Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: ۵ هزار میلیارد تومان از سوی بانک‌ها در مقابل ۱.۵میلیارد دلار صندوق توسعه ملی،اختصاص خواهد یافت و پیش از این بانکها ۲۰هزار میلیارد تومان دیگر هم پرداخت کردند.

محمدباقر نوبخت، در مراسم آغاز اجرای دو برنامه ملی ایجاد اشتغال گفت: آنچه که برای اشتغال فراگیر وطرح کاج در نظر گرفته شده است، مصوب شورای عالی اشتغال بوده است؛ اما آنچه که در خصوص آیین نامه اجرایی طرح اشتغال روستایی است، نشان این دارد که از پشتوانه برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر،این طرح از دو مسیر تعقیب خواهد شد، به این معنا که برای تامین مالی اشتغال فراگیر، نظام بانکی کشور در حد ۲۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اختصاص خواهد داد؛ ضمن اینکه بخش یارانه نیز، از سوی سازمان برنامه و بودجه شب گذشته ۱۰۰ میلیارد تومان برای طرح کارورزی تزریق کرد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: غیر از ۲۰ هزار میلیارد تومانی که نظام بانکی کشور، همراهی می‌کند، برای اشتغال روستایی و عشایری نیز مقرر شد که معادل ۱.۵ میلیارد دلار ارزی که در حد ۵ هزار میلیارد تومان تلقی می‌شود، پرداخت شود که به همین میزان نیز نظام بانکی آورده خواهد داشت؛ ضمن اینکه ۱۵۰۰ میلیارد تومان نیز بابت پرداخت یارانه سود از محل منابع بودجه اختصاص داده می شود.

نوبخت در خصوص ضمانت اجرایی این طرح گفت: پاسخ این پرسش با استناد به گذشته مهیا است، سال قبل هم در این ایام، طرح موقت رونق اقتصادی را از طریق افزایش تولید و اشتغال آغاز کردیم که در آن، برنامه ما برای رونق اقتصادی از دو مسیر طی می شود، اول برای ۷۵۰۰ واحد تولیدی ۱۶ هزار میلیارد تومان به بخش خصوصی تسهیلات داده شده و دوم اینکه ۳۷۵۰۰ میلیارد تومان به طرح های عمرانی دولتی از خزانه، طرح اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای، پرداخت شود.

وی افزود: در سه ماهه اول امسال، رشد اقتصادی بدون نفت، ۷ درصد شد که بدون نفت هم به ۶.۵ درصد رسید، این در حالی است که برخی نگران رشد دورقمی بودند که از نفت حاصل شده بود که البته به درستی هم عنوان می شد، این در حالی است که تولید و صادرات نفت بیش از سقف تعیین شده نیز امکان پذیر نیست.

نوبخت گفت: نه تنها در رشد اقتصادی هفت درصدی بدون نفت در فصل بهار امسال، در اشتغال نیز رشد داشتیم که ۹۲۰ هزار نفر به جمعیت فعال در سه ماهه کشور نسبت به سه ماهه اول سال ۹۵ در سال جاری، اضافه شده؛ درحالیکه ۷۰۳ هزار فرصت شغلی جدید ایجاد شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اینکه اقدامات دولت برای اشتغال به چشم بیاید یا نیاید، مهم نیست؛ چراکه وقتی با لشگر ورودی فعالی وارد بازار کار می شود، باید به این توجه داشت که در برنامه اول اقتصادی که هدفگیری ما برای ۳۱۴ هزار فرصت شغلی بود که در برنامه دوم افزایش کمی داشت، در حالیکه دولت همواره در حد همین ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار شغل ایجاد کرده است، درحالیکه باید زمینه را برای رشد بیشتر فراهم کرد.

وی افزود: وظیفه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برنامه ریزی در حوزه کار است، چراکه آموزش فنی و حرفه ای و مهارت آموزی داشته اند. البته نظام بانکی گرایش خود را نشان داد که در راستای اجرای سیاستهای ابلاغی مقام معظم رهبری گام برمی دارد، البته باید منابع لازم را هم داشته باشد.

نوبخت گفت: باید حجم سپرده مردم نزد بانک باید بیشتر شود، اما بانکها سپرده ها را در اختیار طرح های دولتی قرار داده بودند، اما بازگشت پیدا نکرد، به همین جهت در سال گذشته ۱۳۲۵۰ میلیارد تومان از تعهداتی که دولت به نظام بانکی در گذشته داشت، پرداخت شد.

