Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- صدای گریه از محوطه بیمارستان شنیده می‌شد، نوزاد‌های دو قلو در یک پتو پیچیده شده و در کنار سطل زباله ر‌ها شده بودند، دو نوزادی که خواهر و برادر بودند و مورچه‌ها به صورت آنها هجوم برده بودند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،خواهر و برادر دو قلو تازه به دنیا آمده حال خوبی نداشتند و ساعت‌ها بود که شیر نخورده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبری از مادرشان نبود، هر چه بود خبر از بی قراری نوزادان بود.

صورت‌هایشان زرد شده بود و لباهایشان سیاه، انگار ساعت‌های زیادی بود که در کنار سطل زباله ر‌ها شده بودند.

دو نوزادی که خواهر و برادر بودند و تازه یک هفته از زمان تولدشان به این دنیا می‌گذشت.

نجمه بهاری مددکاراجتماعی موسسه خیریه مهر آفرین در شهر بندرعباس در خصوص ر‌ها شدن دو نوزاد (خواهر و برادر) در محوطه بیمارستان، می گوید: چندی پیش برای پیگیری کار‌های روزمره و جهت پذیرش مددجو (مادر معتاد) به بیمارستانی در بندرعباس مراجعه کردم.

وی می افزاید: در محوطه بیمارستان صدایی نگاه مرا به خود جلب کرد و وقتی دقت کردم متوجه شدم که صدا از کنار سطل زباله‌ای در محوطه بیمارستان می‌آید.

بهاری می افزاید: واقعا تاسف بار بود، دو نوزاد متولد شده (دختروپسر) با معصومیت تمام لای پتو در کارتن گوشه‌ای ازپارکینگ عمومی و در کنار سطل زباله ر‌ها شده بودند.

با همکاری پرستاران بیمارستان، نوزادن به سرعت به بخش منتقل شدند و اقدامات درمانی برای احیاء دو نوزاد آغاز شد.

در ادامه مشخص شد که نوزادن متولد شده دو قلو هستند از بیمارستان دیگری به این بیمارستان منتقل شدند و حدود ۷ الی ۸ ساعت در کنار سطل زباله ر‌ها شده بودند.

متاسفانه مورچه‌های اطرف زباله به مژه‌ها و ابرو‌های دو نوزاد صدمه زده بودند.

با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مسئولان بیمارستان، محل تولد دو قلو‌ها مشخص شد که پدر ومادر نوزاد از قشر ضعیف نبودند بلکه به علت نا مشروع بودن صاحب فرزند شده و آن‌ها را اینگونه ر‌ها کرده بودند.

با تلاش صورت گرفته و همکاری دادستانی و سازمان بهزیستی، دو نوزاد به شیرخوارگاه منتقل شدند.

این روز‌ها ر‌ها شدن نوزادان زیاد به گوش می‌رسد که می‌طلبد مسئولین سازمان بهزیستی چاره‌ای بیندیشند. شاید بهتر باشد سازمان بهزیستی شماره‌ای را به مادران بارداری اختصاص دهد که فرزندشان را نمی‌خواهند؛ و این مادران بدون نگرانی، وضعیت خود را به مددکاران بهزیستی اعلام کرده و بدین شیوه از ر‌ها شدن نوزادان پیشگیری شود، چون مواردی هم بوده که کسی به داد نوزادان نرسیده و نوزاد در شرایط بدی فوت کرده است. چنانچه بهزیستی از سازوکار و زیر ساخت کافی برخوردار نیست این اجازه به یک سازمان مردم نهاد داده شود. مهرآفرین اعلام آمادگی میکند خدماتی را جهت پیشگیری از تلف شدن نوزادانی که والدینشان آن‌ها را نمی‌خواهد انجام دهد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۳۸۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ عبدالرحمن زحمتی در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما گفت: هر سال با شروع فصل بهار، زاد و ولد حیوانات وحشی آغاز می‌شود و زیر چتر حمایت و حفاظت محیط‌بانان حفاظت محیط زیست به زندگی خود ادامه می‌دهند و زنده‌گیری نوزادان حیات‌وحش پیگرد قانونی دارد.
معاون حفاظت محیط زیست خراسان شمالی هم در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به آغاز فصل زایش وحوش گفت: محیط بانان پارک‌های ملی سالوک و ساریگل در شهرستان اسفراین نخستین بره‌های متولد شده‌ی امسال را مشاهده کرده اند.
روح الله لایق افزود: بارندگی‌های مناسب اسفند و فروردین ماه سبب رویش گیاهان و پوشش مناسب گیاهان در مراتع شده وشرایط برای زیست گونه‌های علفخوار همچون قوچ و میش اوریال، آهو و کل و بز مناسب است.
وی در ادامه گفت: فصل بهار گردشگران بیشتردر طبیعت حضور می‌یابند که توصیه می‌شود در صورت مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت از لمس آنها خودداری کنند، زیرا موجب جدا کردن این نوزاد از چرخه طبیعی خواهد شد.

به علت نبود آگاهی ،بسیاری از نوزادان وحوش از چرخه طبیعت خارج می‌شوند
معاون حفاظت محیط زیست استان اضافه کرد: هر ساله در فصل بهار و زمان زادآوری حیات وحش، به علت نبود آگاهی بسیاری از مردم نسبت به برخورد صحیح هنگام مشاهده نوزادان حیات وحش در طبیعت، بسیاری از نوزادان از چرخه طبیعت خارج می‌شوند.
لایق از طبیعت گردان خواست از نزدیک شدن و نوازش بره‌ها و نوزاد وحوش خودداری کنند، چون نوزادان حیواناتی که با لمس و نوازش کردن و یا در آغوش گرفتن بوی انسان به خود گرفته اند، تلف می‌شوند.
در طبیعت و مناطق حفاظت شده‌ی خراسان شمالی ۶۵ گونه پستانداران زیست می‌کنند.

دیگر خبرها

  • هجوم هواداران اراکی به رختکن (عکس)
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)
  • فصل زاد و ولد حیات وحش؛ به محیط زیست آنها نزدیک نشوید
  • اعزام هوایی نوزاد دلیجانی
  • نارضایتی از بیمارستان کودکان در قم
  • کمبود شیرخشک نوزادان در داروخانه‌های جنوب غرب خوزستان
  • تولد ماهانه ۱۱۰ نوزاد در بیمارستان امام رضای کبودراهنگ
  • آیا مورچه‌ها صدا دارند و چرا صدای مورچه‌ها را نمی‌شنویم؟
  • زایمان با تاریخ رُند، بازی با جان نوزاد؟! + فیلم
  • ثبت تولد اولین سه قلوهای استان اصفهان