Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-05-03@22:41:40 GMT

نقش معماری نوین در جذب گردشگران خارجی

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۳۳۲۸

نقش معماری نوین در جذب گردشگران خارجی

تین‌نیوز | صدیف بدری سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اعلام مطلب فوق افزود : یکی از شاخصه های جذب گردشگری ، سازه ها و معماری است . سازه های شهری تاریخچه شهر را نمایان می کند و برای اینکه بتوانیم حداکثر بهره برداری را از این پتانسیل داشته باشیم ، باید تعریف مشخص و مناسبی از اعتقادات ، روش ها و تفکرات آن کشور در معماری و سازه های شهری نمایان گردد لذا سازمان های مربوطه باید با دقت عمل ، نظارت بهتری داشته باشند .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدیف بدری نماینده حوزه اردبیل و نمین در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت : بیشترین گردشگران خارجی که به ایران سفر می کنند ، از سازه ها و بناهای تاریخی بازدید می کنند و برای تقویت صنعت توریسم لازم است به نسبت پیشرفت فناوری ، با مخاطب شناسی و تحقیق و توسعه لازم معماری و شهرسازی را ارتقا دهیم . البته قوانین و الگو سازی های مناسبی در شورای عالی معماری و شهرسازی تهیه گردیده است که لازم است با حضور مسوولین جدید عملیاتی گردد. سخنگوی کمیسیون عمران در پاسخ به این سوال که انتصابات در شهرداری تهران را چگونه می بینید گفت : در جلسه ای که با حضور وزیر برگزار شد ، ایشان تاکید داشتند که در دولت دوازدهم موارد لازم در جهت تعالی معماری و شهر سازی محقق گردد و شهردار تهران در برنامه هایی که ارایه داده اند مشهود است که شهرسازی و معماری جز الویت های ایشان است و با انتخاب و انتصابات اخیر مدیران و عوامل اجرایی شهرداری نشان دادند که به مقوله معماری و شهرسازی توجه ویژه ای دارند و تعالی حوزه شهرسازی جز برنامه های شهرداری است و مجلس نیز آماده کمک و همکاری لازم از برنامه های ایشان است و امیدواریم که موارد مطرح شد محقق گردد. همچنین ، دکتر تورج فرهادی قائم مقام معاونت شهرسازی شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار ما گفت : باتوجه به لزوم ایجاد توسعه پایدار باید به بررسی پارامترهای مرتبط به این هدف پرداخت. از جمله این عوامل می توان به گردشگری و پیامدهایی آن و همچنین نقش معماری پایدار در دستیابی به توسعه پایدار اشاره نمود. گردشگری خود به عنوان صنعتی نوآورانه و دانش بنیان می باشد که در جهت پرکردن اوقات فراغت مردم گام برمی دارد و دارای اهداف فراوانی می باشد و نیز می تواند در راستای ارضا و تحقق بسیاری از نیازهای توسعه پایدار حرکت نماید. حضور گردشگران در یک منطقه می تواند باعث ایجاد تعامالت اجتماعی و فرهنگی با مردم ساکن در آن منطقه گردد. دکتر فرهادی افزود : هنگامی که سخن از جذب گردشگر به میان می‌آید، بدون شک عناصر و زیر ساخت‌های بسیاری برای ایجاد انگیزه و جذب آنها مطرح می‌شود. بنابراین هر اندازه به مقوله توریسم نگاه تخصصی‌تری داشته باشیم، به همان میزان نقش عناصر مختلف برای جذب بیشتر گردشگر از جمله مدیریت شهری ، توسعه پایدار شهر ، معماری و شهرسازی نیز پررنگ‌تر خواهد شد. کارشناس عالی شهرسازی خاطرنشان کرد : افزایش روز افزون گردشگران خارجی پس از رفع تحریم ها و برجام توسط دولت محترم تدبیر و امید ، موجب حساسیت بیشتر در حوزه معماری و شهرسازی برای ایجاد بستر مناسب جذب سرمایه خارجی از جمله صنعت توریسم گردیده است که با نگاه هوشمندانه شهردار جدید تهران که توام با تدبیر و دانایی محور می باشد و اعضای متخصص شورای شهر قطعا شاهد تحولات دانش بنیان در حوزه شهرسازی و معماری خواهیم بود . یادآور می شود ؛ تورج فرهادی یکی از دانش آموختگان حوزه معماری و شهرسازی است که در تمامی دوران خدمت صرفا برپایه وظایف انسانی ، علمی و شغلی در جهت تعالی شهر تلاش نموده و دور از هرگونه مسایل سیاسی به عنوان یک مدیر فرهیخته در راستای تحقق سند چشم انداز شهر تهران خدمت نموده است.

منبع: تین نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۳۳۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد

علی وکیلی، مدیرعامل یک شرکت خلاق فعال در زمینه برندینگ مستقر در کارخانه نوآوری آزادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا درباره یکی از روش‌های نوین برندینگ محصولات که توسط این شرکت خلاق ارائه شده است، توضیح داد: طراحی یک موزه آنلاین برای صنایع و واحدهای تولیدی در راستای برندینگ محصولات و شناخته‌شده‌تر کردن آن‌ها یکی از روش‌های نوین برندینگ توسط این شرکت است.

وی افزود: در اکثر مواقع یک تاریخچه منسجم از فعالیت‌ها، محصولات، افتخارات و خلاصه تمام امور مربوط به یک برند، وجود ندارد یا شاهد این هستیم که خیلی از شرکت‌ها، درقالب روش‌های سنتی مانند بروشور، اطلاعات و خدمات مربوط به خوود را به مشتری ارائه می‌کنند.

وکیلی توضیحات دقیق‌تری از روش نوین این مجموعه برای طراحی موزه آنلاین ارائه کرد و گفت: درواقع، این موزه‌ها براساس چند مرحله اساسی، طراحی مفهوم یا مفهوم‌سازی، طراحی آنلاین و شبکه‌سازی محصول و درنهایت طراحی معماری تکنولوژیکال، طراحی می‌شوند.

وی ادامه داد: این خدمات بر بستر وب و طراحی موزه‌های‌ آنلاین براساس قصه و روایت هر برند و محصول ارائه می‌شوند.

این فناور حوزه برندینگ درباره نحوه اجرایی‌سازی ایده‌ها برای برندینگ محصول توسط این مجموعه توضیح داد: اساس کار شرکت به‌صورت«EPC» یا سیستم کار طراحی، تامین تجهیزات و اجرای پروژه  از صفر تا صد توسط کارفرما است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بسته تشویقی شهرسازانه ویژه بافت‌های فرسوده شهر اصفهان
  • نمایشگاه کتاب ظرفیت جذب گردشگران خارجی را دارد
  • آنتالیا طی ۴ ماه از ۲ میلیون و ۶۶ هزار و ۹۶۲ گردشگر خارجی میزبانی کرد
  • چالش‌های آوج در مسیر توسعه
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • موزه‌های آنلاین حوزه برندینگ طراحی شد
  • توسعه زیرساختها و توجه به تکنولوژیهای نوین در آموزش پزشکی
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات