Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - وزير اسبق آموزش و پرورش با بيان اينکه بين رفتار و عمل از يکسو و گفتار مسئولان نسبت به آموزش و پرورش فاصله وجود دارد، گفت: همه متفق‌القول هستند که آموزش و پرورش مهم است ولي در عمل به آن اهميت لازم داده نمي‌شود.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاري فارس، حسين مظفر وزير اسبق آموزش و پرورش و عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در برنامه پرسشگر با بيان اينکه اگر آموزش و پرورش ايران را به انسان تشبيه کنيم، اين انسان از نظر روحي و جسمي حال خوبي ندارد، اظهار داشت: وقتي صحبت از توسعه مي‌شود اين توسعه هم توسط انسان انجام مي‌شود و هم هدف و ابزار توسعه، انسان است و بستر رشد انسان توسعه‌ آفرين هم آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: با وجود تلاش‌هاي بسيارِ صورت گرفته از ابتداي انقلاب تا کنون، ولي آموزش و پرورش حال خوبي ندارد و مهم‌ترين علت آن نوع نگاه مردم و مسئولان به آموزش و پرورش است.
مظفر با بيان اينکه بين رفتار و عمل از يکسو و گفتار مسئولان نسبت به آموزش و پرورش فاصله وجود دارد، گفت: همه متفق‌القول هستند که آموزش و پرورش مهم است ولي در عمل به آن اهميت لازم داده نمي‌شود و تفاوتي بين اين دستگاه با ساير دستگاه‌ها وجود ندارد.
وزير اسبق آموزش و پرورش اضافه کرد: بسياري از مسئولان آموزش و پرورش را مصرفي تلقي مي‌کنند و وقتي مشکلات آموزش و پرورش مطرح مي‌شود برخي مي‌گويند پولي که مشکلات آموزش و پرورش را حل مي‌کند معادل هزينه‌هاي 10 وزارتخانه است.
وي ادامه داد: اين مقايسه درست نيست زيرا خروجي آموزش و پرورش، ماندگار و آينده‌ساز است.
مظفر با بيان اينکه نسبتي که آموزش و پرورش ايران از سرانه دريافت مي‌کند نسبت به کشورهاي توسعه يافته پايين‌تر است، عنوان کرد: کشورهاي توسعه يافته رشد را از ساختن آموزش و پرورش شروع کردند و ما از راه و جاده‌سازي آغاز کرديم در حالي که ريشه همه مشکلات در آموزش و پرورش است.
وزير اسبق آموزش و پرورش تصريح کرد: بايد بين انتظارات از آموزش و پرورش و امکاناتي که دارد تناسب باشد در حالي که چنين تناسبي وجود ندارد.
وي خاطر نشان کرد: ابتدا نوع نگاه‌ها به آموزش و پرورش بايد اصلاح شود و عزم ملي در مجموعه مسئولان و مردم براي حرکت بزرگ تحولي در آموزش و پرورش ايجاد شود.
مظفر مسئله تربيت معلم و اهميت ندادن به آن را دليل ديگر حال بد امروز آموزش و پرورش دانست و گفت: برخي اصلاً به وجود مرکزي براي تربيت معلم اعتقاد ندارند و مي‌گويند با وجود فارغ‌التحصيلان زياد رشته‌هاي مورد نياز از دانشگاه‌هاي ديگر، نيازي به مرکزي تخصصي براي تربيت معلم نداريم.
وزير اسبق آموزش و پرورش افزود: برخي فکر مي‌کنند که وظيفه آموزش و پروش فقط در حد علم آموزي است و پرورش را به حساب نمي‌آورند در حالي که در اسناد بين‌المللي هم اين اعتقاد نقض شده است.
وي با بيان اينکه آموزش و پرورش بايد مصونيت‌سازي را در برنامه داشته باشد، گفت: اين مسئله البته با يک وزير حل نمي‌شود و رشد متوازن و همه بُعدي با توجه به اينکه چه انساني بايد تربيت کنيم بايد مدنظر باشد.
مظفر بيان داشت: مدرسه زندگي يکي از اهداف سند تحول بنيادين است و متأسفانه تاکنون تحقق نيافته است و مهارت‌هاي زندگي به دانش‌آموزان در مدارس آموخته نمي‌شود.
وزير اسبق آموزش و پرورش کنکور را يک غده سرطاني دانست و ادامه داد: بايد امتيازهاي لازم براي ورود ورود به دانشگاه در طول سال تحصيلي پخش شود و مسئله عدالت آموزشي بين مناطق مختلف هم در آن لحاظ شود.
وي با بيان اينکه کنکور، روان جوانان ما را بهم ريخته است، گفت: اعتقاد من اين است که شورايي فرادستي بايد حکيمانه مشکلات آموزش و پرورش را برشمارند و براي آن مشکلات که قابل حل هم هست، درمان عملي بيابند.
وي بيان داشت: اهداف آموزش و پرورش بسيار وسيع است و نمي‌توان حل آن را از بخش خاصي مطالبه کرد.
مظفر با اشاره به تدوين سند تحول بنيادين گفت: بايد مديريت‌هاي سليقه‌اي کنار برود و اين سند، تابلوي رفتاري مديران آموزش و پرورش قرار بگيرد و حاکمان هم بر اساس اين سند از آموزش و پرورش حمايت کنند و از آن انتظار داشته باشند.
وزير اسبق آموزش و پرورش تصريح کرد: کارهاي پراکنده در اجراي سند تحول کارايي ندارد و کارها بايد متوازن، بر اساس سند تحول پيش برود.
وي با بيان اينکه واقعاً وزير آموزش و پرورش خوشي وزارت را نمي‌بيند، گفت: دغدغه و مسئوليت‌هاي وزير آموزش و پرورش بسيار زياد است.
مظفر تصريح کرد: فاصله عميق بين رفتارهاي عملي و نظري پيرامون آموزش و پرورش و همچنين فاصله بين مقدورات و انتظارات مشکل مهم آموزش و پرورش است و اولويت دادن هم به اين معناست که اين فاصله از بين برود.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۶۱۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: برای سال تحصیلی آینده ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در استان جذب می‌شوند که با استفاده از معلمان قراردادی این تعداد به ۱۲ هزار و ۶۸۹ نفر افزایش می‌یابند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، سیدامیر شوشتری درجمع خبرنگاران به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم، ضمن تشکر از تلاش‌های معلمین و اهمیت به وضعیت معیشت و حقوق معلمین اظهار داشت: آموزش و پرورش خراسان رضوی به عنوان بزرگترین و گسترده‌ترین دستگاه، با 100 هزار همکار فرهنگی و یک میلیون و 500 دانش آموز مشغول فعالیت است.

