Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با برگزاری آیین گرامیداشت سی وهفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس در جوار ملکوتی امام خمینی(ره)، دستاوردهای دفاعی جمهوری اسلامی ایران به نمایش در آمد که مهمترین آن رونمایی از سامانه موشکی بالستیک «خرمشهر» با برد 2 هزار کیلومتر بود. به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ موشک بالستیک «خرمشهر» که در اختیار نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد، امروز در رژه نیروهای مسلح در تهران رونمایی شد که تاکنون اطلاعات دقیقی در خصوص ویژگی‌های فنی و مهندسی و توان آن منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در این رژه بزرگ و منسجم، یگان‌های مختلفی از نیروهای زمینی، هوایی، دریایی و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، نیروی زمینی، نیروی دریایی، نیروی هوافضا و دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های نمونه‌ای مرزبانی، یگان ویژه، یگان ویژه نیروی انتظامی و سازمان بسیج مستضعفین رژه رفتند.
رژه سامانه‌های موشکی و تجهیزات فرماندهی پدافند هوایی سپاه از جمله سامانه‌های پدافند هوایی سوم خرداد، طبس، صیاد، رعد ۱، ارتقاع پایین و متوسط TOR- M۱، سامانه راداری بشیر، سامانه جنگ الکترونیک صاعقه از مقابل جایگاه ویژه و کلام الله مجید از دیگر بخش‌های این مراسم بود.
همچنین سامانه‌های فرماندهی موشکی زمین به زمین، دوربرد، میان برد و پناه برد با سوخت جامد و مایع، سامانه‌های موشکی ذوالفقار، قیام، قدر F، قدر H، عماد سجیل از دیگر تجهیزات نظامی حاضر در آیین امروز بود.
در رژه نیروهای مسلح همچنین یگان یادمان شهدای ارتش با عزاداری و سینه زنی به مناسبت آغاز ماه محرم از مقابل جایگاه و کلام الله مجید رژه رفتند.
رژه ۱۶ یگان با استعداد بالا از نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص) ارتش و انجام رژه همزمان هوایی شکاری بمب افکن‌های نهاجا و شناور‌ها و تجهیزات دریایی نداجا، عملیات چتربازی و عملیات برداشت سریع از سوی تکاوران و تفنگداران دریایی در خلیج فارس از دیگر برنامه‌های امروز بود.
نیروی هوا فضای سپاه پاسداران نیز موشک هایی همچون بالستیک ذوالفقار، سجیل و سامانه پدافندی قیام را در معرض نمایش گذاشت.
در این آیین سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح، امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، سردار سرلشکر پاسدار محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران، سردار سرتیپ پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوا فضا سپاه، سردار سرتیپ پاسدار محمدحسین غیب پرور فرمانده بسیج مستضعفین، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی، سردار سرتیپ محمد خاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه، امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا (ص)، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش و سایر مقامات عالی‌رتبه کشوری و لشکری در این رژه حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۱۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است

امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جمع نخبگان و پژوهشگران دانشگاه هوایی شهید ستاری، گفت: بحمدلله امروز مجموعه دانشگاه هوایی شهید ستاری یک مجموعه منظم پای کار و علمی است و در عملیاتی شدن نیروی هوایی نقش اساسی را ایفا می‌کند.

وی نقش نخبگان و پژوهشگران دانشگاه شهید ستاری را در رفع مسائل و مشکلات نیروی هوایی بی‌بدیلی دانست و از پژوهشگران و نخبگان خواست که در این عرصه به نیروی هوایی کمک کنند، زیرا مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است.

فرمانده نیروی هوایی ارتش خطاب به اساتید و نخبگان دانشگاه هوایی، با بیان اینکه نقش شما برای آموزش جوانان و دانشجویان نقش بسیار مهمی است و الگوپذیری را باید در دانشجویان اجرایی کنید، باید جوانان را به شکلی در مسیر انقلاب اسلامی سوق دهیم که بتوانیم پویایی، شادابی و ارتقا را در نیروی الهی ببینیم.

وی تصریح کرد: سه وظیفه اصلی باید در این دانشگاه در اولویت قرار بگیرد؛ اول پرورش افسر عالم، دوم تولید علم و مسئله سوم اینکه باید به تربیت عالم و تولید علم برای تحول در نیروی هوایی جهت دهیم.

فرمانده نیروی هوایی ارتش اظهار کرد: امروز نیروی هوایی به برکت خون شهدا و وجود جوانانی متخصص و ولایی، نیرویی آماده، با اقتدار و مطیع فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برای جانفشانی در راه صیانت از ارزش‌های انقلاب اسلامی و حفاظت از کیان کشور عزیزمان ایران است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • یونان ارائه سامانه دفاع هوایی به اوکراین را رد کرد
  • تاکید بر ضرورت تداوم هوشیاری و آمادگی مرکز فرماندهی عملیات ارتش
  • فرمانده کل ارتش: وعده صادق جلوه زیبایی از وحدت ارتش، سپاه و وزارت دفاع بود
  • برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • مهم‌ترین برنامه دشمن برای خواص، جلوگیری از نقش شتاب‌دهندگی آنان در جامعه است
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰؛ علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل می‌کند؟!
  • سامانه پدافند اس-۵۰۰ چیست؟ آیا می‌تواند علیه موشک‌های هایپرسونیک عمل کند؟
  • امروز نیروی هوایی ارتش، نیرویی آماده و با اقتدار برای حفاظت از کیان کشور است
  • خاطره پرواز منوچهر محققی در عملیات مروارید
  • قمار جنگ اسرائیل و ایران