Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@13:29:46 GMT

توهین ترامپ به ملت بزرگوار ایران ناشی از خشم و ضعف است

تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۴۴۵۵

امام جمعه موقت رشت رئیس‌جمهور آمریکا را مایه ننگ و تأسف مردم آن کشور دانست و گفت: توهین ترامپ به ملت بزرگوار ایران در صحن سازمان ملل از سر خشم و ضعف است، چون این ملت با شعار «هیهات من الذله» امام حسین تربیت یافته است و دنیا ما را با صبر و مقاومت می‌شناسد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین «یوسف صدیق عربانی»، امام جمعه موقت رشت در خطبه های نماز جمعه این شهر، با اشاره به فرا رسیدن ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین(ع)، اظهار کرد: امر به معروف و نهی از منکر فلسفه قیام عاشوراست، از این‌رو عاشقان امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه امور قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در تعزیه خوانی‌ها علاوه‌بر عزاداری باید به چرایی قیام امام حسین(ع) توجه شود، افزود: مداحان و ذاکرین حسینی در عزاداری‌ها با پرهیز از بیان اشعار بی‌محتوا حرمت ابا عبدالله الحسین(ع) را نگه دارند و با ایجاد سر و صدا در تکایا و هیئت‌ها موجبات رنجش مردم را فراهم نکنند.

امام جمعه موقت رشت با گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و قدردانی از حماسه آفرینی‌های فرزندان این مرز و بوم در جبهه‌های حق علیه باطل، تصریح کرد: پرچم اسلام ناب محمدی(ص) با صبر، استقامت و مجاهدت های فراوان در طول تاریخ به دست ما رسیده است و ان شاءا... به صاحب اصلی آن، حضرت ولیعصر(عج) خواهد رسید.

این کارشناس دینی با بیان این‌که همه ما مدیون شهدا و استقامت خانواده های شهدا و ایثارگران هستیم، گفت: شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران در طول هشت سال دفاع مقدس با جانفشانی هایشان اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی به دست دشمن بیفتد و از این‌رو امروز چشم و چراغ ملت هستند.

صدیق عربانی با آرزوی توفیق برای دکتر نجفی در کسوت استاندار البرز، اظهار امیدواری کرد فردی که عهده‌دار مسئولیت در استان گیلان می‌شود در خدمت نظام و مردم باشد. البته حضور مدیران بومی در استان مورد تأکید است، اما تسلیم تصمیمات دولت خواهیم بود.

وی با اشاره به فرارسیدن ایام بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: نخبگان ایرانی در دنیا شناخته شده و زبانزد هستند، از این‌رو مسئولان هوشیار باشند تا دشمنان با وعده‌های زیبا و وسوسه‌انگیز نخبگان ما را از کشور خارج نکنند، چون این کشور برای توسعه و پیشرفت به دانش‌آموختگان متخصص و متعهد نیاز دارد.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به ضرورت فرزندآوری در کشور از دیدگاه مقام معظم رهبری، اظهار کرد: آینده کشور به دست نیروی انسانی جوان رقم می‌خورد، از این‌رو از مجلس شورای اسلامی می‌خواهیم تا با در نظر گرفتن تسهیلات سبب تشویق مردم به فرزندآوری شود.

وی رئیس‌جمهور آمریکا را مایه ننگ و تأسف مردم آن کشور دانست و گفت: توهین ترامپ به ملت بزرگوار ایران در صحن سازمان ملل از سر خشم و ضعف است، چون این ملت با شعار «هیهات من الذله» امام حسین تربیت یافته است و دنیا ما را با صبر و مقاومت می‌شناسد.

صدیق عربانی با بیان این‌که آمریکا بازدید از مراکز نظامی و قدرت تجهیزات نظامی ایران را خواستار است در ادامه یادآور شد: دشمنان و در رأس آنان آمریکا این آرزو را به گور خواهند برد.

وی بانکداری اسلامی را تنها یک شعار دانست و تصریح کرد: ما در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم، اما بانکداری و سودهای بانکی ما غیر اسلامی می‌باشد و دریافت دیرکردها زندگی مردم را با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۴۴۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد

دریافت 237 MB

به گزارش خبرنگار مهر، روسای اتحادیه های صنفی چهارمحال و بختیاری امروز دوشنبه با امام جمعه شهرکرد دیدار داشتند.

کد خبر 6092388

دیگر خبرها

  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • ظهور تحول در دانشگاه های جهان را باید نتیجه خون‌های ریخته شده در غزه دانست
  • شهید مطهری پهلوان جهاد تبین بود
  • دیدار فرمانده سپاه با ائمە جمعه بوکان
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت اقدام توهین‌آمیز به امام (ره)
  • دیدار روسای اتحادیه های صنفی با امام جمعه شهرکرد
  • عذرخواهی ناشر هندی بابت توهین‌ به امام (ره)
  • معلمان محور و مدار توسعه و تحول در کشور هستند
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است