Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس موجب می شود فرهنگ دفاع ملی و عاشورایی و دینی به نسل های حاضر و آینده انتقال یابد، تأکید کرد: یادآوری دفاع مقدس موجب تقویت رویش های انقلاب است، در عصر حاضر بارزترین رویش را در نسل جوان می بینیم که شهدای مدافع حرم از جمله شهید حججی ها مصداق آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانابه نقل از پاسرو؛ سرهنگ سید موسی حسینی، معاون هماهنگ کننده سپاه نینوای گلستان در جمع خبرنگاران اظهارکرد: در شرایطی که دنیا به دو بلوک غرب و شرق تقسیم شد و سردمداران این دو بلوک عنوان می کردند که هر کشوری اگر قصد حیات دارد باید زیر یوق این دو بلوک باشد انقلاب اسلامی با اصول و مبانی اساسی خود به پیروزی رسید.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه نینوا افزود: یکی از شعارهای اساسی انقلاب اسلامی شعار نه شرقی و نه غربی است، حکومت جمهوری اسلامی مدل سومی از حکومت در جهان بود که ایران اسلامی این پرچم را بلند کرد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی استکبار جهانی را نگران کرد که مبادا تبدیل به الگوی سایر کشورها بشود لذا دنیای استکبار در راستای از بین بردن و مهار انقلاب گام های متعددی برداشت؛ ابتدا رژیم بعث را با پشتیبانی کشورهای مختلف تجهیز کرد و جنگ نابرابری را آغاز کرد.

سرهنگ حسینی خاطرنشان کرد: سربازان و خود صدام سرمست از غرور جنگ را شروع کردند و به این فکر بودند که در مدت کوتاه جنگ را تمام خواهند کرد، از یک طرف پشتیبانی دنیا، از طرف دیگر روحیه این چنانی سربازان صدام و از طرفی کشمکش ها انقلاب نوپا صدامیان را سرمست کرده بود اما رزمندگان اسلام به همت فرمان امام جنگ سخت را مدیریت کردند و در نهایت دیدیم که حاصل این رشادت ها از بین رفتن رژیم بعث عراق را در پی داشت.

امروز صدام در قهقرای تاریخ و انقلاب اسلامی در اوج عزت و اقتدار است

وی با بیان اینکه امروز صدام در قهقرای تاریخ و انقلاب اسلامی در اوج عزت و اقتدار و تاثیرگذار در معادلات منطقه ای و جهانی است، متذکر شد: برای گرامیداشت آن رشادت های بی نظیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در سپاه نینوا شکل گرفت که با توجه به تقارن این هفته با ایام محرم برنامه های ما فحوای عاشورایی به خود گرفته است.

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا گلستان شعار محوری هفته دفاع مقدس اماسل را «من انقلابی ام» اعلام کرد و افزود: این هفته به عنوان منبع قدرت نرم جمهوری اسلامی است این هفته منبع حیات بخش به جمهوری اسلامی و انقلاب است، این منبع بازدارندگی دفاعی انقلاب اسلامی را رقم می زند.

امروز شاهد بارزترین رویش های انقلاب اسلامی هستیم

سرهنگ حسینی با بیان اینکه گرامیداشت هفته دفاع مقدس موجب می شود فرهنگ دفاع ملی و عاشورایی و دینی به نسل های حاضر و آینده انتقال یابد، تأکید کرد: یادآوری دفاع مقدس موجب تقویت رویش های انقلاب است، در عصر حاضر بارزترین رویش را در نسل جوان می بینیم که شهدای مدافع حرم از جمله شهید حججی ها مصداق آن هستند.

وی از تدارک 2000 مراسم در قالب 600 عنوان برنامه در ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس استان خبر داد و گفت:در 14 شهرستان ستاد هفته دفاع مقدس به ریاست فرماندهان نواحی مقاومت بسیج تشکیل شد و دستورالعمل اجرایی هفته دفاع مقدس استان به تمامی رده ها ابلاغ شد و روزشمار آن تدوین و چاپ و توزیع گشت.

اعزام گروهان نمونه عشایری گلستان به رژه نیروهای مسلح پایتخت

رئیس ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس از اهم برنامه های این هفته به اعزام گروهان نمونه عشایری به رژه متمرکز تهران، رژه باصلابت نیروهای مسلح در گرگان، گنبدکاووس، کردکوی، علی آباد کتول و آزادشهر اشاره کرد.

وی همچنین نمایش رزمی یاران عاشورایی با مدیریت تیپ مردم پایه نینوا در مرکز استان از 27 شهریور تا دوم مهرماه در جرجان پنجم را از دیگر برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس برشمرد.

برپایی نمایشگاه فرهنگی «زن و الگوی سوم» در پارک شهر گرگان

معاون هماهنگ کننده سپاه نینوا همچنین اعلام کرد: نمایشگاه فرهنگی و عاشورایی از تایخ اول مهر به مدت 5پنج روز در یادمان شهدای بندرگز برگزار می شود، دسته روی هیئات مذهبی نیروهای مسلح در تاریخ هفت مهر را در دستور کار داریم، همچنین نمایشگاه فرهنگی با عنوان «زن و الگوی سوم» نیز در پارک شهر گرگان با اشاره به نقش خانواده معزز شهدا برپا خواهد شد.

