Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-05-01@01:50:03 GMT

فروش خودروهای متروکه بالای ۲۵۰۰CC ممنوع

تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۷۸۶۴۲۳

صراط: گمرک ایران بخشنامه جدیدی در خصوص خودروهای متروکه بالای ۲۵۰۰ سی‌سی به گمرکات سراسر کشور ابلاغ و اعلام کرد: خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی در صورت شمول مقررات متروکه، قابل ‌عرضه به بازار نیست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بر اساس این بخشنامه، تنها امکان مرجوع کردن خودروهای متروکه بالای ۲۵۰۰ سی سی به خارج کشور توسط صاحب خودرو یا خودرویی که تشریفات متروکه آن انجام شده از طریق سازمان مربوطه با رعایت کامل قوانین و مقررات امکان‌پذیر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به این ترتیب متن این بخشنامه بدین شرح است:

از آنجا که براساس تصویب‌نامه شماره ۷۰۴۴۱‌/ت ۵۱۰۴۰ هـ ـ ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ هیات وزیران ورود و ترخیص خودروهای سواری با حجم موتور بالای ۲۵۰۰ سی‌سی امکان‌پذیر نبوده و در صورت شمول مقررات متروکه، قابل ‌عرضه به بازار نیست و تنها امکان مرجوع شدن به خارج از کشور را دارد.

ضمن تأکید مجدد بر لزوم اتخاذ تدابیر کنترلی لازم در این زمینه و اجرای دقیق مصوبه دولت تا وصول پاسخ استعلامات صورت گرفته از مراجع قانونی ذی‌ربط دستور فرمایید؛ از تحویل خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی متروکه به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی جهت عرضه در داخل کشور خودداری و فقط امکان مرجوع نمودن خودروهای مذکور به خارج کشور (توسط صاحب خودرو و یا خودرویی که تشریفات متروکه آن انجام شده است، توسط سازمان مربوطه) با رعایت کامل قوانین و مقررات امکان‌پذیر است.

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۸۶۴۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کشاورزی در ماه و مریخ: مزرعه‌داری در ورای مدار زمین، امکان‌پذیر است
  • تلاش ایلان ماسک برای افزایش فروش تسلا در سفر سرزده به چین
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • ممنوعیت فروش لباس‌های نامتعارف در واحد‌های تجاری
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • یک بام و دوهوای دولت برای کولرهای گازی: تبلیغ ممنوع؛ فروش آزاد، قاچاق رها!
  • انتقاد از دستورالعمل صادر شده توسط یک مسئول در قوه قضاییه:طبق قانون اساسی نمی‌توانید ثبت شکایت و دادخواست از دولت را ممنوع کنید