Web Analytics Made Easy - Statcounter

پرس تی وی دو مستند «سلفی با ابو مهدی» و «قطب شمال: بمب ساعتی» را برای بینندگان خود به نمایش می‌گذارد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، بینندگان شبکه پرس تی وی همراه با مستند «سلفی با ابومهدی» (A Selfie With Abu Mahdi) با اعتقادات، اندیشه و فعالیت‌های «جمال جعفر المهندس البصری محمود ابراهیم» ملقب به ابومهدی فرمانده عراقی آشنا می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روابط عمومی پرس تی وی، مستند «سلفی با ابومهدی» محصول خانه مستند انقلاب اسلامی در سال ۹۵ است و به زبان انگلیسی و عربی تولید شده است. سید هاشم موسوی تهیه کنندگی و وحید فراهانی کارگردانی این اثر را بر عهده داشته اند.
نام وحید فراهانی با مستندهای عراق و سوریه گره خورده است. وی که بیشتر از ۲۰ مستند جنگ و بحران در این دو کشور کارگردانی کرده است، با مستند «با صبر زندگی» که جدیدترین ساخته اش در سوریه است بیش از پیش شناخته شد. «با صبر زندگی» در مورد داستان غم انگیز و منتهی به خیانت داعش در جریان تبادل اسرای فوعه و کفریا است؛ اثری که پس از رونمایی و پخش، بازتاب‌های بسیاری بین مردم داشته است.
در مستندی نیز که پرس تی وی شنبه اول مهر از وحید فراهانی پخش می‌کند، حضور ابومهدی فرمانده حشدالشعبی که سال‌ها است مشغول جنگ و مبارزه بر ضد تهدیدهای مشترک عراق است و این روز‌ها اصلی‌ترین نقش را در بسیج عمومی علیه داعش در جبهه‌های مقاومت ایفا می‌کند، به تصویر کشیده شده است.
زندگی ابومهدی که متولد سال ۱۹۵۴ در بصره است و از جوانی تاکنون در مبارزه بوده و در حزب دعوه عراق، سپاه بدر و کتائب حزب الله فعالیت داشته است، در این مستند روایت می‌شود.
فراهانی به اینکه او در زمان صدام و اشغال عراق چندین بار به اعدام محکوم شده و اکنون مهندس جنگ علیه تکفیری‌ها است و مبارزی سرسخت در مقابل استکبار، آمریکا و اسراییل بوده و معتقد است که آمریکا و رسانه‌ها جنگ تبلیغاتی راه انداخته اند تا باور نیروهای مردمی را نسبت به حشدالشعبی تخریب کنند و به مردم القا کنند که با حضور آن‌ها اوضاع مردم از زمان حضور داعشی‌ها بدتر خواهد شد، پرداخته است.
«سلفی با ابومهدی» روایت عملیات صلاح الدین و باز پس گیری جرف الصخر است. جنگی که آغاز دومینوی شکست‌های گروهک تکفیری و تروریستی داعش تا امروز بوده است. این اثر در مصاحبه با فرمانده حشد الشعبی که توانست با بسیج مردمی مناطق عمده و مهمی را از تکفیری‌ها پس بگیرد، از باورها، اهداف و اعتقادات ابومهدی می‌گوید و نظرات وی را در مورد آمریکا و استعمارگران و همچنین کشورهای حامی همچون ایران مطرح می‌کند.
مستند «سلفی با ابومهدی» شنبه اول مهر ماه ساعت ۲۳: ۳۰ به وقت تهران از شبکه پرس تی وی پخش می‌شود. تکرار این برنامه روز یکشنبه در سه نوبت در ساعت‌های ۰۶:۰۰، ۱۲:۰۰ و ۱۸:۰۰ به روی آنتن خواهد رفت.

