Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@02:28:30 GMT

سیاست جهاد دانشگاهی کشور هم‌افزایی است

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۶۴۰۸

سیاست جهاد دانشگاهی کشور هم‌افزایی است


معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در هیچ استان و دانشگاهی در پی موازی کاری و رقیب تراشی نیست، گفت: سیاست جهاد دانشگاهی کشور هم‌افزایی است.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سعید پورعلی در هفتادو نهمین گردهمایی معاونان فرهنگی جهاددانشگاهی در تبریز، با بیان اینکه با همت و بلند نظری شاهد شکل گیری پایه‌های مستحکم نظام و اهداف اقتصاد مقاومتی در کشور هستیم، گفت: در برنامه ششم توسعه کشور و احکام دائمی آن به استفاده از ظرفیت‌های جهاد دانشگاهی اشاره شده و از این رو باید معاونان و روسای سازمان‌های تخصصی جهاد دانشگاهی از این فرصت استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
وی با اشاره به رویدادهای فرهنگی جهاد دانشگاهی در سال های گذشته، خاطرنشان کرد: اجرای برنامه های نظر سنجی انتخابات ریاست جمهوری، برگزاری جشنواره خط و نقاشی روح الله، برگزاری مناظره دانشجویی در استان ها، برگزاری برنامه‌های سالگرد تاسیس جهاد، حضور در نمایشگاه بین المللی کشور ، برگزاری سه نشست برای توسعه همکاری با روابط عمومی دستگاه‌های اجرایی و  همایش حقوق شهروندی از جمله برنامه های انجام شده در معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی است.
 
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی کشور افزود: جهاددانشگاهی با معاونت اجتماعی وزارت کشور، سازمان امور اجتماعی ، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید، معاون اجتماعی نیروی اجتماعی ناجا، بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برای گسترش همکاری ها تفاهم نامه ای امضا کرده است.

وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی در چارچوب برنامه های فرهنگ عمومی استان ها و سرمایه اجتماعی از پروژه‌هایی که پیرامون توسعه سرمایه اجتماعی و تغییر شاخص‌های نامناسب در برخی‌ از استان‌ها حمایت می کند.
 
 
وی با اشاره به پنج محور مهم فرهنگی جهاد دانشگاهی، تشریح کرد: اجرای برنامه‌‎های مطالعاتی و آموزشی در حوزه آب و محیط زیست، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، فرهنگ عمومی، پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی، فناوری‌های نوین، سکونت‌های غیر رسمی و حاشیه‌ای، توانمندسازی محرومان و فقرا از جمله موضوعات مهمی است که در طی پنج سال آینده از طرف دولت تاکید و حمایت می‌شود.
 
پور علی با تاکید بر گسترش فعالیت‌ها در دانشگاه‌های مادر، کانون‌ها و تشکل‌ها،  افزود: حمایت فرهنگی از تمام سازمان‌های فرهنگی کشور و مدیران اجرایی و شعب سازمان‌دانشجویان با محوریت سازمان دانشجویان و فعالیت‌های دانشجویی باید رونق یابد.
 
وی ادامه داد: جهاد دانشگاهی از بدو تاسیس اهتمام زیادی به سازماندهی و ساختار دهی دانشجویی داشته  و این رویه باید استمرار داشته باشد.
 
وی توجه به آسیب‌های اجتماعی را ضروری دانست و گفت: جهاد دانشگاهی و شعب افکار سنجی در تولید داده‌ها نقش موثری دارد. این مرکز باید با شورای برنامه‌ریزی، ساماندهی امور جوانان، شورای فرهنگ عمومی همکاری مشترک داشته باشد.
 
معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی با بیان اینکه جهاد دانشگاهی در هیچ استان و دانشگاهی در پی موازی کاری و رقیب تراشی نیست، افزود: سیاست جهاد دانشگاهی کشور هم‌افزایی است و ایجاد فضای مناسب برای ایجاد هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی درون دانشگاه و بیرون دانشگاه از سیاست‌های محوری ماست.
 
وی ادامه داد: تقویت فضای گفت‌و گو و رویدادهای فرهنگی و عقب زدن گفت‌وگوهایی که به تنش و بحران منجر می شود و در پی انسجام بخشی و افزایش کیفی در سیاست‌گذاری‌ها است.
 
