Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@14:01:58 GMT

زنان و نيازهاي جنسي

تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۴۸۳۸

خبرگزاري آريا -

زنان و نيازهاي جنسي
صحبت کردن از مسائل جنسي بويژه مسائل جنسي زنان، حقوق جسمي، روحي و قانوني ايشان در اين مورد ، بهداشت رواني و جسمي و... تا چندي پيش ، نه فقط جزء خط قرمزهاي رسانه اي که حتي جزء خط قرمزها در آموزش هاي رسمي و غير رسمي و حتي مکالمات جدي در جامعه ما بوده است.
تنها جايي که ما سراغي از اين موضوع مي ديديم و مي شنيديم در گفتگوهاي غير رسمي وغير جدي بود که يا در قالب لطيفه دهان به دهان مي چرخيد و طبيعتا نمي شد از آن انتظار آگاهي دهي يا آموزش داشت و يا در شکل مشاوره هاي بسيار خصوصي بود که باز جنبه اطلاع رساني عمومي پيدا نمي کرد و دايره بسيار بسته اي را شامل مي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در حال حاضر در مقايسه با گذشته، زنان، در حيطه مسائل جنسي، داراي آزادي بيشتر و درک بهتري از حقوقشان هستند. اما باز هم در اين زمينه در رده هاي سني مختلف، دانش و آگاهي کافي وجود ندارد، زيرا منابعي بر مبناي تحقيقات واقعي در دسترس نيست که به زنان کمک کند تا بدانند چگونه ارتباطات جنسي و جسم و روحشان را سالم و شاد نگه دارند.
اطلاعات مربوط به مسائل جنسي کم نيست اما اطلاعات جنسي در رابطه با زنان کم است. که بايد يکسري اطلاعات علمي به روز، براي زنان تهيه شود که به حذف باورهاي موهوم جنسي، شناخت نقش بازدارنده هاي جنسي، مهار تصوير ذهني جسم از ريخت افتاده وکنار آمدن با مشکلات خاص بدنشان کمک کند.
اما زنان چگونه آگاهي جنسي مربوط به زندگيشان را به دست بياورند؟
در ادامه سه گام اصلي را به آنها پيشنهاد مي کنيم :
گام اول:
نسبت به پيشينه فعاليت جنسي خود شناخت پيدا کنيد. يعني رشد جنسي تان را از اوايل کودکي مرور کنيد. همچنين شرح حال فعاليت جنسي تان ، شامل چيزي که از خود ارضائي و اولين ارتباط جنسي تان کشف کرده ايد، پيامهاي فرهنگي که در رابطه با مسائل جنسي دريافت کرده و انتقال داده ايد را نيز بررسي کنيد.
گام دوم:
بدنتان را بشناسيد. پژوهشها مرتبا نشان مي دهند که زنها در مورد بدن و رفتارها و تمايلات جنسي شان شناخت کمي دارند. زنها وقتي راجع به هورمونها و عملکرد جنسي خود بيشتر بدانند و نسبت به بدن خود بيشتر آشنا شوند به هويت جنسي و اعتماد به نفس جنسي دست مي يابند.
گام سوم:
با بدنتان در صلح باشيد. پيامهاي فرهنگي در مورد اهميت جواني، خوش اندامي، لاغري يا روشني پوست مي تواند مانع احساس جذابيت جنسي و ابراز علايق جنسي زن شود. فائق آمدن بر اين پيامها بر کسب هويت جنسي سالم تاثير دارد، اما کار راحتي نيست.
در اين مطلب سعي کرده ايم چگونگي آرام سازي جسم و آشتي با آن را بررسي کنيم :
تمرينات آرام سازي مي تواند به رفع اضطرابي که مانع موفقيت در ارتباط جنسي مي شود و همچنين رفع خستگي و تنش کمک کند. اين تمرينان شامل نفس عميق، آرامش ذهني، و تمرينهايي براي رها کردن انقباضات عضلاني بدنتان است.
1- در ابتدا براي رفع خستگي يک حمام گرم طولاني برويد. سپس اطمينان حاصل کنيد که اضطراب و نگراني خاصي نداريد و اتاق نيز گرم و راحت است.
2- بر روي يک سطح هموار به پشت دراز بکشيد، سعي کنيد ذهنتان را پاک کنيد. در حاليکه با پاشنه پا روي زمين فشار مي آوريد، باسنتان را از سطح زمين جدا کرده و تا 10 بشماريد. در حين اين کار از احساس تماس با زمين از طريق پاشنه پا لذت ببريد.
3- بعد از 10 شماره فشار به زمين را متوقف کرده و به حالت اول برگرديد، به پشت دراز بکشيد، سعي کنيد همان احساس خوب اتصال به زمين را حفظ کنيد. سپس به تنفستان توجه کرده، ريتم آهسته تنفس به صورت دم از طريق بيني و بازدم از دهان را ياد بگيريد.
4- در آغاز احتمالا نفستان سطحي و از قفسه سينه است. سعي کنيد نفستان را به گونه اي هدايت کنيد که تحت کنترل ديافراگم قرار گيرد. به محض اينکه ريتم آرامي پيدا کرديد توجه را به تمرکز فکر برگردانيد.
5- چشمها را بسته، سعي کنيد روي چيزي تمرکز کنيد. مثلا روي نقطه کوچک نوراني خيالي به اندازه يک سر سوزن در تاريکي. اجازه دهيد بدنتان در بهترين حالتي که مي تواند آسوده باشد، آرام بگيرد. سپس ذهنتان را از افکار مزاحم پاک کنيد(اين کار بعد از چند جلسه که برنامه آرام سازي برايتان عادي مي شود، آسانتر خواهد شد.)
6- اگر به دست و پايتان توجه کنيد خواهيد ديد که احتمالا همچنان منقبض باقي مانده اند. براي رهايي از اين حالت، انقباضات عمدي را در عضلاتتان آغاز کنيد. ابتدا ساق پاي چپ را منقبض کنيد و تا 5 بشماريد، سپس رهايش کنيد. اين کار يعني منقبض و سپس شل کردن را در مورد ران پاي چپ تکرار کنيد. پس از آن ساق و ران پاي راست و بعد باسن - ابتدا يک طرف، سپس طرف ديگر، بعد هر دو طرف با هم – همين عمل را در مورد شکم، سرشانه، دست چپ، بازوي چپ، دست راست، بازوي راست انجام دهيد و در آخر، عضلات صورت را کاملا جمع کنيد و تا 5 شمرده و سپس رها کنيد. در طول تمام اين انقباضات و همچنين در حين رها کردن عضلات، شمارش تا 5 فراموش نشود.
7- عضلات بدن را کاملا شل کرده و رها کنيد، 5 تا 10 دقيقه وقت بگذاريد تا بدنتان به حالت آرامش بازگردد.
8- بعد از انجام تمرينات به ماساژ خود بپردازيد. به آرامي دستتان را در تمام سطح بدن حرکت دهيد، شکم، پستان ها، صورت، دست ها و پاها. احساس شرم نکنيد. اين عمل، بازشناسي اندامتان و پذيرش آنهاست و عشق ورزيدن به آنچه هستيد.
منبع:3-m.ir


