Web Analytics Made Easy - Statcounter


رویداد هنر ایرانی، شهر جهانی توسط دانشگاه آزاد اسلامی یزد و با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در خیابان مسجدجامع، مجموعه امیرچقماق و آب انبار رستم گیو یزد برگزار شد

به گزارش بی‌باک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، جمعی از دانشجویان دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد به صورت کارگاه های آموزشی هنرهای خود را در قالبپویشی با عنوان کارگاه های آموزشی هنر ایرانی شهر جهانی از طریق استقرار در معابر و خیابان های شهر یزد به مشتاقان عرضهمی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهانی شدن یزد فرصت مغتنمی استتابخش هنری آن را نیز به نمایش گذاشت که در این راستا دانشجویان خلاق دانشکده هنر و معماری با همکاری و راهنمایی استادان متعهد خود از بیستم شهریور ماه به مدت پنج روز در اماکن مختلف اقدام به برگزاریکارگاه هایی درسطح شهر کرده اند که محل سه کارگاه در بافت سنتی و تاریخی شهرو دو کارگاه دیگر در محله های پرتردد یزد درنظر گرفته شدهاست.

هدف از راه اندازی این کارگاه های خیابانی، آشنایی شهروندان با هنر هنرمندان و به کار گیری آن در فضای فرهنگی و بافت تاریخی یزد، معرفی رشته‌ها و نمایش پتانسیل دانشکده هنر و معماری واحد یزد و هماهنگی آن با فرهنگ، سنت اسلامی، بومی و منطقه‌ای بوده و رشته های فعال در این کارگاه آموزشی شامل نقاشی، عکاسی، تصویر سازی، گرافیک،مجسمه سازی، خوشنویسی، طراحی پارچه،طراحی لباس، معماری، طراحی شهری و مرمت می باشد.

اولین رویداد هنر ایرانی شهر جهانی شامگاه دوشنبه بیستم شهریورماه در خیابان مسجد جامع و شامگاه سه شنبه بیست و یکم شهریورماه در مجموعه تاریخی امرچخماق از ساعت ۱۸ الی ۲۳ برگزار شد که با استقبال گسترده و پرشور مردم استان همراه بود.

این رویداد تا بیستم و چهارم شهریورماه سال جاری ادامه خواهد داشت و دانشجویان خلاق دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی یزد هر شب در اماکن مختلف به هنرنمایی و برگزاری کارگاه های آموزشی می پردازند.


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۸۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد

ه گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان، حسن عربی گفت: در چهارمین جشنواره گردشگری گولاچ روستای هدف گردشگری بیابانک که روز پنجشنبه 13 فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقبال گردشگران، مردم و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد، از سند ثبت بافت تاریخی روستای بیابانک در فهرست آثار ملی کشور رونمایی شد.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: در اجرای قانون راجع به حفظ آثار ملی مصوب آبان ۱۳۰۹ و نظام‌نامه اجرایی آن مصوب آبان ۱۳۱۱، بند (ج) ماده‌واحده قانون تشکیل سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۴ و بند ششم ماده سوم قانون اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور مصوب ۱۳۶۷، بافت تاریخی روستای هدف گردشگری بیابانک، اثر فرهنگی تاریخی محدوده تاریخی روستای بیابانک، با قدمت صفویه و قاجاریه در فهرست آثار ملی کشور ثبت گردید.

حسن عربی گفت: بافت تاریخی روستا به شماره ۳۳۱۱۱ مورخ 16/۰۶/1399 در فهرست آثار ملی ثبت گردیده است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902638

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه به معماری و شهرسازی ایرانی ـ اسلامی 
  • روستای تاریخی و کویری اصفهک، در راه جهانی شدن
  • تصویب مطالعات طرح ویژه تفصیلی بافت تاریخی شهر ارومیه
  • بسته تشویقی ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان اعلام شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • برگزاری دوره آموزشی آشنایی با مبانی فکری اسلام ناب و انقلاب اسلامی
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • کارگاه عکاسی «حاکی» حوزه هنری انقلاب اسلامی شاهرود افتتاح شد