Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، شروع سال تحصیلی جدید برای دانش‌آموزان همواره با خاطرات خوش همراه است، خاطراتی که برای تمام طول عمر یک انسان به ثبت می‌رسد، دانش‌آموزان با تفکری کودکانه لباس‌ها و وسایل جدید را با شور و شادی در مدرسه به دوستان خود نشان می‌دهند و با استفاده از این وسایل روزهای شادی را در مدرسه در کنار هم می‌گذراند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما این روزها حس شادی کودکانه برای کودکانی که به دلیل بی‌بضاعتی خانواده هنوز نتوانسته‌اند نیازهای مورد نیاز مدرسه را تامین کنند، روزهای تلخ و ناراحت کننده‌ای است، کودکانی که به جای بازی‌های کودکانه و شاد بودن از شروع سال تحصیلی، غم بزرگی دارند.

با وجود این که 4 هزار دانش‌‌آموز در استان دارای حامی هستند و بسیاری از نیازهای این کودکان از سوی خیران تامین می‌شود ولی باز هم زیر پوست شهر در مناطق محروم و حاشیه‌نشین، کودکانی چشم به راه کمک هستند.

در این میان مردم مهربانی داریم که بدون هیچ فراخوانی با فرا رسیدن ماه مهر با هر آنچه که در توان دارند به یاری کودکان خانواده‌های نیازمند می‌شتابند و با کمک‌های کوچک، آرزوهای بزرگ کودکان را برآورده می‌کنند تا کودکی به خاطر لباس پاره و وسایل کهنه در مدرسه از دوستان خود خجالت نکشد.

البته خیران استان به ویژه موسسات مردم‌نهاد در هر زمانی به کمک نیازمندان آمده‌اند و کمک‌های خود را از خانواده‌های مناطق محروم دریغ نکرده‌اند،گاهی اوقات حس انسان‌دوستی و مسؤولیت‌پذیری مانع از این می‌شود که یک انسان خود را کنار کشیده و کارها را به تخصیص اعتبار از سوی دولت بسپارد.

دانش‌آموزان امروز، آینده‌سازان فردای کشور عزیزمان ایران هستند بنابراین هم‌اکنون زمان برآورده شدن آرزوهای بزرگ کودکان به دست خیران است، همه در قبال کودکان معصوم خانواده‌های نیازمند سهمی داریم که باید آن را ادا کنیم که اگر روزی چشممان به چشم کودک نیازمند و محرومی گره خورد، شرمگین نباشیم.

تمایل زیاد مردم برای کمک به نیازمندان

مدیر موسسه خیریه «نوع‌دوستی تبسم زندگی» با بیان این که هدف از شکل‌گیری این گروه به وجود آوردن تبسمی بر چهره نیازمندان است، گفت: ظرفیت بالایی برای فعالیت موسسه‌های مردم‌نهاد وجود دارد و دولت می‌تواند در این اوضاع بد اقتصادی از این ظرفیت برای رسیدگی به نیازمندان استفاده کند.

اسراء طریقیان در «جشن مهر» که به مناسبت فرا رسیدن آغاز سال تحصیلی جدید برگزار شد، با بیان این که فعالیت اصلی موسسه در زمینه کمک به درمان بیماران نیازمند است، افزود: این جشن به منظور آغاز سال تحصیلی جدید و تامین نیازهای دانش‌آموزان خانواده‌های بی‌بضاعت و فراهم شدن لحظاتی شاد و مفرح برای این کودکان برگزار شد.

وی با بیان که این که یکی از مزایای گروه «نوع‌دوستی تبسم زندگی» حضور جوانان خیر در فعالیت‌های مورد نیاز است، ادامه داد: لذتی که از فعالیت در این زمینه وجود دارد در هیچ فعالیت، سفر و یا در هیچ موفقیتی نمی‌توان آن را تجربه کرد.

مدیر موسسه خیریه «نوع‌دوستی تبسم زندگی» تصریح کرد: برای تامین نیازهای 210 دانش‌آموز مبلغ 50 میلیون تومان کمک‌های مردمی در طول یک هفته جمع‌آوری شده است.

