Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@23:00:39 GMT

آیا اروپا تاوان حمایت خود از تروریسم را می‌پردازد؟

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۶۷۰۳۳

روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی به دلایل افزایش تهدیدهای تروریستی در انگلیس پرداخت.

باشگاه خبرنگاران جوان: روزنامه انگلیسی گاردین درگزارشی با عنوان «چرا تهدید تروریستی در انگلیس به بالاترین سطح افزایش یافته است؟» نوشت: تهدید تروریسم بین المللی علیه انگلیس به شدت افزایش یافته است و حمله با بمب در منطقه پارسنز گرین لندن، بدین معناست که احتمال وقوع یک حمله، قریب الوقوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در راستای افزایش سطح تهدید تروریستی، یکی از مراحل عملیات تمپرر(Temperer) (طرح دولت انگلیس برای استقرار نیرو در خیابان ها در حمایت از افسران پلیس در مکان های کلیدی) فعال شده است و این بدین معناست که تا پنج هزار نیروی مسلح را می توان در مکان های حساس و محل برگزاری رویدادهای حساس، مراکز حمل و نقل و دیگر اماکن عمومی شلوغ مستقر کرد تا دست افسران پلیس برای انجام دادن دیگر وظایفشان باز باشد.

این طرح برای نخستین بار در روز بیست و سوم ماه مه و پس از آن فعال شد که حادثه بمب گذاری انتحاری منچستر آرنا (Manchester Arena) رخ داد، زمانی که نخست وزیر انگلیس اعلام کرد پلیس خواستار حمایت ارتش شده است و این درخواست از سوی سِر مایکل فالون، وزیر دفاع انگلیس تأیید شد.

این چهارمین بار است که از زمان فعال شدن سامانه رسمی سطح تهدید در یکم اوت سال دو هزار و شش، اوضاع به حالت بحرانی رسیده است. آخرین بار اوضاع پس از حمله در منچستر آرنا بحرانی اعلام شد.

قبل از آن، سطح تهدید به مدت سه روز از دهم اوت سال دو هزار و شش در زمان توطئه بمب گذاری در یک هواپیما، و در روز سی ام ژوئن سال دو هزار و هفت، -زمانی که سرویس های امنیتی توطئه برای بمب گذاری در یک باشگاه شبانه در لندن و تلاش برای بمب گذاری در یک خودرو در فرودگاه گلاسکو را کشف کردند- افزایش یافت.

سطح تهدید بر اساس اطلاعات موجود، قابلیت انجام گرفتن حملات تروریستی، قصد انجام دادن حملات تروریستی و برنامه زمانی آن، به تأیید مرکز مشترک تحلیل تروریسم رسیده است. این مرکز در ژوئن سال دو هزار و سه ایجاد شد و در مقر سرویس جاسوسی داخلی انگلیس (ام آی فایو) در لندن مستقر است و متشکل از نمایندگان شانزده نهاد و اداره دولتی است.

مارک رولی، افسر ارشد مبارزه با تروریسم در لندن هشدار داد این اقدامات «ممکن است سبب ایجاد اخلال در برنامه برای آنهایی شود که سفر می کنند. از مردم خواسته شده است صبور باشند، از قبل برنامه ریزی کنند و موضوع تأخیرها را نیز مدنظر قرار دهند.»

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۶۷۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه

دیوید کامرون، وزیر امور خارجه انگلیس احتمال اقدام علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و قرار دادن آن در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را منتفی دانسته است.

در جلسه‌ای که امروز در مقابل کمیته روابط بین‌المللی و دفاعی مجلس اعیان انگلیس برگزار شد دیوید کامرون موضع دولت کشورش در قبال طرح قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های اصطلاحاً «تروریستی» را تشریح کرد.

او در پاسخ به سوالات برخی از نمایندگان توضیح داد که انجام چنین اقدامی علیه سپاه ضرورت ندارد و وضعیت فعلی که کلیت سپاه در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته کفایت می‌کند. 

کامرون گفت: «همه اقداماتی که ما باید برای اعمال فشار علیه ایران انجام دهیم تا اطمینان حاصل کنیم که اگر جایی آنجا کار غیرقانونی انجام دهند می‌توانند علیه ان‌ها اقدام کنیم در چارچوب نظام تحریم‌هایی که تقویتشان کرده‌ایم وجود دارند.»

وی در ادامه گفت: «ما کلیت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تحریم کرده‌ایم. وقتی که من از نهاد‌های مجری قانون، پلیس، سرویس‌های اطلاعاتی و دیگران می‌پرسم آیا این گام اضافی [برای قرار سپاه دادن در فهرست سازمان تروریستی]لازم است پاسخ آنها منفی است.»

دیپلمات ارشد انگلیس در ادامه توضیح داد که چنین اقدامی علاوه بر آنکه سودی ندارد باعث تخریب روابط دیپلماتیک میان دو کشور خواهد شد. 

او گفت: «اگر بخواهم صادق باشم چنین اقدامی یک ضرر هم دارد و آن هم این است که عملاً روابط دیپلماتیک ما را پایان خواهد داد.»

وی در ادامه گفت: «هنگامی که می‌خواهیم از تشدید درگیری‌ها جلوگیری کنیم، هنگامی که می‌خواهیم پیام مستقیمی به ایرانی‌ها ارسال کنیم من می‌خواهم خودم گفتگو انجام دهم. نمی‌خواهم اینطور باشد که به همتای فرانسوی‌ام زنگ بزنم و بگویم که ممکن است این پیام را به ایرانی‌ها برسانید؟»

دیوید کامرون در ادامه گفت: «من فکر می‌کنم که این در راستای منافع بریتانیا نیست و چنین اقدامی نه تنها رویه ما را تقویت نخواهد کرد بلکه از بسیاری جهت باعث تضعیف آن خواهد شد.»

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود ما نیست | وقتی می پرسم آیا اقدام بیشتر علیه سپاه ضروری است، پاسخ منفی است
  • مخالفت وزیرخارجه انگلیس با تروریستی خواندن سپاه پاسداران
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه
  • مخالفت کامرون با شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی
  • کامرون: شناسایی سپاه به عنوان سازمان تروریستی به سود انگلیس نیست
  • اتهام مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • عنوان اتهامی مرتبط با تامین مالی تروریسم به عناوین مجرمانه اضافه شد
  • ترور برای بقا
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • کاظمی قمی: افغانستان شریک ما در مبارزه مشترک با تروریسم است