Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@00:13:48 GMT

برخورد با عرضه داروهای روانگردان در یک عطاری در کرمانشاه

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۳۹۰۷۹

برخورد با عرضه داروهای روانگردان در یک عطاری در کرمانشاه

کرمانشاه- فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه، از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که در پوشش مغازه عطاری اقدام به عرضه داروهای روانگردان می کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "رضا شیرزادی" در این رابطه گفت: ماموران کلانتری 24 الهیه به واسطه اقدامات اطلاعاتی از فعالیت یک مغازه عطاری در زمینه توزیع مواد روانگردان مطلع شدند و رسیدگی به موضوع را در دستور کار قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ماموران این کلانتری پس از جمع آوری مستندات کافی و هماهنگی با دستگاه قضائی به محل این عطاری مراجعه و ضمن دستگیری متهم قرص های روانگردان و شربت های مخدر را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه متهم به منظور سیر مراحل قانونی به دستگاه قضائی معرفی شده است، گفت: از شهروندان می خواهیم تا در صورت مشاهده موارد مشابه موضوع را با مرکز فوریت های پلیسی 110 در میان بگذارند.

سرهنگ شیرزادی توضیح داد: متاسفانه در برخی از موارد مشاهده می شود که برخی از عطاری ها به صورت غیر قانونی در قالب داروهای ترک اعتیاد به افراد مواد مخدر عرضه می کنند.

وی یادآور شد: با هماهنگی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، اجراییات شهرداری و دانشگاه علوم پزشکی، با عطاری هایی که به صورت غیر قانونی اقدام به توزیع داروهای ترک اعتیاد می کنند، به صورت جدی برخورد خواهد شد.

کشف محموله تلفن همراه قاچاق در کرمانشاه

رئیس پلیس آگاهی استان کرمانشاه گفت: محموله یک میلیارد ریالی تلفن همراه قاچاق پیش از رسیدن به استان های مرکزی کشور کشف و توقیف شد.

سرهنگ "محمدرضا امیری" اظهار کرد: عوامل پلیس آگاهی با برنامه ریزی منسجم و رصد قاچاقچیان سابقه دار توانستند از توزیع محموله تلفن همراه قاچاق جلوگیری کنند.

وی افزود: این محموله که از مرزهای غربی کشور به مقصد استان های مرکزی بارگیری شده بود، در محور روانسر- کرمانشاه توقیف و مورد بازرسی قرار گرفت.

این مقام انتظامی ادامه داد: 83 دستگاه تلفن همراه هوشمند از خودروی پژو پارس توقیفی کشف شد که فاقد هرگونه مدارک مثبته گمرکی بود، دو متهم دستگیر شده نیز در بازجویی های پلیس به جرم خود مبنی بر قاچاق کالا اعتراف کردند.

سرهنگ امیری تصریح کرد: ارزش ریالی محموله مکشوفه یک میلیارد ریال برآرود شده است، متهمان نیز جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

حضور کاروان راهیان نور ناجا در دومین شهر مقام کشور

فرمانده انتظامی شهرستان گیلانغرب در جمع کاروان راهیان نور ناجا گفت: مناطق عملیاتی دفاع مقدس برای نسل امروز، دانشکده بصیرت و معرفت است.

سرهنگ "سلیم سلیمی" به همراه رئیس عقیدتی سیاسی و جمعی از معاونان ستادی با حضور در یادمان شهدای مطلع الفجر، از کاروان های راهیان نور استقبال کرد.

وی در جمع کاروان راهیان نور ناجا اظهار کرد: هشت سال دفاع مقدس یکی از مهمترین حوادث تاریخ ایران اسلامی است که در آن بسیاری از ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی همراه با رشادت‌ها و غیرت دلاورمردان و غیور زنان ایرانی تجلی یافته است.

وی افزود: مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس گنجیه ای بسیار ارزشمند از عزت، عظمت و پایداری و ایثار و خلوص نیت نسلی خودباور، آزاده و مطیع ولایت فقیه است.

این مقام انتظامی ادامه داد: سفرهای راهیان نور که طی دهه اخیر مورد استقبال پرشور اقشار مختلف مردم قرار گرفته است، سنت بسیار گرانقدر و فرصتی کم نظیر می باشد که هدف اساسی آن، آشنا ساختن نسل جوان و عموم مردم با گذشته پر افتخار این مرز و بوم است که به شیوه ای معجزه آسا حقانیت خود را در هشت سال حماسه دفاع مقدس نشان داد.

سرهنگ سلیمی گفت: بازدید از مناطق عملیاتی به عنوان قدمگاه برترین بندگان الهی و میعادگاه وارسته ترین انسان ها و تجلی سال ها حماسه و ایثار دارای برکات فراوانی است که باید به خوبی از این پشتوانه و گنجینه ارزشمند در زمینه تقویت باورهای دینی و معنوی جامعه بهره گرفت.

وی افزود: مناطق عملیاتی دفاع مقدس برای نسل امروز، دانشکده بصیرت و معرفت است و امروز همه ما باید ضمن دفاع از دستاوردهای این نظام اسلامی در راستای اعتلای هر چه بهتر آن تلاش و کوشش کنیم.