طریقیان، تمایل مردم برای کمک به نیازمندان را بسیار زیاد دانست و گفت: مردم علاقه بسیاری برای شرکت در این فعالیت‌ها دارند به طوری که حتی در زمان خریداری وسائل مورد نیاز به دانش‌آموزان وقتی فروشنده‌ها متوجه کار خیر می‌شوند، اجناس را ارزان حساب می‌کنند تا سهمی در این کار خیر داشته باشند.

وی ادامه داد: ظرفیت بالایی برای فعالیت موسسه‌های مردم‌نهاد وجود دارد و دولت می‌تواند در این اوضاع بد اقتصادی از این ظرفیت برای رسیدگی به نیازمندان استفاده کند.

مدیر موسسه خیریه «نوع‌دوستی تبسم زندگی» افزود: با تامین کیف، کفش، روپوش و نوشت‌افزار مدرسه، کودکان خواهند توانست با انرژی زیادی سال تحصیلی جدید را آغاز کنند.

مدیر اجرایی خیریه «نوع‌دوستی تبسم زندگی» نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: استرس‌ها، همه تلاش‌ها و زحمت‌ بچه‌‌ها برای رسیدن به این روز بود، روزی که شاید به نظر خیلی‌ها ساده به نظر برسد ولی 210 نفر از عزیزان زحمتکش اجرایی و داوطلب با شوق و اشتیاق وصف‌ناپذیری شبانه‌روزی برای اجرای بی‌نقص این جشن تلاش کردند.

پریچهر آذری افزود: شور و اشتیاقی که در سالن حاکم بود و تلاش همه عوامل اجرایی، صحنه و ... که از جان و دل مایه می‌گذاشتند قابل وصف نیست، گروه اجرایی با صبر و حوصله تمام بچه‌ها را از لحظه ورود تا خدافظی همراهی می‌کرد، گروه صحنه و بالاخص هنرمند دوست داشتنی شهرمان خانم «مقدس زاده» نیز با انرژی بی‌نظیرشان هر ثانیه تبسم را به بچه‌ها هدیه می‌دادند و بسیاری از این کودکان را هر چند کوتاه، از دنیای واقعی خود که در فقر و نداری و مشکلات غوطه‌‌ور هستند، برای مدتی هر چند کوتاه دور می‌کرد.

وی در ادامه بیان داشت: امروز حتی در این جشن ما از «عمو خسرو» عکاس پیشکسوت پارک ائل‌گولی که چهره‌اش برای کسانی که حتی یک بار به این تفرجگاه رفتند، آشناست دعوت کردیم تا با لنز دوربین قدیمی‌اش خاطرات و لحظات شیرین این بچه‌های فراموش شده شهر را ثبت کند.

مدیر اجرایی خیریه «نوع‌دوستی تبسم» در وصف احساس این عکاس پیشکسوت گفت: «عمو خسرو» با شوق فراوان از همه بچه‌ها بدون دریافت هیچ هزینه‌ای عکس گرفت و با ذوق هر چه بیشتر عکس‌ها را بین همه بچه‌ها پخش کرد و وقتی به بالای صحنه آمد تا از وی نیز تقدیر شود، اشک از چشم‌هایش جاری شد، گریه «عمو خسرو» باعث شد چند تا از بچه‌ها نیز گریه کنند و مدام می‌گفتند، خاله عمو چرا گریه می‌کنه!؟

آذری در پایان گفت: قدردان اعتماد مردم و اعضای «تبسم» هستیم، هدف ما همین لبخند و تبسمی بود که بر لبان این کودکان جاری شد و خوشحالیم که توانستیم اندکی از مشکلات خانواده‌های بی‌بضاعتی که در این وانفسای زندگی دغدغه تامین لباس، کفش و کیف جدید برای تحصیل فرزندان خود داشتند را رفع کنیم.

