Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملیات اجرایی کلکتور آب‌رسانی شبکه توزیع مرکزی شهر ورامین با اجرای چهار کیلومتر لوله‌گذاری و دو مورد پایپ جکینگ با موفقیت انجام شد. به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مدیر آبفای شهرستان ورامین گفت: به منظور تعادل بخشی و ارتقاء کمی و کیفی شبکه توزیع آب شهری ورامین در نقاط مرکزی و مناطق جنوبی شهر، عملیات کلکتور آب‌رسانی مطابق برنامه‌ریزی و بر اساس طرح مطالعاتی مصوب اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا علیکایی افزود: در اجرای کلکتور اصلی آب‌رسانی شهر ورامین از لوله چدن داکتیل 600 میلی‌متری استفاده‌شده و این خطوط با پنج ماه تلاش شبانه‌روزی از بلوار امام رضا در منطقه دهوین آغاز و با لوله‌گذاری در کنار پل امام رضا، میدان رازی، منطقه باغ صالح و خیابان‌های رسالت، زواره، رجایی شمالی و جنوبی به پایان رسید. وی گفت: دو عملیات پایپ جکینگ برای رینگ و ایجاد خطوط ارتباطی این کلکتور آب‌رسانی انجام‌شده است و این خطوط که در برخی مناطق در اقطار 400 و 500 میلی‌متری چدن داکتیل اجراشده‌اند، پس از تست و شستشو در مدار بهره‌برداری قرارگرفته‌اند. علیکایی در ادامه با قدردانی از عوامل شهرداری، پلیس راهور، ادارات خدمات رسان، کسبه و به ویژه سعه‌صدر شهروندان محترم ورامین در اجرای این پروژه، بر دستاوردهای این کلکتور آب‌رسانی تاکید گرفت و گفت: این کلکتور علاوه بر ایجاد خطوط ارتباطی در تاسیسات آب‌رسانی ورامین باعث سهولت و افزایش توان انتقال آب از مخازن و منابع تولید به شبکه توزیع اصلی و فرعی شهر می‌شود. برای اجرای این طرح بیش از 60 میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت آبفای جنوب شرقی و اعتبارات عمرانی هزینه شده است. کولکتورها از یک لوله اصلی در وسط با سایز بزرگ و لوله های تقسیم آب ورود و خروج در بالا و پایین با ساز کوچک درست می شوند. کار کلکتور یک آب ورودی رو پخش کردن به چند مصرف کننده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۰۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره

به گزارش خبرگزاری مهر، علی محمد نادرخانی گفت: این طرح‌ها شامل اجرای خطوط انتقال شمال شهر خرمدره به طول ۴ کیلومتر، آبرسانی به فاز ۳ شهرک گلدشت، تأمین آب آشامیدنی سایت اداری و مساکن ملی خرمدره، تکمیل مخزن ۱۰۰۰ متر مکعبی سوکهریز است.

وی افزود: احداث ۲ کیلومتر خط انتقال آب روستای فلج، یک کیلومتر خط انتقال روستای قلعه حسینیه، حفر و تجهیز چاه شماره ۱۶ خرمدره و تکمیل مخزن ۴۰۰۰ متر مکعبی خرمدره از جمله دیگر طرح‌هایی است که امسال در دستور کار شرکت آبفا قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان بیان کرد: سال گذشته نیز ۱۰ طرح آبرسانی با اعتبار بالغ بر ۹۷ میلیارد تومان در شهرستان خرمدره اجرا و به بهره برداری رسید.

نادرخانی گفت: اجرای ۸۰ میلیارد تومان طرح‌های توسعه‌ای در تصفیه خانه آب ابهر و خرمدره نیز از جمله اقدامات شرکت آبفا در سال گذشته در شهرستان خرمدره بود.

این مسئول یادآور شد: توسعه خدمات آب و فاضلاب به ویژه در حوزه روستایی از اولویت‌های کاری شرکت آبفا در سال جدید است که در این راستا روستای نصیرآباد خرمدره به عنوان نخستین روستای استان، از خدمات جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب برخوردار شد.

گفتنی است شهرستان خرمدره با ۷۵ هزار نفر جمعیت و ۳۴ هزار مشترک یکی از ۸ شهرستان تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب در استان زنجان است.

کد خبر 6089966

دیگر خبرها

  • تأمین آب ۴۱ آب‌نمای منطقه ۸ اصفهان از شبکه آبرسانی شهری نیست
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • فوت دو کارگر حین اجرای عملیات لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در شیراز
  • اجرای ۹ طرح آبرسانی در شهرستان خرمدره
  • اجرای طرح تعویض کنتورهای فرسوده در استان مرکزی
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • عملیات وعده صادق دفاع مشروع و جنگ اراده‌ها بود
  • احداث و راه اندازی ۳۹۰۰ مترمکعب تصفیه خانه پساب در غرب تهران