سرهنگ سلیمی با اشاره به اینکه راهیان نور حرکتی برای شکوفایی استعدادهای مردمی است، گفت: افرادی که دغدغه حفظ ارزش های فرهنگی دارند می توانند در این عرصه نقش آفرینی کنند.

فرمانده انتظامی در خاتمه خاطر نشان کرد: سعادت زیارت جایگاه جانفشانی شهدا مانند زیارت قبور مطهر آنان است چون در این نقطه از زمین شهدای عزیز ما سعادت آخرت را به لذت های دنیا ترجیح دادند و خون گرانبهای خود را فدای اسلام کردند.

شهریور؛ ماه تصادفات خانوادگی است

رئیس پلیس راه استان کرمانشاه از اوج گرفتن سفرهای تابستانی خبر داد و گفت: با توجه به اینکه شهریور، ماه تصادفات خانوادگی است، رانندگان باید امنیت سفر خود و دیگر هموطنان را با رعایت قوانین رانندگی، تأمین کنند.

سرهنگ "محمد حیدری" در این زمینه گفت: با نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانی و آغاز اعتدال پاییزی طبیعت، سفرهای تفریحی و زیارتی مردم به اوج خود رسیده و راه های استان کرمانشاه هم پذیرای سفرهای درون استانی خواهدبود و هم پذیرای سفر هموطنان از سایر استان ها، لذا برقرای ایمنی این سفرها برای پلیس راه ماموریتی بسیار مهم تلقی می شود و در این راستا با تمام امکانات پای کار خواهیم بود.

وی ادامه داد: ویژگی بسیار مهم این مرحله سفرها بواسطه تعطیلی مدارس و مراکز علمی، سفرهای دسته جمعی و خانوادگی است و این بدان معناست که حوادث احتمالی نیز خانوادگی خواهد بود به همین دلیل بعد آموزش و نهادینه کردن فرهنگ خودایمنی در این دوره از تعطیلات تابستان پررنگ تر است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: پلیس راه استان در کنار فعال سازی 96 تیم کنترل محسوس و نامحسوس و گشت های ثابت و سیار، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، صدا و سیمای استان و سایر رسانه های مکتوب و آنلاین در تلاش است تا با انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی رانندگان و سرنشینان را با فرهنگ خودایمنی و خودمراقبتی در سفر آشنا کند، چراکه اعتقاد راسخ داریم اگر مردم بخواهند مقررات و نکات ایمنی را رعایت کنند، اصلی ترین قدم برداشته شده است.

سرهنگ حیدری خاطرنشان کرد: خط قرمز پلیس برای آن دسته از رانندگانی که مرتکب تخلف شده و جان دیگران را به واسطه سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی به خطر می اندازند، بسیار جدی و غیرقابل چشم پوشی و اغماض است.

وی خطاب به رانندگان متذکر شد: شما مدیر سفر خانواده خود و دیگر هموطنان هستید و مسئولیت دارید، آنطور که از مبداء آنها را صحیح و سالم سوار کرده اید، در پایان سفر نیز آنان را به سلامت به مقصد رهنمون سازید.

رئیس پلیس راه استان خطاب به سرنشینان نیز گفت: شما هم می توانید با نظارت بر رفتارهای ترافیکی راننده و مواظبت از کودکان چه حین سفر و چه حین توقف به انجام یک سفر ایمن کمک کنید.

توسعه حمل و نقل عمومی، ضرورت توسعه شهری

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه گفت: الگوی توسعه مبتنی بر حمل و نقل همگانی یکی از الگوهای توسعه شهری می باشد که بر محوریت حمل و نقل عمومی استوار است.

سرهنگ "فضل الله شیری" عنوان کرد: سهم حمل و نقل عمومی در جذب سفرهای درون شهری 52 درصد است در صورتی که این سیستم هشت درصد کل آلودگی سالانه ناشی از منابع متحرک در کلان شهرها را تولید می کند.

وی افزود: توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در کلان شهرها باعث کاهش آلودگی هوا، مصرف سوخت و ترافیک می شود که البته حمل و نقل عمومی باید جاذبه لازم برای شهروندان را داشته و قابل اعتماد باشد و بدانند که به موقع به مقصد می رسند.

رئیس پلیس راهور استان ادامه داد: در حال حاضر با توجه به شرایط موجود در کلان شهرها، هرگونه برنامه ریزی و سرمایه گذاری صحیح در جهت توسعه، بهبود و تقویت سیستم حمل و نقل عمومی تأثیر مثبت و به سزایی در عملکرد سیستم حمل و نقل کلان شهرها دارد.

سرهنگ شیری تصریح کرد: در صورت کارکرد صحیح حمل و نقل عمومی و افزایش کارایی آن علاوه بر اینکه رضایت بیشتر استفاده کنندگان فعلی این سیستم فراهم می شود، بخشی از مسافران سیستم حمل و نقل شخصی نیز جذب آن خواهند شد.

