Web Analytics Made Easy - Statcounter

میترا روحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد ضمن تأکید بر گسترش رشته‌های ورزشی و استقبال جوانان گفت: باید نیازهایی که جوانان با آنان مواجه می‌شوند شناسایی‌ کرده و جذابیت مورد علاقه آن‌ها را با رشته‌های ورزشی تلفیق کنیم.

وی اضافه کرد: برخی از رشته‌های ورزشی مانند طناب‌زنی به امکانات حرفه‌ای و هزینه‌های آن‌چنانی نیاز ندارد، بنابراین به‌ راحتی می‌توان این رشته‌ها را همراه با جذابیت به جوانان معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت‌رئیسه جهانی فدراسیون ورزش‌های همگانی از الزامی شدن درس طناب‌زنی برای دانشجویان رشته تربیت‌بدنی خبر داد و عنوان کرد: دانشجویان این رشته باید آشنایی اجمالی با این رشته نوپا داشته باشند و سایر معلمین هم در رشته‌های دیگر اگر در کلاس‌های ورزش، علوم اجتماعی و ریاضی دانش‌آموزان را به ورزش طناب‌زنی تشویق کنند یقیناً باعث نشاط و سلامت دانش‌آموزان و معرفی آنها به‌ عنوان اولین رشته ورزشی خواهد شد.

رئیس انجمن طناب‌زنی کشور با اشاره به توسعه ورزش‌های همگانی در سطح دانشگاه‌ها تبیین کرد: در سال 96 حدود 70 هزار دانشجو در دانشگاه فرهنگیان مشغول به تحصیل خواهند شد که اگر 40 هزار نفر از این دانشجویان در کلاس‌های آموزشی ورزش‌های همگانی شرکت کنند، قطعاً به توسعه ورزش‌های همگانی در کشور کمک شایانی خواهند کرد.

عضو هیئت‌رئیسه جهانی فدراسیون ورزش‌های همگانی متذکر شد: فدراسیون ورزش‌های همگانی در جهان و آسیا فعال است و هم‌اکنون کشور ایران در جهان رتبه نخست را از آن خود کرده و تنها کشور هنگ‌کنگ به‌ عنوان رقیب آسیایی ایران معرفی‌ شده است.

روحی با اشاره به حضور ورزشکاران ایرانی در مسابقات آسیایی طناب‌زنی گفت: تیم ایران در سال 2012 خوش درخشید، اما از آن‌پس به دلیل عدم‌ حمایت مسؤولان نمی‌توانیم در مسابقات آسیایی شرکت کنیم.

رئیس انجمن طناب‌زنی کشور در خصوص میزبانی خراسان شمالی از هفتمین دوره مسابقات طناب‌زنی کشور گفت: این دوره از مسابقات در بهترین استان و بهترین سطح برگزار شد و ورزشکاران پیشرفت چشمگیری در حرکات خود داشتند.

وی ضمن گلایه از عدم استقبال تعدادی از استان‌ها و عدم حضور در این دوره از مسابقات افزود: متأسفانه تعدادی از استان‌ها به بهانه دور بودن مسیر از این دوره مسابقات انصراف داده بودند و این در صورتی بود که استان بوشهر در دورترین فاصله از خراسان شمالی قرار داشت اما با تیم کامل حضور یافته بودند، بنابراین موضوع انصراف استان‌ها باید رسیدگی شود.

روحی همچنین زمان برگزاری دوره بعدی مسابقات را در تیرماه سال 97 اعلام کرد.

عضو هیئت‌رئیسه جهانی فدراسیون ورزش‌های همگانی با اعلام برگزاری کارگاه‌های بین‌المللی در کشور بیان کرد: با دعوت مدرس آلمانی کلاس ورزش در خانواده را برگزار خواهیم کرد که دانش ورزشی را بالا برده و مطابق با استاندارهای جهانی کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۱۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال بیش از ۵۹ هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد ، با بیان اینکه طرح ملی نجات آب ویژه دانش آموزان پایه‌های هفتم، هشتم و نهم دوره متوسطه است، گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ بیش از ۵۹ هزار و ۷۰۰ دانش آموز، در ۳۳۹ مدرسه از ۱۴ منطقه استان یزد، در این طرح شرکت کردند.

وی افزود: هفتمین دوره طرح ملی دانش آموزی نجات آب (داناب) از ۱۰ آبان‌ماه ۱۴۰۲ در سطح مدارس دوره اول متوسطه سراسر استان آغاز به کار کرد.

محجوبی همچنین ابراز کرد: با ابتکار سازمان جهاد دانشگاهی (مشاور طرح در استان) در هفتمین سال اجرای این طرح برنامه‌های متنوعی شامل، برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین با موضوع آب، تهیه و طراحی ویدئو کلیپ‌های آموزشی، برگزاری مسابقات الکترونیکی از محتوای ویدئو کلیپ‌ها، برگزاری مسابقات سه رشته‌ای و رویداد سما (سپاس مادرانه آب) در دستور کار قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد در ادامه با بیان اینکه همه مسابقات، موضوعات و محتوا‌های آموزشی با موضوع آب است، گفت: در مسابقات سه رشته عکاسی، نقاشی و تئاتر کاغذی، مجموع ۱۵۵۰ اثر از دانش آموزان ۳۳۹ مدرسه به دبیرخانه هفتمین دوره طرح نجات آب استان یزد ارسال شد که از این تعداد، ۱۳۲۰ اثر به مراحل پایانی راه یافتند.

محجوبی همچنین در پایان اظهار داشت: برگزاری بازی‌های تیمی آنلاین از طرح ابتکاری استان یزد در این طرح ملی بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اسکی ۱۵۰ مدال دارد/ از قله به درون شهرها رفتیم
  • محمود یسلیانی سکان‌دار اسکی استان اصفهان شد
  • احمدی: هدفم این است دو طلا کسب کنم / قبل از اینکه ارزش پول پایین بیاید هرچه سریعتر پاداش را بدهند +فیلم
  • فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ارتباط بین‌المللی خود را گسترش می‌دهد
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • استقبال بیش از ۵۹ هزار دانش آموز یزدی از طرح ملی نجات آب
  • دختران ورزشکار ایرانی یک الگو در کشورهای مسلمان هستند
  • مجیدی: ورزشکاران حرفه‌ای اسکیت نیاز به حمایت بیشتری دارند
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا در کشور
  • اجرای طرح بانو توانا در رشته‌های آبی وشنا درکشور