پور علی تاکید کرد: پذیرش تنوع و تکثر در سلایق مخاطبان از اصول مهم فعالیت‌های ماست و حالت دستوری نمی‌تواند در بخش فرهنگی راه‌گشا باشد و لذا باید میل به مشارکت در جامعه‌ی دانشجویی پاسخ داده شود و تقویب فرهنگ دوگانه ی رسمی و غیر رسمی برای کشور آسیب زا است و جهاد دانشگاهی تلاش می‌کند که فاصله این دو را کاهش دهد.
 
وی رمز پویایی فضای جهاد دانشگاهی را در توسعه جوان گرایی و سرمایه‌گذاری بر روی جوانان دانست و گفت: تسهیل امور جوانان و استفاده از ظرفیت‌های آنان را مد نظر داریم و از سویی باید اجرای قانون و اخلاق از محور فعالیت‌ها باشد و از بد اخلاقی سیاسی دوری کرد.
 
وی با اشاره به رسانه‌های جهاد دانشگاهی گفت: خبرگزاری‌های ایسنا و ایکنا باید در کنار اخبار پوششی، به پاسخ‌گویی و عمق بخشی به مسائل جامعه توجه کنند و با برقراری ارتباط مستمر با نخبگان و کارشناسان تخصصی هر حوزه، برای نقد منصفانه و علمی رویدادها اقدام کنند.
 
پورعلی ادامه داد: در پی برقراری فضای آرام‌تر و ثبات در مجموعه خبرگزاری ایسنا و ایکنا هستیم و از ظرفیت پست‌های فرهنگی برای جذب سردبیران ایسنا و ایکنا استفاده می‌کنیم.
 
وی تقویت و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گسترش فعالیت‌های فرهنگی در جهاد دانشگاهی را از ضروریات دانست.
انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر

فرماندار شهرستان ماکو گفت: ۳۰ برنامه در زمینه‌های مختلف برای گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر با شعار در راه فتح قله‌ایم در این شهرستان اجرا خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، نادر کاظمی امروز _سه‌شنبه هجدهم اردیبهشت_ در جلسه هماهنگی برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر با بیان اینکه سوم خرداد نماد غیرت ملت مسلمان ایران است، اظهار کرد: ۳۰ برنامه در زمینه‌های مختلف برای سالروز آزادسازی خرمشهر با شعار در راه فتح قله‌ایم در شهرستان ماکو اجرا خواهد شد.

وی افزود: بزرگداشت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر ارج نهادن به تلاش و فداکاری شهدا، ایثارگران، آزادگان، خانواده‌های شهدا و همه کسانی است که در طول دفاع مقدس در جهت حفظ انقلاب اسلامی تلاش و از خود گذشتگی کرده‌اند.

فرماندار شهرستان ماکو با اشاره به اهمیت بزرگداشت سالروز آزادسازی خرمشهر و لزوم همکاری تمام ادارات و دستگاه‌های اجرایی شهرستان در برگزاری هر چه باشکوه‌تر و باعظمت تر این روز تاکید کرد و گفت: فرهنگ و آرمان‌های هشت سال دفاع مقدس و یاد و نام شهدا باید در جامعه زنده مانده و در نسل جوان نهادینه شود.

کاظمی در خصوص فضاسازی شهر در سالروز آزادسازی خرمشهر ادامه داد: فضاسازی شهری و اداری در سالروز آزادسازی خرمشهر باید به نوعی باشد تا مردم این روز ارزشمند را احساس کنند.

وی از اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی در سالروز آزادسازی خرمشهر خبر داد و یادآور شد: عطرافشانی و گلباران مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدا، تجلیل از فاتحان خرمشهر، برنامه‌های متنوع فرهنگی در قالب برنامه‌های متنوع از جمله برنامه‌های سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح شهرستان ماکو است.

کد خبر 751525

دیگر خبرها

  • اجرای ۳۰ برنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر
  • قدردانی کاظم نظری از هنرمندان و اعضای انجمن هنرهای نمایشی کشور
  • ۱۰۰ برنامه در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مرکزی هدفگذاری شد
  • آسیب‌شناسی راهکار تقویت فرآیند جبهه‌ سازی در عرصه فرهنگی است
  • حضور جهاد دانشگاهی در بخش‌های عمومی و دانشگاهی نمایشگاه کتاب
  • ثبت نام دوره مربیگری درجه C آسیا در یزد تکمیل شد
  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • اساتید دانشگاه سرآمدان فرهنگی جامعه هستند
  • رقابت داوطلبان آزمون استخدامی آموزش و پرورش سمنان
  • فرونشاندن التهابات اجتماعی و تنش‌های داخلی، ضرورتی امنیتی است