وی در پایان متذکر شد: توسعه شهری سیستم حمل و نقل عمومی باید به گونه ای برنامه ریزی شود که امکان ایجاد فرصت های رشد آتی بیشتر در آنها دیده شود، چراکه شرایط مطلوب سرویس های خدماتی مانند وجود ایستگاه های قابل دسترسی، پایانه های حمل و نقل و بستر مناسب موجب تمایل مردم به استفاده از حمل و نقل عمومی خواهد شد.

محموله پوشاک تاناکورایی در شهرستان پاوه توقیف شد

فرمانده انتظامی شهرستان پاوه از توقیف محموله پوشاک تاناکورایی به ارزش 560 میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ "حمیدرضا ملکی" بیان کرد: عوامل انتظامی کلانتری 14 نودشه با اقدامات اطلاعاتی موفق به کشف یک محموله کالای قاچاق شدند.

وی افزود: بر همین اساس اکیپی از ماموران کلانتری به محور تردد کالای قاچاق در سطح شهر نودشه اعزام و مسیر را تحت کنترل قرار دادند.

این مقام انتظامی ادامه داد: پس از ردیابی مسیر عبور کالای قاچاق در نهایت محموله موردنظر در عملیات ضربتی پلیس متوقف و یک نفر نیز دستگیر شد.

سرهنگ ملکی تصریح کرد: در بازرسی از خودرو انواع پوشاک تاناکورایی به ارزش 560 میلیون ریال کشف شد، متهم دستگیر شده نیز به مراجع قضائی انتقال یافت.

اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در شهرستان صحنه

فرمانده انتظامی شهرستان صحنه گفت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی و پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در این شهرستان به اجرا در آمد.

سرهنگ "بهروز فخری" اظهار کرد: در راستای مطالبه عمومی و به حق مردم ولایی شهرستان صحنه پس از هماهنگی و اخذ مجوز قضائی، طرح ارتقای امنیت اجتماعی در یکی از محله های جرم خیز به اجرا در آمد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح یک سارق حرفه ای، سه خرده فروش موادمخدر و هفت متعاد متجاهر دستگیر شدند، همچنین مقادیری موادمخدر صنعتی و سنتی نیز کشف شد.

این مقام انتظامی ادامه داد: توقیف 15 دستگاه خودرو و موتورسیکلت فاقد اصالت و ارکان، متخلف و مزاحم نیز از دیگر نتایج اجرای این طرح بود.

سرهنگ فخری با اشاره به اینکه متهمان به دستگاه قضائی معرفی شده اند، گفت: نیروی انتظامی با تمام توان در خدمت امنیت و آسایش مردم است و در این عرصه از هیچ کوششی فرو گذار نخواهد کرد.

کشف کالای قاچاق در شهرستان هرسین

فرمانده انتظامی شهرستان هرسین از کشف محموله کالای قاچاق خبر داد و گفت: یک متهم در این ارتباط دستگیر شده است.

سرهنگ "همت علی شکری" بیان کرد: در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا اکیپی متشکل از پلیس آگاهی و یگان امداد شهرستان هرسین پس از هماهنگی با مقام قضائی نسبت به برقراری ایستگاه ایست و بازرسی موقت در محور کرمانشاه- بیستون اقدام کردند.

وی افزود: در بازرسی های صورت گرفته از خودروهای عبوری، یک دستگاه سمند به ظن حمل کالای قاچاق متوقف شد که در نتیجه آن محموله های لوازم خانگی و آرایشی و بهداشتی به ارزش 100 میلیون ریال کشف شد.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یک متهم در این ارتباط دستگیر شده است، گفت: فرد دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۳۹۰۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، فرمانده انتظامی دلفان گفت: در پی اخبار واصله از سوی مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ مبنی بر یک فقره نزاع دسته جمعی در یکی از روستا‌های تابعه؛ بلافاصله موضوع در دستور کار پلیس دلفان قرار گرفت.

سرهنگ نجفعلی بارانی بیرانوند افزود: مأموران انتظامی پاسگاه میربگ جنوبی با اشرف اطلاعاتی و اقدامات طی یک عملیات موفق به دستگیری ۶ نفر در این رابطه شده و آن‌ها را به یگان انتظامی منتقل و پس از تشکیل پرونده متهمان به مراجع قضائی معرفی شدند.

سرهنگ بارانی بیرانوند در پایان تأکید کرد: پلیس به عنوان حافظ جان، مال و ناموس مردم به هیچ وجه اجازه جولان و قدرت نمایی را به افراد شرور و قانون شکن نخواهد داد و با این گونه افراد به شدت برخورد خواهد شد.

دیگر خبرها

  • دستگیری هجده خرده فروش مواد مخدر در کیش
  • پلمب یک واحد عطاری به دلیل عرضه داروهای مخدر در آبسرد
  • کشف ۲تن شکر قاچاق در رودسر
  • پایان راه سارقان حرفه‌ای محتویات خودرو
  • دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای در کرمانشاه
  • مهم‌ترین خبر‌های پلیس فارس در ۲۴ ساعت گذشته
  • کشف سکه‌های تاریخی از یک متهم در مسافرخانه ای در فسا
  • دستگیری عاملان نزاع دسته جمعی در دلفان
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند