Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@03:11:54 GMT

رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر با برد 2 هزار کیلومتر

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۰۹۳۶

رونمایی از موشک بالستیک خرمشهر با برد 2 هزار کیلومتر

تهران - ایرنا - همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت سی وهفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس در جوار ملکوتی امام خمینی(ره)، دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد که مهمترین آن رونمایی از سامانه موشکی بالستیک «خرمشهر» با برد 2 هزار کیلومتر بود.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، موشک بالستیک «خرمشهر» که در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد، امروز در رژه نیروهای مسلح در تهران رونمایی شد که تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص ویژگی های فنی و مهندسی و توان آن منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رژه بزرگ و منسجم، یگان های مختلفی از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوافضا و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان های نمونه ای مرزبانی، یگان ویژه، یگان ویژه نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین رژه رفتند.
رژه سامانه های موشکی و تجهیزات فرماندهی پدافند هوایی سپاه از جمله سامانه های پدافند هوایی سوم خرداد، طبس، صیاد، رعد 1، ارتقاع پایین و متوسط TOR- M1 ، سامانه راداری بشیر، سامانه جنگ الکترونیک صاعقه از مقابل جایگاه ویژه و کلام الله مجید از دیگر بخش های این مراسم بود.
همچنین سامانه های فرماندهی موشکی زمین به زمین، دوربرد، میان برد و پناه برد با سوخت جامد و مایع، سامانه های موشکی ذوالفقار، قیام، قدر F، قدر H، عماد سجیل از دیگر تجهیزات نظامی حاضر در آیین امروز بود.
در رژه نیروهای مسلح همچنین یگان یادمان شهدای ارتش با عزاداری و سینه زنی به مناسبت آغاز ماه محرم از مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.
رژه 16 یگان با استعداد بالا از نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش و انجام رژه همزمان هوایی شکاری بمب افکن های نهاجا و شناورها و تجهیزات دریایی نداجا، عملیات چتربازی و عملیات برداشت سریع از سوی تکاوران و تفنگداران دریایی در خلیج فارس از دیگر برنامه های امروز بود.
نیروی هوا فضای سپاه پاسداران نیز موشک هایی همچون بالستیک ذوالفقار، سجیل و سامانه پدافندی قیام را در معرض نمایش گذاشت.
در این آیین سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده‌ کل سپاه پاسداران، سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضا سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین غیب پرور فرمانده بسیج مستضعفین، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار سرتیپ محمد خاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سایر مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری در این رژه حضور داشتند.
ادامه دارد...
اجتمام(3)**7029**2025
خبرنگار: فرهاد شرف پور**انتشار: لیلا جودی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۰۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق

تعداد بازدید : 1 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش جام جم آنلاین، عملیات وعده صادق دلیلی بود تا پیمان نصیری قهرمان و مدال‌آور دومیدانی پارالمپیک نشان طلای خود را به سردار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تقدیم کند.

سردار امیرعلی حاجی زاده در دیداری که به بهانه اهدای مدال قهرمانی پیمان نصیری تدارک دیده شد بود، صحبت‌های جدیدی از عملیات وعده صادق بیان کرد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: این عملیات، تنها بخشی از یک نیرو بود، ما از مجموع امکاناتی که تدارک دیده بودیم برای اقدام، ۲۰ درصد از آن را برای این تنبیه به کار گرفتیم.

وی تصریح کرد: برای همین ۲۰ درصد، صف آرایی خیلی عجیب و غریبی شد به‌گونه‌ای که آمریکایی‌ها که گفته بودن دخالت نمی‌کنیم، دخالت کردند و در کنار رژیم صهیونسیتی ایستادند.

سردار حاجی زاده بیان کرد: بسیاری از کشورها از جمله آمریکا، انگلیس و فرانسه به کمک رژیم صهیونیستی آمدند و آمریکایی‌ها علاوه بر هواپیما، رزم ناوهای خودشان را هم آوردند و آن شب ۲۰ درصد توان یک نیرو در مقابل تمام این‌ها قرار گرفت ولی با این حال این پیروزی بزرگ به برکت خون شهدا، تدبیر رهبر انقلاب و دعا و اراده مردم حاصل شد.

دیگر خبرها

  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • چرا گزارش «بی بی سی» فاقد اعتبار است؟
  • ببینید | ناگفته‌های فرمانده نیروی هوافضای سپاه از عملیات وعده صادق
  • در عملیات وعده صادق تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • در «وعده صادق» تنها با ۲۰ درصد از توان مقابل ابرقدرت‌ها ایستادیم
  • (ویدیو) سردار حاجی‌زاده: تنها از ۲۰درصد توانمان برای تنبیه اسرائیل استفاده کردیم
  • تحقق وعده صادق با ۲۰ درصدتوان نیروها
  • این سردار سپاه، پزشکان را شگفت زده کرده بود /از حضور در عملیات پارتیزانی تا آزادسازی خرمشهر
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد