Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان لنجان اصفهان در شکوائیه‌ای خطاب به بودا، رهبر بودائیان گفت: ده قانون اخلاقی شما بسیار زیبا و دهن پرکن‌اند، اما همانند حقوق بشر آمریکایی عکس آن عمل می‌شود آنچنان که در میانمار مردان و زنان و کودکان به جرم بودایی نبودن زنده زنده سوزانده و قتل عام می‌گردند. به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان لنجان اصفهان در واکنش به جنایات دولت میانمار علیه مسلمانان این کشور شکوائیه‌ای را خطاب به رهبر بودائیان جهان منتشر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن این شکوائیه به قرار زیر است:


جناب آقای سیدهارتا گائوتاما (مشهور به بودا)

سلام علیکم

احتراما از آنجا که جنابعالی را انسانی وارسته از هواهای نفسانی و تعلقات دنیوی یافته و از صدق نیت و خیر خواهی شما نسبت به همه موجودات، علی‌الخصوص انسان‌ها، کاملا مطمئن می‌باشیم مبادرت به تنظیم این مکتوب نمودیم.

جناب آقای بودا

با مطالعه تعالیم شما که اکثر ان مطابق اصول انسانی و برپایه میانه‌روی و اعتدال استوار است بر تعجب ما دانشجویان افزوده می‌شود. چرا که میان آنچه هست و باید باشد فاصله از مغرب است تا مشرق.

ما از حقایق ۴ گانه بودا زیاد شنیده و خوانده‌ایم: اینکه زندگی دنیا سراسر رنج است و این رنج دلیل دارد و دلیلش پیروی از هوی و هوس است و راه رهایی از این رنج ترک هوی و هوس و نفسانیات می‌باشد که به هشت روش حاصل می‌شود و آن داشتن ایمان، نیت، گفتار، رفتار، معاش، سعی، توجه، و مراقبت درست است.

جناب بودا

در موعظه "باغ غزالان" خواندهایم که به آن پنج نفر برهمنان فرمود: ید:زندگانی سراسر عیش و نوش و شهوترانی ناپسند است همانطور که زندگانی سراسر رنج و سختی نامطلوب می‌باشد.

همچنین در متون مقدس بودایی آمده است که شما ورود زنان در صف معتقدان و پیروان خود را به اکراه پذیرفتید و پیش‌بینی کردید که شاید ورود زنان در جمع پیروانتان، باعث تزلزل و سستی ارکان دین شما شود.

لازم است به عرضتان برسانیم امروز در کشوری که میانمارش می‌خوانند، زنی که خود را پیرو آیین شما می‌داند، مثلا برای گسترش صلح، جایزه جهانی هم دریافت نموده با زیر پاگذاشتن تعالیم شما و البته با حمایت حاکمانی که آمالشان منفعت‌طلبی و عیش و نوش و شهوترانی است، رنج و المی برای مردمان بوجود آورده که روی جنایتکاران تاریخ را سفید کرده است.

آقای بودا

ده قانون اخلاقی شما برای پیروانتان بسیار زیباست. مثلا اجتناب از کشتن جانداران! و خودداری از تصرف اموال دیگران! و پرهیز از تجاوز به انسان‌ها! و...

این قوانین بسیار زیبا و دهن پرکن‌اند. اما همانند حقوق بشر آمریکایی عکس آن عمل می‌شود آنچنان که در میانمار مردان و زنان و کودکان به جرم بودایی نبودن آواره و غارت می‌شوند و زنده زنده سوزانده و قتل عام می‌گردند.

راستی اجازه دهید آمریکا را در یک جمله برایتان تعریف کنیم. کشوری که حدود ۲۱۰۰ سال بعد از دوران شما با ظلم و ستم به مردمان ایجاد و تاکنون با تجاوز و تعدی ادامه حیات داده و حامی اصلی پیروان شما در میانمار است.

تعجب نکنید. شما دلیل رنج بشر را فقط پیروی از هوی و هوس می‌دانید، اما در روهینگیا دلیل رنج انسان‌ها نه پیروی از هوی و هوس، بلکه فقط مسلمان بودن است ... (مسلمانان پیروان دین اسلام هستند که حدود ۱۲۰۰ سال بعد از شما ظهور کرده و دین صلح و دوستی است).

