Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاست>احزاب و شخصیت‌ها - مهر نوشت: نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی گفت: مسئولان باید نسبت به وعده‌هایی که داده‌اند پاسخگو باشند و اینطور نباشد که موقع انتخابات وعده‌هایی داده شود و بعد پیگیری نشود.

در راستای سلسله جلسات «سایه تمدن اسلامی برای تایید، تکمیل و تصحیح برنامه های دولت دوازدهم» (دولت سایه)، نشست تخصصی بررسی و نقد برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دولت دوازدهم با حضور جمعی از کارشناسان این حوزه در دفتر نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سعید جلیلی در این نشست گفت: آقای روحانی قبل و بعد از انتخابات ۴ هدف اصلی برنامه های خود را مفاهیم جاذبی از جمله «رفاه»، «امنیت»، «آزادی» و «پیشرفت» عنوان کرد و در روز رای اعتماد به وزرا در مجلس نیز از لزوم مشارکت جامعه در «تصمیم سازی» و «تصمیم گیری» ها، دفاع از «حقوق شهروندی»، «مبارزه با فساد» و «شفاف سازی» سخن گفتند؛ اکنون باید دید این محورها تا چه حد در برنامه های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات منعکس شده است؟

اهم صحبت‌های جلیلی از این قرار است:

* یکی از راه های ایجاد رفاه بیشتر برای مردم این است که «بوروکراسی» به حداقل برسد و زیرساخت این امر نیز باید با گسترش فناوری ارتباطات و "دولت الکترونیک" محقق شود.

* انتظار می رفت تا وزیر ارتباطات دقیق توضیح دهد در سال ۹۶‌ دولت الکترونیک چه مختصاتی دارد و قرار است در سال ۱۴۰۰ به کدام نقطه برسیم؟

* مسئولان باید نسبت به وعده هایی که خودشان داده اند پاسخگو باشند و اینطور نباشد که موقع انتخابات یا اخذ رای اعتماد وعده های کلی داده شود و بعد از آن نیز نسبت به اجرای وعده ها پیگیری انجام نشود.

* یکی از محورهای بسیار مهم در حوزه وزارت ارتباطات، به سرانجام رساندن «شبکه ملی اطلاعات» است که باید آخرین میزان پیشرفت در ۴ سال گذشته و سپس مراحل تکمیل آن به مردم گزارش داده شود.

* در عرصه ایجاد شغل نیز باید مشخص شود در حال حاضر از طریق فضای مجازی و عرصه ارتباطات چقدر توانسته ایم برای کشور ایجاد اشتغال کنیم.

*یکی از بسترهای بسیار مهم برای حفظ «امنیت» جامعه موضوع «امنیت روانی» است.

* وزیر ارتباطات در بخشی از برنامه خود نسبت به بازتعریف مرزهای اخلاق و معنویت در جامعه تاکید کرده است، پس اگر قایل هستیم که اخلاق و معنویت حدود و مرزهایی دارد، باید برای حفظ حریم آن نیز برنامه مشخص و روشن داشت.

* از طریق فناوری ارتباطات می توان به «شفاف سازی حکمرانی» و مبارزه با فساد کمک کرد ولی در این عرصه نیز سهم وزارت ارتباطات در فراهم کردن زیر ساخت های لازم باید تعریف شود.

*امروز «شورای عالی فضای مجازی» یک فرصت بزرگ برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و حضور سران قوا در این شورا و عنایت ویژه مقام معظم رهبری به این شورا، می تواند امکان اتخاذ تصمیم های کلان و مفید برای کشور را فراهم سازد.

29216

کلید واژه‌ها : حسن روحانی - سعید جلیلی -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۲۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی با دولت در قم

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد آقامیری بعدازظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از راه‌اندازی سامانه الکترونیکی ارتباط مردم با دولت گفت: مرکز سامد در راستای ارتباط‌گیری آسان‌تر شهروندان استان قم با رئیس‌جمهور و هیئت دولت در سفرهای استانی راه‌اندازی می‌شود که در دور دوم سفر رئیس جمهور به قم این مرکز در قم راه اندازی شده است.

استاندار قم افزود: شهروندانی که قصد دارند با رئیس جمهور و وزرای دولت سیزدهم ارتباط بگیرند می‌توانند با شماره ۱۱۱ تماس بگیرند و درخواست‌های خود را اعلام کنند.

وی ادامه داد: ۶۰۰ کارشناس در این مرکز مستقر شدند و تا روز جمعه ۲۲ شهریور ماه به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

آقامیری اضافه کرد: تلاش می‌شود تا به همه درخواست‌ها پاسخ داده شود و شهروندان از طریق سایت ۱۱۱.ir نیز می‌توانند نسبت به ثبت درخواست‌های خود اقدام کنند.

همچنین در آستانه سفر رئیس‌جمهوری به استان قم محل استقرار میزهای ارتباطات مردمی در حوزه‌های مختلف وزارتی و سازمانی در زمان سفر دکتر رئیسی به این استان با هدف دسترسی بهتر مردم و دیدارهای چهره به چهره با مدیران و نمایندگان تام‌الاختیار وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها و ارائه مطالبات و نقطه نظرات خود، اعلام شد.

به همت و پیگیری مرکز ارتباطات مردمی ریاست‌جمهوری در ۳۰ نقطه از استان قم میزهای ارتباطات مردمی نمایندگان تام‌الاختیار دستگاه‌های اجرایی در نظر گرفته شده تا مردم شریف این خطه با توجه به موضوعات خود دسترسی آسان‌تر و سریع‌تری به نمایندگان وزارتخانه‌ها داشته و مطالبات و موضوعات مدنظرشان را مطرح و پیگیری کنند.

کد خبر 6100958

دیگر خبرها

  • راه اندازی مرکز سامانه الکترونیکی ارتباطات مردمی با دولت در قم
  • روایت حسن روحانی از مخالفت امام خمینی با مرتبط کردن سازمان اطلاعاتی با رهبری و بیت ایشان
  • کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه چند عضو دارد؟ ۱۲ یا ۱۳؟
  • اعتراف استاندار روحانی به موفقیت دولت رئیسی
  • رئیسی: با عملیات وعده صادق، سایه جنگ از کشور برداشته شد/ عده‌ای فکر می‌کردند با موشک می‌شود معامله کرد/ همه باید به قانون حجاب پایبند باشند/ دشمن به دنبال حیازدایی از جامعه است
  • رئیسی: ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد
  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • پوشش کامل فیبرنوری استان قم تا یک هفته آینده انجام می‌شود
  • پوشش کامل فیبر نوری قم ظرف یک هفته آینده انجام می‌شود