تهیه نان خالی؛ بزرگ‌ترین مشکل خانواده‌های نیازمند

پیرزنی که از سه نوه یتیم خود نگهداری می‌کند نیز گفت: با فرا رسیدن مهر ماه و آغاز سال تحصیلی جدید دردمان اضافه می‌شود چرا که دخترم سا‌ل‌هاست که فوت کرده و دامادم معتاد است و من هم درآمدی ندارم که برای نوه‌هایم وسائل مورد نیاز مدرسه را خریداری کنم.

مریم پورابراهیمی افزود: وضعیت زندگیمان به اندازه‌ای بد است که تحت پوشش اداره کل بهزیستی استان هستیم ولی به دلیل این که بیمار هستم و باید دارو مصرف کنم حقوق ناچیز بهزیستی در این اوضاع بد اقتصادی کفاف زندگی را نمی‌کند.

وی ادامه داد: برای تهیه نان خالی مشکل داریم به طوری که بسیاری از اوقات غذا نداریم که بخوریم با این اوصاف این کودکان چگونه می‌توانند به مدرسه بروند.

پورابراهیمی گفت: رفتن به مدرسه و درس خواندن پول می‌خواهد که ما پول نداریم در حال حاضر خدا به گذران زندگی ما کمک می‌کند چرا که هیچ درآمدی نداریم.


یکی دیگر از زنان که کودک خود را برای شرکت در مراسم جشن مهر آورده بود، نیز گفت: همسرم سکته کرده و نیاز به درمان دارد این در حالی است درآمد و بیمه نداریم، برای درخواست کمک به کمیته امداد رفتم که یکی از کارکنان کمیته امداد گفت باید پرونده تشکیل شود و از پزشکان مدرک بیاوری تا مطمئن شویم همسرت واقعاً سکته کرده است.

لزوم کمک به نیازمندان از سوی موسسه‌های مردم‌نهاد


سارا ندیمی افزود: ما خانواده‌های نیازمند کسی را نمی‌شناسیم که راه را به ما نشان دهد و پولی نداریم که دوباره همسرم در مطب پزشکان بگردانم، کودکان من نمی‌توانند با این اوضاع بی‌پولی درس بخوانند.

وی گفت: از سوی این موسسه برای دخترم کیف و کفش تهیه کرده‌اند ولی پسر کوچکم وقتی این موضوع را شنیده ناراحت شد که چرا برای من هم کیف و کفش نمی‌خرند، با این اوصاف نمی‌دانیم دردمان را به چه کسی بگوییم.

این زن نیازمند گفت: راضی هستم سرویس بهداشتی منازل را تمیز کنم تا از این راه کسب درآمد کنم ولی حتی این کار را هم نمی‌توانم پیدا کنم.

وی ضمن درخواست کمک از مردم و مسؤولان، لباس‌های پاره خود را نشان داد و با گریه اظهار کرد: کافی است برای دیدن وضعیت زندگیم به محله یوسف‌آباد بیایید و ببیند که چگونه زندگی می‌کنیم، دیگر جانمان به لبمان رسیده است و نمی‌دانیم با این کودکان چه کنیم.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۵۶۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

(تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • «وعده صادق»؛ عملیاتی که نباید فراموش شود
  • بهترین و بدترین خاطره معلم کودکان کار
  • وحید شمسایی: یک برند، پول عجیبی به من می داد تا برای تبلیغات برنج بخورم؛ مردم تولدم را فراموش می‌کنند اما سالگرد برنج نخوردنم را تبریک می‌گویند! / فیلم
  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • مدرسه قوی با معلم قوی شکل می‌گیرد
  • اختلال ترس از فراموش شدن چیست؟
  • تور مدرسه گردی در مشهد
  • آلبوصبیح: استقلال را فراموش کردیم
  • شب فراموش نشدنی اراکی‌ها با ۱۹ گل تاریخی
  • «گشت ارشاد مدیران»؛ یک وعده شبه احمدی نژادی دیگر در دولت رئیسی /فسادها و تخلفات در سکوت فراموش می‌شوند؟