Web Analytics Made Easy - Statcounter

با هدف محقق کردن شعار اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال در نقاط روستایی، در دهستان سنگان بخش مرکزی خاش بعنوان قطب مهم تولید انار؛ محصولات فرآوری شده این محصول خوش رنگ و خوش طعم مانند رب انار، آچار محلی، رب انجیر، انواع ادویه جات و غیره تولید می شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نصرالله کرد سرمایه گذار و مدیر واحد تولیدی محصولات فرآوری شده کشاورزی در دهستان سنگان در گفت و گو با خبرنگار تفتان ما اظهار کرد: قریب به پانزده نفر هم‌اکنون در این کارگاه مشغول به فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه برای راه اندازی این واحد تولیدی تنها 5 میلیون هزینه کرده ام، ادامه داد: افزون بر یکصد نوع محصول کشاورزی خاش را می توانیم فراوری و بسته بندی و به بازار مصرفی استان و کشور و حتی کشورهای خارجی عرضه کنیم.


کرد اعطای کمکهای موردی و تشویقی به تولید کنندگان بومی را از نیازهای اساسی در جهت پویا کردن اقتصاد مردم منطقه و برندسازی محصولات با کیفیت بومی عنوان کرد و گفت: من با استفاده از برخی تسهیلات این واحد را راه اندازی کرده ام لذا برای بالا بردن امار تولید و اشتغال به حمایت های ویژه دولت احتیاج دارم.


به گفته وی؛ یکی از افراد ساکن در منطقه سنگان تسهیلاتی را مدتها قبل از بانک دریافت کرده و آن طور که بیان داشته تمام اقساط خود را پرداخت کرده ولی بانک به دلائل مختلف همچنان سود خود را بصورت دو برابر از او می گیرد و این موضوع سبب نابود شدن زندگی اش شده و مجبور است تمام زندگی خود را صرف پرداخت بدهی های بانک کند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان، امام جمعه و فرماندار خاش از محصلات تولیدی این واحد بخش خصوصی تولید رب انار و انجیر و آچار محلی بازدید کردند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۳۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مدیر مسئول جهاد کشاورزی دهستان میانکوه از تولید و کشت گیاهان دارویی خارشتر، انغوزه، گل محمدی و کاپاریس در ۱۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی فاقد کشت در این دهستان خبر داد.


اقبالی با اشاره به شرایط جغرافیایی آب هوایی یزد تولید گیاهان کم آبخواه را سبب تولید و فراوری این صنعت با هدف توسعه و اشتغال پایدار با درآمدزایی و سرمایه‌گذاری در تولید این محصول دانست.


 وی از ارائه نهال گل محمدی و بذر رایگان به کشاورزان خبر داد و افزود: در اجرای این طرح مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین گردیده و کشاورزان جهت دریافت تسهیلات کم بهره معرفی می‌شوند.

دیگر خبرها

  • توسعه فراوری معدنی عامل تحقق رشد اقتصادی ۵.۷ درصدی در استان سمنان
  • ایجاد ۳۲۰ فرصت شغلی با راه‌اندازی کارخانه فرآوری مس در خوسف
  • سالانه ۳۰ هزار تن کشمش در خنداب تولید می شود
  • راه اندازی کارخانه فرآوری و بسته‌بندی آبزیان در شهرکرد
  • راه‌اندازی واحد جدید پالایشگاه آبادان تا دو ماه آینده
  • راه‌اندازی واحد CRM در شرکت صنایع معادن و عمران رضوی
  • پلمب کارگاه غیرمجاز تولید فلافل غیربهداشتی در مهرشهر
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • توسعه وکشت گیاهان دارویی کم آبخواه در میانکوه
  • میامی برای توسعه به راه اندازی کارخانه های فرآوری نیاز دارد