وی افزود: در آزمون‌های استخدامی مختلفی که برگزار شد برای سال تحصیلی آینده 10 هزار و 208 معلم جدید در استان خراسان رضوی جذب آموزش و پرورش می‌شوند. با استفاده از معلمان قراردادی نیز این تعداد به 12 هزار و 689 نفر افزایش پیدا می‌کند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: 20 هزار نفر بازمانده از تحصیل در این استان طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش اعلام شده و این در حالی است که 5 هزار نفر از بازماندگان تحصیل برای سال گذشته هستند که به صورت تکراری در آمار مجدد آورده شده‌اند.

شوشتری اضافه کرد: 90 درصد از دانش‌آموزان اتباع در خراسان رضوی افغانستانی هستند و اتباع عراق و سوریه در رتبه‌های بعدی قرار دارند، همچنین شمار دانش‌آموزان اتباع خارجی استان خراسان رضوی 70 هزار نفر است و علاوه بر این 3 هزار نفر از دانش‌آموزان اتباع خارجی نیز در مدارس خودگردان مشغول تحصیل هستند که این مدارس زیر پوشش اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی قرار ندارند.

انتهای پیام/282

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • خودروی یک وزیر اسرائیلی دیگر واژگون شد
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • لزوم یادآوری اهمیت صنعت بازیافت از طریق آموزش/ سوخت‌ مازوت برای کره زمین سمّ است
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد
  • دانشجویان سال سوم دانشگاه‌ها، بورسیه دانشگاه فرهنگیان می‌شوند
  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/ تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • کاهش عجیب بودجه آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۳
  • معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۶ طرح عفاف و حجاب در مدارس در حال اجرا ست