Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش «ستاره باران» با محوریت بررسی چرایی و چگونگی انتقال مفاهیم ایثار و شهادت به کودکان صبح امروز، 29 شهریورماه در مرکز فرهنگی ـ هنری شماره هفت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مشهد برگزار شد.
در این همایش، زهراسادات ترحمی، مشاور بانوان اداره‌کل بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به تشکیل کمیته‌هایی در جهت بررسی راهکارها و ترویج سبک زندگی اسلامی با بهره‌گیری از الگوهای دفاع مقدس اظهار کرد: دفتر امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی، اداره کل آموزش و پرورش استان، اداره کل بهزیستی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و بانوان ایثارگر فعال در این کمیته عضو هستند؛ برگزاری همایش ستاره باران نیز از تصمیمی‌های این کمیته بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ترحمی با اظهار این مطلب که آموزش کودکان در همه کشورها برای رسیدن به جامعه‌ای سالم و پیشرفته، در اولویت است، ادامه داد: مهم‌ترین بخش آموزش نیز انتقال روحیه فداکاری، ایثار و شهادت است؛ ما باید به کودکان بیاموزیم که این دیگرخواهی است که انسان را از سایر مخلوقات متمایز می‌کند.
وی با بیان اینکه کودکان بدون روحیه فداکاری قادر به فعالیت‌های اجتماعی نخواهند بود، اضافه کرد: آموزش‌های ما در حوزه ایثار و شهادت باید مستمر باشد و به یک همایش ختم نشود که در همین راستا، بهره‌مندی از گروه‌های مجازی برای تبادل تجربه‌ها و آشنایی با زندگینامه شهیدان برای آموزش به کودکان و نوجوانان از برنامه‌های پیش روست.
مرتضی آجیل‌چی، مسئول قرارگاه رسانه‌ای و عملیات نرم فاتحین حسینیه فرهنگی قرآن و عترت مشهد با اشاره به لزوم توجه به مسائل کودکان و تاثیر آن در تدوین آینده جامعه مطرح کرد: در تربیت کودک، دو نگاه با مبنای اصل لذت و مسئولیت وجود دارد که هرکدام آثار و نتایجی را برای کودک و جامعه در پی خواهند داشت.
وی در تبیین آثار تربیت کودک بر اساس اصل لذت، ادامه داد: متکی بودن به دیگران، بی‌مسئولیتی، خستگی و تنبلی، سست عنصری، ترسو بودن، آینده‌نگر نبودن، خودخواهی، مستبد و مستکبر بودن و حرف‌زدن بدون عمل از نتایج تربیت کودک با این روش است.
مسئول قرارگاه فاتحین با اشاره به آثار اخلاقی تربیت کودک بر اساس اصل مسئولیت، توضیح داد: خودباوری، مسئولیت‌پذیری، مجاهد و مبارز بودن، دارای ثبات قدم بودن، خطرپذیری، سخت‌کوشی، آینده‌نگری، مهربان و دلسوز بودن، خداباوری، عالم و اهل عمل بودن نیز آثار تربیت بر اساس اصل مسئولیت است.
آجیل‌چی با عنوان این مطلب که برای تربیت کودک بر اساس اصل مسئولیت به تربیتی نیاز داریم که بتواند برای زندگی آینه‌اش برنامه داشته باشد، ادامه داد: در این راستا باید برای کودک الگوسازی کنیم تا او بر اساس الگو در زندگی پیش برود، برای زندگی‌اش چارچوبی تعیین کند و در آن ساختار تصمیم‌گیری کند.
دفاع مقدس؛ بهترین الگوی تربیتی
وی دفاع مقدس و رفتارهایی که رزمندگان از خود بروز دادند را بهترین الگو برای تربیت کودکان دانست و توضیح داد: اگر انسان آبدیده پرورش پیدا کند، می‌تواند در مواقع سخت به خوبی تصمیمی بگیرد؛ امروز امکان انتقال و درک مفاهیم دفاع مقدس به زبان امروز برای کودکان وجود دارد و باید از این ظرفیت و امکان استفاده کرد.
دفاع مقدس با روحیه کودکان منافاتی ندارد
رؤیا حسینی، مشاور امور بانوان بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس خراسان رضوی و دبیر کمیته بانوان شورای هماهنگی دفاع مقدس خراسان رضوی نیز با بیان این مطلب که بیان آموزه‌های دفاع مقدس در مدارس و مهدکودک‌ها هیچ منافاتی با روحیه لطیف کودک و نوجوان ندارد، توضیح داد: در قصه شنگول و منگول مفاهیم ظلم‌ستیزی، دفاع، ایثار مادرانه، همدلی و ... وجود دارد و یا در موضوع آشنا کردن کودکان با نحوه کار گیاهان، وقتی معلمان می‌گویند گل سرخ برای دفاع از خودش خار دارد، مفهومی ارزشی عنوان می‌شود؛ بیان مفاهیم دفاع مقدس نیز به همین راحتی است.
وی بیان کرد: ما سعی داریم همایش‌هایی مانند ستاره باران با موضوع معرفی الگوها برای کودک و نوجوان را به صورت ماهانه برگزار کنیم.
گفتنی است، اجرای قصه‌خوانی توسط اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و محمدحسین زاهدی و تقدیر از این کودک قصه‌گو نیز از برنامه‌ای این همایش بود.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۴۶۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، معاون اجرایی رییس جمهور در اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه با اشاره به تحولات امسال کشورمان به ویژه عملیات وعده صادق افزود:: این موفقیت نشات گرفته از فرهنگ شهید و شهادت است. منصوری  با بیان اینکه ما در حوزه های اقتصادی، شاخص های نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید رو به پیشرفت هستیم، گفت: کم و کاستی هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت ها و ابزارهای لازم وجود دارد. منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر می بریم، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان داری می کند. معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تجلی غیرت و مردمانی سراسر نور و سلحشور هستند، اظهار کرد: بواسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره ها است. منصوری ترویج فرهنگ شهادت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرارگرفتن در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است. وی به تحولات دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می شود. منصوری گفت: امروز شاهد شکل گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم. معاون اجرایی رئیس جمهوری اضافه کرد: تحولاتی در حال شکل گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.    

دیگر خبرها

  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • عملیات وعده صادق نشات گرفته از فرهنگ ایثار و شهادت است
  • تغییر در میزبانی استان کرمان از شهدای گمنام
  • گلستان شهدای جروکان ساماندهی شد
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • مسجد مقدس جمکران میزبان پیکر دو شهید گمنام می‌شود
  • تشییع و تدفین چهار شهید گمنام در ایام شهادت امام صادق(ع) در استان کرمان