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۴۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ

سونگ هه کیو، بازیگر مطرح کره‌ای است که بیشتر ما او را با ایفای نقش ماندگارش در سریال «نسل خورشید» به یاد داریم. این بازیگر که مدتی است دنیای مدلینگ را جدی‌تر از بازیگری دنبال می‌کند، بارها با استایل‌های کت و شلواری و جذابش رخ نموده‌است.

در ادامه نگاهی داشته‌ایم به تعدادی از کت و شلوارهای جذاب سونگ هه کیو که در رنگ‌ها و مدل‌های مختلف بر تن او نشسته‌اند و با مدل کفش‌های متفاوتی نیز ست شده‌اند.

منبع:‌ وب سایت چی بپوشم

سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • شهید مطهری با روحیات و نیازهای نسل جوان آشنایی کامل داشت
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • (ویدئو) تصاویر ترسناک از بلعیدن یک گراز توسط اژد‌های کومودو!
  • تصاویر باورنکردنی از خشونت علیه زنان
  • قیمت قورمه سبزی نجومی شد
  • ویدئویی از پشت‌صحنه «نون خ» در سرما و شرایط سخت!
  • (تصاویر) رخ‌نمایی سونگ هه کیو در دنیای مدلینگ
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • اصالت لباس محلی عشایر ایل شاهسون
  • عکس خبرساز یک زن بی‌حجاب در سخنرانی رئیسی