جناب بودا

امروز عامل رنج و الم آوارگان میانمار درنده خویی عده‌ای شبه انسان گرفتار هوی و هوس است که متاسفانه خود را پیروان شما می‌دانند ...
جالب آن است که شما سعی می‌کردید شاگردان و پیروانتان، همواره در دل محبت و خیر خواهی مطلق برای همه مردم اعم از خوب و بد و کافر و مومن داشته باشند.

ما در کتاب مزامیر شما خواندیم آنجا که فرمود: ید: کینه را با کینه نمی‌توان شست بلکه دشمنی فقط به وسیله دوستی محو و زایل می‌شود.

احتمالا شنیدنش هم برایتان سخت است، اما اکنون پیروان شما حتی همزیستی مسالمت آمیز پیروان دیگر ادیان را نیز با کشتار و غارت و تجاوز پاسخ می‌دهند.

در پایان به عرض می‌رساند اخبار میانمار باعث نفرت آزادگان جهان از بودا و بوداییان می‌شود در حالیکه دالایی لاما (رهبر بوداییان جهان) با آن همه کبکبه و دبدبه، تن‌ها برای خالی نماندن عریضه به محکوم کردن جنایات هم کیشان خود بسنده کرده است.

راستی جناب بودا اگر (براساس کرمه که از اعتقادات مسلم شماست) به دنیا بازگردید چه می‌کنید؟ آیا همانند دیپلمات‌ها، شما هم فقط محکوم می‌کنید؟ به امید روزی که انسان‌ها دیگر به دلیل تفاوت اعتقاد، نژاد و رنگ پوست‌شان کشته نشوند.

والسلام علیکم

شورای تبیین مواضع دفتر بسیج دانشجویی شهرستان لنجان

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۴۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران منتظرند/ مزد ۱۴۰۳ امروز مشخص می‌شود؟

بیش از یک هفته از اولین جلسه شورای عالی کار برای تعیین حداقل دستمزد سال ۱۴۰۳ می‌گذرد. امروز احتمالا آخرین روز این جلسات است و باید دید شورای عالی کار ماده ۴۱ قانون کار را که باید مبنای افزایش حداقل حقوق باشد، تا چه میزان معیار خود قرار می‌دهد؟

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو - مرضیه کوثری؛ یکی از انگیزه‌های اصلی و اولیه قشر کارگر برای ورود به سال جدید، تعیین منصفانه حداقل دستمزدی است که هرساله توسط شورای عالی کار مشخص می‌شود. جلسات شورای عالی کار برای تعیین حداقل حقوق دستمزد، در آخرین روز‌های هرسال برگزار می‌شود؛ کارگران نیز مخاطب اصلی این جلسات هستند تا ببینند برای سال جدید چه نرخی برای مزد دریافتی آن‌ها تصویب می‌شود.

 

اگر دستمزد مشخص شده توسط شورای عالی کار در سال ۱۴۰۲، کافی و پوشش دهنده حداقلی هزینه‌های کارگران نباشد، سال ۱۴۰۳ از تعداد کارگران کاسته و به تعداد مشاغل غیررسمی اضافه می‌شود. با کاهش مشاغل رسمی از تعداد بیمه‌گذاران کم می‌شود که این اتفاق دو پیامد در پی دارد؛ یک اینکه صندوق‌های بازنشستگی کشور بیش از پیش دچار بحران می‌شوند و مورد دوم اینکه کارگر از مزایای شغل رسمی خود محروم شده و به فعالیت‌های غیررسمی و بی‌قاعده‌ای روی می‌آورد که آسیب‌های بلندمدت و زیادی در پیش دارد.

 

چه‌خبر از جلسات شورای عالی کار؟

۲۱ اسفند ماه اولین جلسه شورای عالی کار برای تعیین هزینه سبد معیشت و حداقل حقوق کارگران برگزار شد. در اولین روز‌های این جلسات، صحبت بر سر سبد معیشت و هزینه‌های حداقلی زندگی بود که شورای عالی کار به جمع‌بندی نرسید و به گفته محسن باقری، نماینده کارگران، گروه کارفرمایی از پذیرفتن اعداد و ارقام قیمت متوسط مرکز آمار طفره رفتند و به این ترتیب مصوبه توسط گروه کارگران امضا نشد؛ لذا این مذاکره تمدید و به روز دیگری موکول شد. نتیجه دقیق هزینه سبد معیشت تاکنون مشخص نشده اما این هزینه از طرف نمایندگان دولت و کارفرمایان حدود ۱۶ میلیون و از طرف نماینده کارگران حدود ۲۲ میلیون تخمین زده شده است که با تورم انتظاریِ ۲۵ درصد، عدد ۲۷ میلیون برای هزینه سبد معیشت محاسبه شد. حال باید دید آیا این عدد مورد توافق هر سه گروه قرار می‌گیرد؟