سرهنگ حسینی از برگزاری 50 یادواره شهدا در هفته دفاع مقدس خبر داد و گفت: مهم ترین آنان یادواره شهدای غریب استان در تاریخ سیزدهم مهر در گرگان، یادواره شهدای قوه قضاییه و شهدای مرزی در مراوه تپه و کلاله است.

افتتاح 9 پروژه عمرانی بسیج در هفته دفاع مقدس گلستان

وی همچنین از افتتاح 9 پروزه عمرانی در هفته دفاع مقدس خبر داد و افتتاح ساختمان بسیج دانشجویی، ساختمان اقشار نینوا، ساختمان حوزه های تجمیعی گردان امام حسین(ع)، ساختمان حوزه مقاومت برادران علی آبادکتول، حوزه تجمیعی خواهران و برادران در آزادشهر، حوزه تجمیعی خواهران و برادران در بندرتکمن، دو حوزه برادران در گنبدکاووس، دو سالن ورزشی 9 دی در رامیان و بندرترکمن با مساحت تجمیع 2560 متر مربع و حوزه تجمیعی خواهران و برادران در کلاله با مبلغ کل 68 میلیادر ریال اعتبار را از آن جمله برشمرد.

رئیس ستاد هفته دفاع مقدس سپاه نینوای گلستان در پایان، پیاده روی خانوادگی در پنج شهرستان کردکوی، مرواه تپه، رامیان و آزادشهر پیش از هفته دفاع، گرامیداشت روز سرباز در نواحی مقاومت استان، مراسم متمرکز نواختن زنگ ایثار و شهادت در دبیرستان شاهد دختران گرگان، همایش بزرگ پیام خط سرخ حسینی به مناسبت هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر، ویزیت رایگان مناطق محروم، عرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری 15 مراسم آّروی محله با دعوت از تمامی اقشار محله و شرکت سازمان یافته بسیجیان در سطح استان در نماز جمعه 31 شهریور و هفت مهر در کل شهرهای استان را از دیگر برنامه های این هفته برشمرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۷۸۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ پاسدار محمدحسن سلامی ظهر شنبه در نشست مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌هاس دفاع مقدس سپاه کربلا با تأکید بر تقویت تعامل و هم افزایی بین دو مجموعه اظهار داشت: جهت گیری فعالیت‌های امسال ما با محوریت دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران خواهد بود.

وی همچنین تلاش برای حضور راهیان نور دانش آموزی، دانشجویی و سربازان نیروهای مسلح در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران را از اهداف برشمرد و افزود: برای اجرای برنامه‌های سوم خرداد و هفته دفاع مقدس در این مکان برنامه ریزی شود.

سرهنگ سلامی پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات را ظرفیت مهم و مؤثر فرهنگی برای یادمان‌های شهدای گمنام برشمرد و گفت: شهدای گمنام مظلوم‌ترین شهدا هستند و نباید در غربت بمانند.

برگزاری نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران

سرهنگ پاسدار محمد عباسپور مسئول دفتر حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه کربلا نیز ضمن ارائه گزارشی از کمیته‌های پژوهش و گنجینه‌ها و المان‌های دفاع مقدس، بر هم افزایی و تعامل بیشتر دو مجموعه تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از هنر و مردمی کردن کنگره‌های شهدا که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران مورد توجه قرار گرفته است.

عباسپور برگزاری مراسم «فصل شیدایی»، نمایشگاه ملی کتاب دفاع مقدس به میزبانی استان مازندران، ساخت فیلم سینمایی «کالدو» با محوریت حماسه جنگل، شهربازی مقاومت، نصب المان‌های شهدا در وروی‌های استان، ساخت سمفونی شهدای مازندران و احیای تولید نشریه «سبز سرخ» را از جمله اقدامات پیش بینی شده ویژه دومین اجلاسیه شهدای استان مازندران اعلام کرد.

کد خبر 6089824

دیگر خبرها

  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • پیکر شهید جاویدالاثر ایلامی پس از ۴۱ سال شناسایی شد
  • افتخار دستگاه آموزشی آران و بیدگل ۳۶ شهید معلم است
  • شناسایی پیکر شهید جاوید الاثر ایلامی پس از ۴۱ سال
  • اختتامیه سومین جشنواره «افتخار من» برگزار می‌شود
  • حاجی محمره از یادمان های راهیان نور بازید کرد
  • گرامیداشت یاد شهدای معلم و مدافع حرم تویسرکان
  • کرمان در ایام شهادت امام صادق(ع) میزبان شهدای گمنام است
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند
  • شهدای گمنام مظلوم هستند/ ساخت فیلم کالدو