Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت ورلد آف والی، فدراسیون جهانی والیبال فرمول انتخاب تیم‌ها جهت حضور در المپیک ۲۰۲۰ توکیو را تغییر داد. مهمترین این تغییرات در در رقابتهای انتخابی جهان اعمال می‌شود که در سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد و بر اساس آن سه تیم‌برتر این تورنمنت جواز حصور در المپیک را کسب خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همچنین بر اساس این تغییرات سه تیم از رقابت‌های انتخابی بین قاره‌ها که در تابستان ۲۰۱۹ انجام می‌شود به المپیک راه پیدا می‌کنند و در نهایت پنج تیم قهرمان هر قاره بلیط سفر به المپیک را دریافت می‌کنند که به اضافه ژاپن، میزبان المپیک تکلیف ۱۲ تیم حاضر در المپیک را تعیین می‌کنند.
سیستم جدید انتخابی المپیک بایستی از سوی کمیته بین المللی المپیک نیز به تصویب برسد.
پیش از این سیستم انتخابی جهت حضور در المپیک به این گونه بود که دو تیم برتر قهرمانی جهان، پنج تیم قهرمان هر قاره به همراه تیم میزبان و سه تیم برتر دور اول انتخابی و یک تیم برتر دور دوم انتخابی جواز حصور در المپیک را کسب می کردند.
مهمترین تغییر در فرمول جدید از سوی کنفدراسیون والیبال اروپا مطرح شده و بر اساس آن اهمیت بیشتری به رقابت‌های قهرمانی قاره‌ها داده شده است. توسعه رقابت‌های انتخابی تعداد دیدارها در تقویم فدراسیون جهانی را در کنار رقابت‌های قهرمانی جهان افزایش می دهد.
همچنین بر اساس این تغییرات، رنکینگ جهانی نیز بسیار اهمیت دارد زیرا تیم‌ها بر اساس جایگاه‌شان در رتبه بندی جهانی امکان حضور در رقابت‌های انتخابی را کسب می‌کنند. تورنمنت انتخابی جهان با حضور دوازده تیم (تیم میزبان در سال ۲۰۱۸، تیم نخست قهرمانی جهان و ۱۰ تیم برتر از قاره ها) برگزار می‌شود در حالی که در رقابت‌های انتخابی بین قاره‌ای شامل دوازده تیم برتر رنکینگ جهانی بدون احتساب جایگاه تیم ها در دوره گذشته خواهد بود.

602

فدراسیون ورزش والیبال ایران

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۴۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از ایسنا، مسابقات تنیس روی میز انتخابی المپیک در منطقه آسیای میانه از ۲۸ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود و در پایان رقابت‌ها تنها فرد قهرمان سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب می‌کند.

 در بخش زنان ندا شهسواری و مهشید اشتری از ایران اعزام می‌شوند تا برای کسب این سهمیه تلاش کنند. تا به حال ندا شهسواری موفق شده دو بار این سهمیه را از آن خود کند.  

مهشید اشتری در مورد شرایط آمادگی خود و اردوهای تیم ملی گفت: اردوی تیم ملی از سوم اردیبهشت ماه آغاز شده است و قبل از آن هم در مسابقات لبنان، ‌عربستان، آلمان و چک شرکت کردم. اردوی فعلی هم تا زمان اعزام ادامه دارد. در حال حاضر شرایط خوب است و تمریناتمان را دنبال می‌کنیم اما همه چیز به روز مسابقه بستگی دارد. با این حال تمام تلاشمان را می‌کنیم که در انتخابی المپیک به اوج آمادگی برسیم.

او با بیان اینکه انگیزه زیادی برای کسب سهمیه المپیک دارم، تاکید کرد: شاید یک بار فرصت حضور در این مسابقات را داشته باشم چون نمی‌دانم چهار یا هشت سال دیگر چه می‌شود. وقتی الان چنین موقعیتی پیش آمده تمام انگیزه و هدفم را می‌گذارم. من و خانم شهسواری هر دو انگیزه داریم. خانم شهسواری دو بار به المپیک رفته و برایش افتخار است که برای سومین بار برود. برای من هم افتخار است که اولین حضورم را تجربه کنم.

اشتری ادامه داد: خیلی امید دارم که امسال سهمیه برای ایران است اما فرقی نمی‌کند من بگیرم یا خانم شهسواری. شاید برخی بگویند شانس ما با کشورهای دیگر ۵۰، ۵۰ است اما معتقدم احتمال ۸۰ درصد می‌توانیم سهمیه را بگیریم. مهم این است که زنان تنیس روی میز ایران سهمیه را بگیرد.

او در واکنش به اینکه امسال نسبت به سال‌های گذشته به مسابقات بیشتری اعزام شده است، ‌بیان کرد: همه این مسابقات را با هزینه شخصی رفتم. شروع کارم از ۶ ماه قبل و هدفم از اعزام هم انتخابی المپیک بود.

دیگر خبرها

  • علی پاکدامن در جایگاه سوم رنکینگ جهانی شمشیربازی ایستاد
  • زمان آخرین انتخابی المپیک برای کشتی‌گیر ایران
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۱۶ اردیبهشت
  • تیم والیبال ساحلی زیر ۱۹ سال ایران قهرمان قاره آسیا شد
  • اقدام عجیب خودی‌هاعلیه ژیمناستیک/وطن‌فروشی منفعت طلب‌ها
  • اقدام عجیب خودی‌ها علیه ژیمناستیک/ اعتراض به سهمیه المپیک ایران!
  • غول خفته والیبال جهان علیه معجزه ایران!
  • شطرنج‬ مربیان در سیدبندی المپیک/ تنور تکواندو داغ‌تر از همیشه
  • ساحلی‌بازان در جمع چهار تیم برتر آسیا با کسب سهمیه جهانی
  • اشتری: سهمیه المپیک پاریس به ایران می‌رسد