«بمب ساعتی» پرس تی وی در «قطب شمال»
مستند «قطب شمال: بمب ساعتی» (The Arctic: A. Ticking Time Bomb) در شبکه پرس تی وی نیز به بررسی تغییرات به وجود آمده در آب و هوای کره زمین و تخریب‌های ناشی از آن می‌پردازد.
بر اساس این گزارش؛ در مستندی که امروز پنجشنبه ۳۰ شهریور به روی آنتن پرس تی وی می‌رود، مسئله گازهای گلخانه‌ای و گاز متان به عنوان یکی از مهم‌ترین عواملی که باعث تخریب و به خطر انداختن سرنوشت کره زمین می‌شود، مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مخاطبان «قطب شمال: بمب ساعتی» با بانوی محققی که تحقیقات خود را با سفر از کشور نروژ شروع کرده و با کشتی یخ شکن به سمت قطب شمال حرکت می‌کند، همراه می‌شوند و در جریان اتفاقات و یافته‌های این سفر تحقیقاتی قرار می‌گیرند.
این محقق محیط زیست در طول این سفر به بررسی افزایش گازهای گلخانه‌ای که یکی از علل عمده گرم شدن زمین و آب شدن یخ‌های قطبی است، می‌پردازد و برای کسب اطلاعات درباره گازهای گلخانه‌ای و میزان تاثیرات مخرب آن‌ها آزمایش و نمونه برداری انجام می‌دهد.
مستند «قطب شمال: بمب ساعتی» در نهایت نشان می‌دهد که این محقق در آلاسکا از کشتی یخ شکن پیاده شده و سفر خود را به پایان می‌برد، اما در اینجا با فاجعه زیست محیطی که در پی آن به دلیل گرم شدن کره زمین و آب شدن یخ‌ها هر روز فضای بیشتری از این منطقه به زیر آب می‌رود، مواجه می‌شود.
«قطب شمال: بمب ساعتی» پنجشنبه ۳۰ شهریور ماه در ساعت‌های ۱۶:۰۰، ۲۲:۰۰ و ۰۲:۰۰ نیز از این شبکه پخش می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۷۹۲۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد

به گزارش "ورزش سه"، امید عالیشاه به دلیل محرومیت در بازی فردا مقابل همشهریانش غایب خواهد بود تا از این حیث اوسمار مجبور به ایجاد تغییراتی در ترکیب تیمش شود.

در این شرایط احتمالا یکی از بین وحید امیری یا سعید صادقی به ترکیب اضافه خواهد شد و البته شاید با دیدگاه و فلسفه سرمربی برزیلی هیچ‌کدام! اما مهمترین پیش بینی درباره احتمال حضور یکی از این دو بازیکن تکنیکی در ترکیب تیم خواهد بود.

سعید صادقی که به عنوان یکی از ستاره‌های جذاب نقل و انتقالاتی به پرسپولیس پیوست و رکوردار پاس گل در لیگ برتر محسوب می‌شود، طی هفته‌های اخیر از ترکیب اصلی خارج شده است و فرصت زیادی برای خودنمایی به دست نیاورده است. این بازی برای هافبک مازنی سرخ‌ها اما می‌توان یک بازگشت بزرگ محسوب شود تا بتواند در پنج بازی پایانی جایگاه خود را در ترکیب پس بگیرد.

از سوی دیگر احتمال حضور وحید امیری نیز در ترکیب پرسپولیس برابر نساجی بالاست؛ کاپیتان دوم پرسپولیس که با پشت سر گذاشتن مصدومیت، تیم ملی را نتوانست در جام ملت‌ها همراهی کند تا برای اولین بار طی سال‌های اخیر غایب یک تورنمنت بزرگ ملی لقب گیرد. او برابر آلومینیوم اراک شانس حضور در ترکیب را از نیمه دوم بازی به دست آورد و با از دست دادن پنالتی تیمش، هجمه زیادی را از سوی هواداران متوجه خود دید و باید دید در صورت حضور در این بازی و نمایش موفق احتمالی، آن خاطره را پاک خواهد کرد یا خیر.

در نهایت باید دید اوسمار برای این بازی و در غیاب امید عالیشاه چه تصمیمی خواهد گرفت و آیا از بین سعید صادقی و وحید امیری بازیکنی را به ترکیب اضافه خواهد کرد یا سورپرایز دیگری خواهد داشت.

دیگر خبرها

  • پلن B و C اوسمار برای جانشینی اورونوف
  • وحید شمسایی: موانع فرزندآوری باید رفع شود
  • دیدار مسئولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب تا ساعتی دیگر
  • راه حل رفع مشکلات حضور آگاهانه در انتخابات است‌
  • دیدار مسوولان و کارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • دیدارمسوولان وکارگزاران حج با رهبر انقلاب
  • جانشین کاپیتان پرسپولیس مشخص شد
  • صادقی یا امیری: اوسمار امروز تصمیم می‌گیرد
  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • فوتسال آسیا باید مجسمه وحید شمسایی را بسازد