویه به ضد فرهنگ تبدیل شود.

وی با تاکید بر اینکه مصرف بی‌رویه باید برای مردم ضد ارزش باشد بر لزوم، اصلاح رفتارها، عادات و فرهنگ‌های غلط در کشور تأکید و اذعان کرد: باید در زمینه‌های مختلف آب، منابع طبیعی، محیط زیست و... دانش‌آموزان را آگاه کرده تا حافظ این منابع مهم و کلیدی باشند.

در این مراسم علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع آموزشی و ترویجی آب، سوگندنامه مصرف صحیح آب توسط دانش‌آموزان حاضر در مراسم قرائت شد.

در پایان این مراسم با حضور استاندار قم، مدیرکل روابط عمومی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و دیگر مدیران استان، از مدیران برتر در حوزه فرهنگ‌سازی مصرف آب، مدیران مدارس برتر، مربیان برتر و دانش‌آموزان حامی آب برتر تقدیر شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۳۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان نمونه کشور و استان

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تجلیل از تولیدکنندگان برتر و دهیاران نمونه در مهربان
  • تجلیل از معلمان نمونه کشور و استان
  • ایدکوپرس سایپا،‌ تندیس شرکت برتر ایران را دریافت کرد
  • طرح‌های مهم تأمین و انتقال آب به تهران در پیچ و خم اعتبارات
  • تولید سلنیوم آلی و رقیق‌کننده اسپرم با مصرف دامی در کشور
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • ذخیره سد زاینده‌رود به ۳۹۶ میلیون مترمکعب رسید
  • تجلیل از کارگرانی که چرخ تولید را به حرکت درآوردند
  • ایران قدرتمند در مدرسه‌ای قوی تجلی پیدا می‌یابد
  • جز قدرت‌های برتر منطقه و جهان هستیم/ باید امیدآفرینی کنیم