Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به زمینه های مشترک فرهنگی و اجتماعی میان دو ملت ایران و آذربایجان،گفت:هیچ مرز و محدودیتی برای توسعه روابط میان جمعیت های هلال احمر ایران و آذربایجان وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر سید امیرمحسن ضیائی در دیدار با دکتر «نوروز اسلانوف» رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان با اشاره به فعالیت حدود یک قرن جمعیت هلال احمر ایران، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب شکوهند اسلامی، فعالیت های جمعیت هلال احمر ایران در حوزه امداد و نجات توسعه بالایی پیدا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کشور ایران مستعد سوانح و حوادث طبیعی است و هرساله با مخاطرات زیادی مواجه هستیم، افزود: بالاترین میزان حوادث کشور ایران مربوط به وقوع سیل و زلزله است و مخاطرات دیگر نیز در رتبه های بعدی قرار دارند.

فعالیت ۲۴ ساعته ۶۰ هزار امدادگر هلال احمر در سراسر کشور

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه فعالیت های این جمعیت در حوزه پاسخ به حوادث و سوانح در سازمان امداد و نجات انجام می شود، اظهار کرد: ۶۰ هزار امدادگر جمعیت هلال احمر به صورت شبانه روزی در ۵۵۰ پایگاه امدادی در سراسر کشور در حال ارائه خدمات به مردم هستند؛ علاوه بر این حدود ۹ هزار پرسنل ثابت هلال احمر نیز عمدتا مسئولیت های مدیریتی و پشتیبانی را در ستاد و ۵۰۰ شعبه هلال احمر برعهده دارند.

ضیائی با تاکید بر آمادگی ۲۴ ساعته امدادگران هلال احمر برای ارائه خدمت در حوادث و سوانح، خاطرنشان کرد: با تشکیل تیم های واکنش سریع هلال احمر که تمامی آموزش های لازم را فرا گرفته اند، ارزیابی های اولیه در حوادث و سوانح بسیار سریع انجام می شود.

وی به کاهش زمان حضور هلال احمر در صحنه حوادث و سوانح با وجود تیم های واکنش سریع، بالگردهای امدادی و ... نیز اشاره و تاکید کرد: دبیرکل فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از جمعیت ایران درخواست کرده تا تجربیات خود در زمینه تشکیل تیم های واکنش سریع را در اختیار فدراسیون قرار دهد.

عضویت بیش از ۷۰۰ هزار جوان در جمعیت هلال احمر ایران

رئیس جمعیت هلال احمر در ادامه به دیگر فعالیت های جمعیت هلال احمر در حوزه جوانان و داوطلبان نیز اشاره کرد و افزود: با توجه به جمعیت جوان کشور ایران، ما تمرکز زیادی در زمینه برنامه های جوانان داریم و بیش از ۷۰۰ هزار جوان عضو جمعیت هلال احمر هستند و در فعالیت های بشردوستانه جمیت مشارکت دارند همچنین خدمات متنوعی نیز در زمینه فعالیت های داوطلبانه و ارائه خدمات به نیازمندان داریم که این خدمات با مشارکت حدود ۲ میلیون داوطلب که عضو جمعیت هلال احمر هستند، ارائه می شود.

ضیائی دیگر ماموریت جمعیت هلال احمر ایران را فعالیت آموزشی عنوان کرد و افزود: مطابق قانون، وظیفه آموزش همگانی مردم در زمینه امداد و کمک های اولیه بر عهده هلال احمر است و در خصوص آموزش های تخصصی نیز این جمعیت دانشگاه هلال احمر را با حدود ۳۰ هزار دانشجو اداره می کند.

وی افزود: در زمینه ارائه خدمات درمانی و توانبخشی نیز در حال حاضر فعالیت های زیادی در داخل و خارج از کشورانجام می دهیم و اداره بزرگترین شبکه توانبخشی کشور ایران را جمعیت هلال احمر برعهده دارد.

وجود زمینه های مشترک همکاری میان هلال احمر ایران و آذربایجان

رئیس جمعیت هلال احمر با تاکید بر اینکه فعالیت های هلال احمر ایران به داخل کشور محدود نمی شود، افزود: هلال احمر ایران در بیش از ۱۴ کشور فعالیت درمانی دارد و وسعت خدمات درمانی هلال احمر ایران از آمریکای لاتین تا آسیا و اقیانوسیه است همچنین در حوادث و سوانح بین المللی نیز خدمات بشردوستانه ارائه می دهیم.

