Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه تعداد دانش‌آموزان این استان در سال تحصیلی جدید بالغ بر یک میلیون و 130 هزار نفر است از بهره‌برداری از 348 کلاس درس جدید با 25 میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ قاسمعلی خدابنده در گفتگو با کاشمربصیر اظهار داشت: آموزش و پرورش در طی چند سال گذشته و از جمله سال جاری پروژه‌ای را تحت عنوان «پروژه مهر» اجرا می‌کند که در قالب آن تمامی فعالیت‌ها و فرآیندهایی که باید برای بازگشایی مدارس انجام شود به مرحله اجرا درمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: هدف این پروژه این است که مدارس در کمال آرامش و با آمادگی کامل از نظر فضا، تجهیزات، نیروی انسانی و ثبت نام دانش‌آموزی کار خود را آغاز کنند که البته این فعالیت‌ها در طول تابستان و با اعتباراتی که همه ساله برای بازسازی مدارس، تأمین و تجهیز و رنگ‌آمیزی به ادارات آموزش و پرورش ابلاغ می‌کنیم در سطح استان اجرا می‌شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال جاری با همکاری اداره کل نوسازی مدارس استان 63 پروژه در سطح استان خراسان رضوی به بهره‌برداری می‌رسد که به این ترتیب حدود 348 کلاس درس به بهره‌برداری خواهد رسید و این تعداد فضای جدید آموزشی با اعتباری بالغ بر 25 میلیارد تومان آماده شده است.

خدابنده گفت: ساماندهی نیروی انسانی آموزش و پرورش هم از دیگر اقداماتی است که در قالب پروژه مهر انجام می‌شود که در همین راستا فرآیندهایی مانند نقل و انتقال همکاران صورت پذیرفته و با بیش از 40 درصد تقاضاهای نقل و انتقال همکاران موافقت به عمل آمده است.

وی ادامه داد: همه ادارات آموزش و پرورش استان ساماندهی نیروی انسانی را انجام داده‌اند و ما امیدواریم در سال تحصیلی جدید هیچ کلاسی بدون معلم و هیچ معلمی بدون کلاس و هیچ دانش‌آموزی در خارج از مدرسه نماند و همه مدارس ما در روز اول مهر با برنامه کامل کار تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را آغاز کنند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی در مورد اعتبارات پروژه مهر تصریح کرد: در سال جاری حدود یک میلیارد و 700 میلیون تومان در سطح استان و در طول تابستان برای پروژه مهر به ادارات اختصاص یافته است که البته این رقم برای کل استان که حدود 10 هزار و 500 واحد آموزشی داریم ناچیز است اما خوشبختانه اداره کل نوسازی هم در راستای تعمیر و تجهیز مدارس از جمله تأمین ایزوگام، قیر، سیستم‌های متمرکز گرمایشی و سرمایشی و... هزینه‌های زیادی انجام داده است.

وی در مورد تعداد دانش‌آموزان استان خراسان رضوی در سال تحصیلی جدید اظهار داشت: در سال آینده یک میلیون و 130 هزار دانش آموز در سطح استان خراسان رضوی به کلاس درس خواهند رفت که البته با توجه به مهاجرپذیر بودن استان و به ویژه شهر مشهد احتمال افزایش این تعداد هم وجود دارد.

خدابنده خاطرنشان کرد: در روز اول مهر برنامه‌های ویژه آیین گشایش مدارس همه شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان اجرا و به صورت متمرکز در یکی از مدارس مشهد با حضور مسئولان برگزار و از طریق صدا و سیمای استان به طور مستقیم پخش خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در روز اول مهر علاوه بر «زنگ مهر» که زنگ شروع مدارس است «زنگ ایثار» به دلیل همزمانی با هفته دفاع مقدس، «زنگ امر به معروف و نهی از منکر» به دلیل تقارن با دهه اول محرم و «زنگ نماز» هم در یکی از مدارس به صدا درخواهد آمد و نمازجماعت در یکی از مدارس شهر با حضور امام جمعه هر شهرستان و با شرکت دانش‌آموزان و معلمان برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۱۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است

