Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@22:23:00 GMT

امیدواری به افزایش قیمت نفت در آخرین روز هفته

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۴۹۲۵۷

امیدواری به افزایش قیمت نفت در آخرین روز هفته

در ابتدای روز جمعه قیمت نفت کاهش یافت. به احتمال زیاد این کاهش قیمت موقتی می باشد و در انتهای روز شاهد افزایش قیمت در آخرین روز هفته خواهیم بود. دلایل افزایش قیمت نفت می تواند پیشبینی های اخیر آژانس بین المللی انرژی مبنی بر تقویت رشد تقاضا و همچنین بازگشت آرامش مجدد به پالایشگاه های آمریکا باشد.
به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از رویترز، امروز قیمت آتی نفت خام برنت بین الملل، نسبت به قیمت بسته شده در روز گذشته، ۲۳ سنت کاهش یافت و این نفت در بازار بشکه‌ای ۵۵.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲۴ دلار معامله شد، این در حالی ست که معاملۀ آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۱۷ سنت کاهش، بشکه‌ای ۴۹.۷۲ دلار صورت گرفت.

این در حالی ست که در روز گذشته قیمت نفت برنت ۰.۶ درصد و قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱.۲ درصد افزایش یافت.
تا اینجای کار، در این هفته نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا که به تازگی از مشکلات برآمده از طوفان هاروی و ایرما رهایی یافته، ۵ درصد و نفت برنت ۲.۷ درصد افزایش یافته است.
قیمت نفت برنت برنت در سه ماه گذشته بیش از ۱۰ دلار افزایش یافته است و قیمت آن تقریبا به نرخ اوایل سال که چیزی بین بشکه ای ۵۵ تا ۵۷ دلار بود، بازگشته است.
اولیور یاکوب، تحلیلگر بازار در سوییس گفته است: "با رسیدن برنت به بشکه ای ۵۵ دلار می توان گفت که این شاخص دارد به سطح خود در ماه های ژانویه و فبریه باز می گردد. "
سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) این هفته در گزارش ماهانه خود آورده است که پیش بینی اش از میزان تقاضا برای نفت خام این سازمان در سال ۲۰۱۸ را افزایش داده است، و دو طوفان قدرتمند اخیر در آمریکا، تاثیر ناچیزی بر روی تقاضا برای نفت خواهد داشت.
این در حالی ست که آژانس بین المللی انرژی نیز در گزارش ماهانه خود آورده است که: ” با افزایش سرمایه گذاری های اخیر، انتظار می رورد که بازار نفت متعادل تر شود و قیمت ها افزایش یابد، هرچند که این افزایش خیلی آرام است. میزان تقاضای نفت در آمریکا و اروپا بیش از آن چه که انتظار می رفت، رشد داشته است."
آژانس بین المللی انرژی پیشبینی خود از رشد جهانی تقاضا برای نفت در سال ۲۰۱۷ را از ۱.۵ میلیون بشکه در روز به ۱.۶ میلیون بشکه در روز افزایش داده است.
سازمان اطلاعات انرژی آمریکا نیز پیش بینی خود از میزان تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ را تغییر داده است که این امر بیشتر به خاطر تاثیرات طوفان هاروی بر روی صنعت نفت این کشور بوده است.
موسسه نفت آمریکا در روز سه شنبه اعلام کرده است که موجودی نفت آمریکا در هفته منتهی به ۸ سپتامبر ۶.۲ میلیون بشکه رشد داشته است و به ۴۶۸.۸ میلیون بشکه رسیده است. این در حالی ست که تحلیل گران پیش بینی کرده بودند که موجودی نفت آمریکا در هفته مذکور ۳.۲ میلیون بشکه رشد کند. اطلاعات رسمی در این زمینه آخر وقت چهارشنبه منتشر شد. در گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا آمده بود که موجودی نفت آمریکا در هفته منتهی به ۸ سپتامبر ۵.۹ میلیون بشکه افزایش یافته است.
حتی با این که از سرگیری فعالیت پالایشگاه ها پس از طوفان هاروی موجب شده که تجار انتظار افزایش تقاضا برای نفت را داشته، بازار کماکان با مشکل تأثیر طوفان ایرما بر تقاضا دست به گریبان است.
۱۴ کشور تولید کننده نفت اعلام کرده اند تولید نفت در ماه آگوست نسبت به ماه جولای، با روزانه ۷۹ هزار بشکه کاهش ۳۲.۷۶ میلیون بشکه در روز وسیده است که کمتر از میزان تقاضای پیشبینی شده است.
محمد بارکیندو، دبیر کل اوپک، روز دوشنبه گفته است که قرارداد کاهش تولید به ایجاد تعادل در بازار کمک می کند و رشد تقاضا نیز می تواند موجب کاهش ذخایر نفتی نفتی شود.
در تاریخ ۲۵ می سازمان کشور های صادر کننده نفت (اوپک) و ۱۱ کشور دیگر توافق کردند تا قرارداد کاهش تولید نفت را که در ابتدا ۶ ماهه بود، برای ۹ ماه دیگر تمدید کنند، و تا ماه مارس ۲۰۱۸، تولید جهانی نفت را روزانه ۱.۸ میلیون بشکه نفت کاهش دهند.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۴۹۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • هشدار درباره نفت ۱۰۰ دلاری و تورم جهانی
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت؟
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • کاهش ذخیره‌سازی‌های آمریکا قیمت نفت را افزایش داد
  • برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد
  • نفت وارد کانال افزایشی شد
  • کاهش ۰.۰۲ درصدی قیمت جهانی نفت
  • کاهش ۰.۰۲ درصد ی قیمت جهانی نفت
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ |برنت ۸۸ دلار و ۴۰ سنت شد