ضیائی با تاکید بر اینکه هیچ مرز و محدودیتی برای توسعه روابط با هلال احمر آذربایجان نداریم، خاطرنشان کرد: زمینه های مشترک همکاری میان هلال احمر ایران و آذربایجان وجود دارد که دو جمعیت ملی را به هم نزدیک می کند و از توسعه روابط دو جمعیت ملی استقبال می کنیم.

خدمات بشردوستانه هلال احمر ایران را فراموش نخواهیم کرد

دکتر «نوروز اسلانوف» رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان نیز در این دیدار با اشاره به تنوع و گستردگی فعالیت های هلال احمر ایران ابراز امیدواری کرد که همکاری های میان دو جمعیت ملی تداوم داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان دکتر ضیائی مبنی بر زمینه های مشترک فرهنگی و اجتماعی میان دو کشور ایران و آذربایجان خاطرنشان کرد: ملت آذربایجان لطف و مهربانی هلال احمر ایران را در جنگ قره داغ که اردوگاهی برای آوارگان برپا کرد و به ارائه خدمات بشردوستانه به آوارگان پرداخت، فراموش نخواهد کرد.

رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان تاکید کرد: می دانیم که هلال احمر ایران نه تنها در داخل کشور، بلکه در سطح بین المللی نیز جمعیتی شناخته شده و معروف است و هربار دستاوردها و پیشرفت های هلال احمر ایران را می بینم احساس غرور می کنم. من به عنوان رئیس یک جمعیت ملی امیدوارم جمعیت آذربایجان نیز بتواند همچون هلال احمر ایران در زمینه فعالیت های خود پیشرفت چشمگیر داشته باشد.

اسلانوف تصریح کرد: ملت آذربایجان هربار نیاز به دریافت کمک های بشردوستانه داشته است، هلال احمر ایران اعلام آمادگی کرده و مرکز درمانی هلال احمر ایران در باکو نیز فعالیت ها و خدمات بسیار مناسبی در آذربایجان ارائه می دهد.

وی با تاکید بر لزوم توسعه و گسترش همکاری میان دو جمعیت ملی، حضور هلال احمر ایران در انتخابات فدراسیون به عنوان نایب رئیس فدراسیون را بسیار مثبت قلمداد کرد و افزود: با توجه به حجم فعالیت ها و گستردگی و تنوع خدمات هلال احمر ایران لازم است که در فدراسیون حضور پررنگ تری داشته باشید و ما در جمعیت هلال احمر آذربایجان از حضور شما در انتخابات فدراسیون حمایت می کنیم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۸۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا

 پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در پیامی به احمد ادریس، دبیرکل جمعیت صلیب سرخ کنیا از آمادگی کشورمان برای کمک به سیل زدگان این کشور خبر داد. در متن این پیام آمده است:

« جناب آقای دکتر احمد ادریس

دبیرکل محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا

جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب احترام خود را به جنابعالی، کارکنان و داوطلبان محترم جمعیت صلیب سرخ کنیا ابلاغ می‌کند. متاسفانه، مطلع شدیم بارش باران‌های شدید منجر به شکسته شدن سد در شمال شهر نایروبی و جاری شدن سیل شده است. به طوری که موجب کشته و مجروح شدن تعدادی از افراد شده است.

در این شرایط سخت، از طرف جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران مراتب همدردی خود را به جنابعالی، تمام همکاران جمعیت صلیب سرخ کنیا، افراد متاثر اعلام کرده و با خانواده‌های جان ‌باختگان ابراز همدردی می‌کنیم. همچنین جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران برای اعزام تیم‌های امدادی و درمانی به منظور حمایت از عملیات بشردوستانه به نفع سیل‌زدگان اعلام آمادگی می‌کند.

بهترین‌ها را برای جنابعالی و همکارانتان در فعالیت‌های بشردوستانه آرزو دارم.»

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی هلال احمر ایران برای کمک به سیل‌زدگان کنیا
  • آمادگی هلال احمر برای کمک به مردم سیل‌زده کنیا
  • «مردم‌محور بودن» اساس و پایه فعالیت در جمعیت هلال‌احمر است
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس 
  • روحیه داوطلبی برآمده از اراده انسانی است
  • خانه‌های هلال در کشور به ۸۰۰۰ خانه افزایش می‌یابد
  • ارائه خدمات درمانی به حجاج توسط تیم پزشکی هلال احمر / نسخه پزشکی خود را همراه داشته باشید
  • ۱۱۰ دندانپزشک آماده ارائه خدمات به نیازمندان زنجانی
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارایه می دهند
  • ۱۱۰ دندانپزشک به نیازمندان زنجانی خدمات ارائه می دهند