 

براساس ماده ۴۱ قانون کار که مشخصا معیار افزایش و تعیین حداقل حقوق را برای هر سال مشخص کرده، مبنای دیگری که غیر از سبد معیشت وجود دارد، تورم سالانه و منبع آن بانک مرکزی کشور است. آخرین اطلاعاتی که توسط بانک مرکزی منتشر شد نشان از تورم بیش از ۴۲ درصدی کشور در سال ۱۴۰۲ دارد.

 

اما صولت مرتضوی، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در جلسه دیروز شورای عالی کار عنوان کرده بود: «برای کارگران همان افزایش حقوق کارمندان به‌علاوه ۲ درصد را درنظر بگیریم. قانون مرکز آمار ایران را مرجع تعیین کرده است، اما شما نمایندگان کارگری هیچ یک آن را قبول ندارید، هر آنچه دولت برای کارمندان مشخص کرده است به‌علاوه ۲ درصد برای سختی کار را با ساعت کار یکسان برای دستمزد کارگران در نظر بگیریم، این عیناً مرّ قانون است.»

 

طبق گفته وزیر کار، افزایش حقوق کارگران باید بر پایه افزایش دستمزد کارمندان باشد. یعنی به ۲۰ درصدی که هرساله به حقوق کارمندان اضافه می‌شود چند درصد اضافه کرده و سپس به عنوان میزان افزایش حقوق کارگران درنظر گرفته شود! موضوع مورد تامل این است که پس تکلیف قانون کار در بین صحبت‌ها و تصمیمات وزیر کار چه می‌شود؟ ماده ۴۱ قانون کار برای جلوگیری از صحبت‌های بی اساس، صراحتا تعیین می‌کند که افزایش حقوق قشر کارگر اولا بر اساس تورم هر سال است و ثانیا میزان تورم ذکر شده را بانک مرکزی مشخص می‌کند و منبع تصمیم‌گیری بانک فوق است؛ بنابراین جدا از سبد معیشت زندگی که میزان آن هنوز به توافق نرسیده است، افزایش بیش از ۴۲ درصدی حقوق کارگران در سال ۱۴۰۳ کمترین کاری است که وزارت تعاون بر اساس متن قانون می‌تواند انجام دهد.

 

وزیر کار معتقد است منبعی که توسط قانون مشخص شده مرکز آمار ایران است و به گفته ایشان بر اساس مر قانون(!) باید افزایش حقوق کارمندان به‌علاوه ۲ درصد را مبنای افزایش حقوق کارمندان قرار داد. مشخص نیست وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی سخن از کدام قانون می‌زنند؟ زیرا قانون ذکر شده توسط وزیر کار عینا با ماده ۴۱ قانون کار در تضاد و تعارض است.

 

جلسه امروز شورای عالی کار که آخرین جلسه سال ۱۴۰۲ محسوب می‌شود، نتیجه نهایی حداقل حقوق کارگران را مشخص می‌کند. قشر کارگر در همین راستا با ایجاد کمپینی به نام «حداقل دستمزد ۱۵ میلیون تومانی» سعی در تغییر نظر اعضای شورای عالی کار دارد.

دیگر خبرها

  • پیام مدیر حوزه‌های علمیه به سازمان جوانان حقوق بشر
  • کارگران منتظرند/ مزد ۱۴۰۳ امروز مشخص می‌شود؟
  • ماهنامه حقوق بشر آمریکایی حرکتی ارزشمند است
  • گرامیداشت بانوی فعال حقوق بشر آمریکایی توسط رئیس مجلس ترکیه
  • گرامیداشت بانوی فعال حقوق بشر آمریکایی دتوسط رئیس مجلس ترکیه
  • وزیر فرهنگ، نماینده رئیس جمهور در شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما
  • این کشور، بزرگترین تولیدکننده تریاک جهان شد (فیلم)
  • جنجال شبیه‌سازی حمله اتمی روس‌ها به آمریکا؛ از کجا شروع میشه؟ | فیلم
  • مصوبه ممنوعیت استفاده از تیک‌تاک در آمریکا چه معنایی دارد؟
  • آزادی فدای امنیت!