به گزارش قدس خراسان، جواد روحانی امروز ۴ اردیبهشت‌ماه، در سمینار اوتیسم با موضوع آشنایی با عوامل تاثیرگذار در اختلال اوتیسم و درمان اختلال آگاهی‌بخشی و بازگویی تجارب زیسته مادران و معلمان‌ که در دانشکده علوم‌تربیتی و روان‌شناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: ما در مدارس خود آموزش واحدی برای نوآموزان و دانش‌آموزان اوتیسم نداریم. ده‌ها آموزش برای آن‌ها تعیین شده که با توجه به شرایط و توانمندی هر دانش‌آموز و سطح‌بندی طیف اوتیسم است.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با بیان اینکه خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است، عنوان کرد: اولین مدرسه اوتیسم در استان ۱۵ سال پیش با ۳۰ دانش‌آموز شروع به کار کرد. در دو، سه سال گذشته ۲۱۴ دانش‌آموز طیف اوتیسم داشتیم، سال گذشته ۳۲۰ نفر بودند و در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ در سامانه ۴۲۵ نفر دانش‌آموز طیف اوتیسم ثبت شده است.

وی افزود: ۱۵ سال پیش یک مدرسه اوتیسم داشتیم که الان به ۱۰ مدرسه رسیده، ۵ مدرسه در مشهد و ۵ مدرسه در نیشابور، تربت جام، تربت حیدریه و سبزوار قرار دارد. در گناباد نیز ۷، ۸ دانش‌آموز شناسایی شدند و برای آن‌ها کلاس تشکیل شده است.

روحانی بیان کرد: بسیاری از خانواده‌ها این اختلال را پنهان می‌کنند و ممکن است مراجعه نکنند. شاید هزاران نفر دیگر هنوز در خانه‌ها هستند. قدم‌های خوبی در استان برای دانش‌آموزان طیف اوتیسم برداشته شده و در محتوای آموزشی پیشگام هستیم. اولین استانی هستیم که مرکز پیش‌دبستانی تخصصی و کودکستان استثنایی برای این گروه داریم.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی با اشاره به اینکه مهمترین چالش‌های ما در اختلال طیف اوتیسم پذیرش این دانش‌آموزان و نوآموزان است، تصریح کرد: چالش ما با والدین است که شاید پذیرشد این اختلال را نداشته باشند که بچه را نگه دارند به این امید که بهبود پیدا کنند. والدین و افراد جامعه باید تفاوت‌های فردی را بپذیرند و نگاه خود را تغییر دهند.

وی ادامه داد: نهادهای اجتماعی، نهادهای دولتی و غیر دولتی و شهرداری‌ها باید پارک‌های ویژه‌ای را مناسب‌سازی کنند و بخش سرگرمی برای افراد خانواده بگذارند. مبلمان شهری باید برای این دانش‌آموزان مناسب‌سازی شود. در زمینه ایاب و ذهاب مشکلاتی وجود دارد.

روحانی اضافه کرد: در زمینه محتوای آموزشی نیز هنوز نتوانستیم محتوای آموزشی خاص برای دانش‌آموزان تعریف کنیم و هنوز بر اساس محتواهای کم‌توان ذهنی آموزش می‌دهیم اما همکاران ما با تلاشی که داشتند کتاب‌هایی را تعریف کردند که آموزش تصویری دارد.

رئیس آموزش‌وپرورش استثنایی استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: دانشگاه فردوسی مشهد پیشنهاد دادند تفاهم‌نامه‌ای امضا شود و دانشجویان در درس آشنایی با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه یا اختلالات رفتاری، بازدیدی از مدارس ما داشته باشند و با طیف اوتیسم آشنا شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • تمامی مدارس بهشهر تک نوبته هستند
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • فعالیت کلاس‌های درس مدارس خوزستان تا روز آخر
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • قیچی قسمتی از لباس دانش‌آموزان دریکی از مدارس دلگان