وی افزود: تلاش کردیم که در جهت افزایش سرمایه بانکها ۲۹ هزار میلیارد تومان تزریق کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: در جلسه با وزیر اقتصاد، در سازمان برنامه و بودجه برای تعیین تکلیف شیوه بودجه ریزی و اختصاص آن، تصمیماتی گرفته شد، به خصوص اینکه می خواهیم به استانها در طرح های عمرانی کمک بیشتری کنیم؛ ضمن اینکه در حوزه طرح های ملی نیز می خواهیم سرعت بیشتری داشته باشیم، چراکه منجر به تحریک بیشتر اشتغال می شود.

نوبخت گفت: ظرف بیست روز آینده ۱۷۵۰۰ میلیارد تومان در میان روسای سازمان های برنامه و بودجه استانها توزیع خواهد شد؛ ضمن اینکه تصویب بودجه را بر اساس هزینه تمام شده طرح‌ها در سال ۹۷ هدایت خواهیم کرد و البته پول را به وزارتخانه ها نمی دهیم، بلکه به

وی افزود: تصویب بودجه سال ۹۷ بر اساس قیمت تمام شده خواهد بود، البته تخصیص ها سه ماه به سه ماه بر اساس واریز به خزانه صورت نمی گیرد، بلکه بر اساس عملکرد تخصیص صورت می گیرد، البته ممکن است که مخالفت هایی صورت گیرد، اما به هرحال همه هم داستان خواهیم شد. در ضمن، روسای سازمان برنامه و بودجه استانها، هر چقدر که صرفه جویی کنند، اجازه خواهیم داد که مازاد بودجه را به طرح های موردنظر اختصاص دهید.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۴۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، «توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی» را  از جمله موضوعات در حال پیگیری توسط ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برشمرد و اشاره کرد: برای تحقق این امر با اپراتور‌ها و صنایع مذاکراتی انجام داده‌ایم و امیدوار هستیم که به‌زودی شاهد عقد قرارداد‌هایی در این زمینه باشیم.

کرباسی تاکید کرد: ادامه این مسیر به هوشمند‌سازی صنایع، افزایش بازدهی آن‌ها و کاهش مشکلات صنایع منتج خواهد شد.

وی  با اشاره به برنامه توسعه فناوری با اعتبار مالیاتی ۶۰۰ میلیارد تومانی، بیان کرد: این ستاد طی هشت ماه اخیر تلاش‌های زیادی برای ایجاد زیرساخت‌های لازم انجام داده و مذاکرات مختلفی نیز با وزارت ارتباطات و سازمان تنظیم مقررات به منظور اصلاح برخی قوانین و قواعد رگولاتوری انجام داده است.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات ادامه داد: هدف اصلی‌ این است که با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و استفاده از اعتبار مالیاتی خود اپراتور‌ها، شرایطی ایجاد شود تا این فناوری‌ها در کشور از طریق اعتبار مالیاتی اپراتورها بومی‌سازی شوند‌.

کرباسی اضافه کرد: منظور از اعتبار مالیاتی این است که شرکت ها اگر در حوزه تحقیق و توسعه سرمایه‌گذاری کنند و طرح های آن ها مورد تأیید معاونت علمی، فناوری  و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری قرار گیرد و از پروژه‌های ضروری و اولویت‌دار کشور باشد، به همان میزان سرمایه‌گذاری، رقم مالیاتی از این شرکت ها کسر می‌شود‌.

دبیر ستاد توسعه فناوری‌های اتصال‌پذیری و ارتباطات در پایان ضمن اشاره به اینکه براساس این توافق‌نامه قرار نیست بودجه‌ای از سوی معاونت علمی،فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری به اپراتور‌ها داده شود، گفت: هزینه‌ای که هر اپراتور باید به‌عنوان مالیات بپردازد، صرف پروژه‌های تحقیق و توسعه آن شرکت خواهد شد. این امر به بومی‌سازی محصولات منجر خواهد شد و این طرحی است که سال گذشته به‌عنوان قانون جهش تولید دانش‌بنیان تصویب شد و ثمره خوبی برای حمایت از تولیدات دانش‌بنیان به ارمغان ‌آورد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آینده اپل چگونه خواهد بود؟
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • اختصاص ۹ همت اعتبار برای صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج
  • انتصابات جدید در حزب اعتدال و توسعه با امضای نوبخت+ جزئیات
  • بانک جهانی خواستار حمایت از بخش خصوصی در افغانستان شد
  • خبر مهم از متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان از زبان یک نماینده مجلس
  • دستور رئیسی به بانک ها درباره وام ازدواج، مسکن و اشتغال
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • اختصاص ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار در بودجه امسال برای انسداد مرز
  • آخرین خبر از پاسکاری برنامه هفتم توسعه میان مجلس و شورای نگهبان /تکلیف بودجه ۱۴۰۳ در این مجلس روشن می شود؟