Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-28@21:39:05 GMT

کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۰۵۰۹

کودکان بازمانده از تحصیل در مقطع ابتدایی

به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس احمد میدری گفت: هرچند که شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل به دلیل در دست نبودن شماره‌های تماس آنها سخت است اما در وزارت رفاه به دنبال راه‌هایی برای شناسایی و بازگرداندن آنها به تحصیل هستیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌هایی که وزارت رفاه دنبال می‌کند، شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل است، به همین منظور طی ماه‌های اخیر چندین جلسه شورای ساماندهی و شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل را برگزار کرده‌ایم تا بر اساس آن با کمک نهادهای حمایتی دیگر بتوانیم در شناسایی این کودکان و کمک به آنها قدم‌هایی برداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون رفاه اجتماعی وزارت رفاه گفت: اگر کودکی از تغذیه و رفتن به مدرسه محروم باشد یعنی فقیر است؛ اگر کودکی معلول باشد و نتواند به مدرسه برود باز هم فقیر است و امیدوارم برای بازگشت کودکان دوره ابتدایی به مدرسه سیاست‌گذاری و توجه خاص شود.

تاکنون 110 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور در مقطع ابتدایی شناسایی شده است

وی تصریح کرد: تاکنون 110 هزار کودک بازمانده از تحصیل در کل کشور در مقطع ابتدایی شناسایی شده است که از این تعداد 55 هزار و 65 کودک تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند به گونه‌ای 36 هزار و 16 کودک تحت پوشش بهزیستی، 25 هزار و 332 کودک تحت پوشش کمیته امداد و 8 هزار و 277 کودک تحت پوشش هر دو نهاد است.

میدری افزود: در پیگیری‌های انجام شده، سرپرست 7 هزار و 217 کودک اعلام کردند کودکانشان به دلیل معلولیت و 8 هزار و 15 کودک به دلیل فقر به مدرسه نمی‌روند.

706

کودکان بازمانده از تحصیل معاون رفاهی وزارت رفاه احمد میدری مقطع ابتدایی شناسایی کودکان محروم

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه ، رضا تحویلیان مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه با بیان اینکه دولت طرح‌های تشویقی خوبی را برای زوج‌ها در جهت فرزندآوری و جوانی جمعیت در نظر گرفته است، گفت : یکی از این طرح‌ها، زیر پوشش بیمه‌ای قرار دادن کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان است. وی افزود: از ابتدای سال جاری طرح پوشش بیمه‌ای کودکان زیر هفت سال سن به صورت رایگان توسط بیمه سلامت اجرا شده و خدمات و هزینه‌های درمانی ارائه شده به این کودکان در تمام مراکز دولتی رایگان است. مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه گفت: طرح رایگان شدن همه خدمات سرپایی و بستری کودکان تا سن هفت سالگی در اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در هیأت دولت تصویب و پایان سال گذشته به بیمه‌های پایه ابلاغ شد. تحویلیان تاکید کرد: از ابتدای سال جاری بیمه سلامت ۱۰۰ درصد هزینه خدمات سرپایی و بستری برای این کودکان را در مراکز دولتی دانشگاهی پرداخت می‌کند

دیگر خبرها

  • خراسان رضوی ۲۰ هزار بازمانده از تحصیل دارد
  • ۲۱ هزار نوآموز اردبیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند
  • بررسی علت بازماندگی از تحصیل ۲۰ گویه در خوزستان
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ کودک آزاری مدرن: تلقین حس ناکافی بودن!
  • سندروم استکهلم در مدارس ابتدایی/ فرزندتان را به ربات آزمون دهنده تبدیل نکنید!
  • ۱۳ هزار نفر در شهرستان خلخال تحت پوشش تامین اجتماعی
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • اجرای طرح پوشش بیمه‌ای رایگان برای کودکان زیر هفت سال
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • چرا خیلی ها تمایلی به تحصیل در مقطع کارشناسی علوم انسانی ندارند؟