Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - روحاني: «متأسفانه در دنياي امروز، آنگاه که ملتي آزاد مي‌خواهد براي دفاع از خود و با دست توانمند خويش سلاح مورد نيازش را توليد کند، مورد اتهام مستکبران جهاني و بوق‌هاي تبليغاتي آنان قرار مي‌گيرد.»
به گزارش سرويس سياسي جام نيـوز، حجت‌الاسلام والمسلمين دکتر حسن روحاني روز جمعه در مراسم رژه نيروهاي مسلح با گراميداشت آغاز ماه محرم الحرام اين ماه را ماه ايثار و شهادت دانست و اظهار داشت: 36 سال پيش مردم بزرگ ايران در برابر يک تجاوز سبعانه و خشونت‌بار به پيروي از سالار شهيدان و با اقتدا به امام شهيدان اباعبدالله الحسين(ع) و فرهنگ عاشورا، با همه وجود از شرف، تماميت ارضي و عزت خود به خوبي دفاع کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رييس جمهور افزود: در طول 8 سال دفاع مقدس همواره يکي از بزرگترين انگيزه‌هاي مردم براي ايثار و شهادت، تابلوي بزرگ حماسه عاشورا و کربلا بود.
دکتر روحاني با بيان اينکه همواره اوج نهضت و انقلاب اسلامي در ايام ماه محرم و روزهاي تاسوعا و عاشورا بوده است، خاطرنشان کرد: اوج نهضت اسلامي در 15 خرداد و 12 محرم سال 1342 بود و بزرگترين حرکت ملت ايران در دوران انقلاب اسلامي در ايام عاشوراي حسيني سال 1357 بوده است و فرهنگ عاشورا ملت ما را در برابر رژيم استبداد و حاميان مستکبر آن پيروز کرد و براي اين سرزمين استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را به ارمغان آورد.
رييس جمهور اضافه کرد: در دوران دفاع مقدس نيز نام ابي‌عبدالله الحسين (ع) و کربلاي آن حضرت و عاشورايش همواره به سربازان اسلام در برابر متجاوزين مسير ايستادگي، مقاومت و شهادت را آموخت.
دکتر روحاني با اشاره به اينکه همواره جنگ‌ها در تاريخ ملت‌ها حوادثي بسيار تأثيرگذار محسوب مي‌شوند، اظهار داشت: متأسفانه در دوران‌هاي قبل از انقلاب اسلامي هرزمان که جنگي آغاز شد، پايان آن براي ملت ما خوشحال‌کننده نبود. در جنگ‌هاي ايران و عثماني، ايران و روسيه، جنگ جهاني اول و جنگ جهاني دوم متأسفانه کشورمان تحت تأثير اينگونه جنگ‌ها و حوادث قرار گرفته و در برخي از اين جنگ‌ها بخش بزرگي از سرزمين ايران عزيز از دست مردم گرفته شد.
رييس جمهور گفت: تنها جنگ و دفاع مقدسي که سراسر آن، غرور، حماسه، پيروزي و در نهايت افتخار بود و يک وجب از سرزمين ايران در اختيار متجاوزين قرار نگرفت، دفاع مقدسي بود که امام عزيزمان به عنوان ولي فقيه و فرمانده کل قوا آن را رهبري کردند و مردم عزيز و نيروهاي مسلح نيز آن فرمان را به جان خريدند.
دکتر روحاني تصريح کرد: باوجودي که همه قدرت‌هاي بزرگ جهاني در دوران دفاع مقدس از متجاوزين دفاع کردند، اما مردم ما يکه و تنها و فقط با توکل به خدا و اميد به آينده، پيروزمندانه و با ايثار و فداکاري توانستند پيروزي‌ها و حماسه‌هاي بزرگي را رقم بزنند.
رييس جمهور با تأکيد بر اينکه نيروهاي مسلح و قدرت دفاعي ما همواره براي تحکيم عزت و صلح در اين سرزمين بوده است، اظهار داشت: ايران قدرت نظامي خود را هرگز براي تجاوز به کشور و سرزمين ديگري آماده نکرده است، بلکه همواره اين قدرت خود را براي دفاع و بازدارندگي در برابر متجاوزين آماده کرده است.
دکتر روحاني افزود: متأسفانه در دنياي امروز، آنگاه که ملتي آزاد مي‌خواهد براي دفاع از خود و با دست توانمند خويش سلاح مورد نيازش را توليد کند، مورد اتهام مستکبران جهاني و بوق‌هاي تبليغاتي آنان قرار مي‌گيرد در حالي که خود آنها هرروز و هرسال ميلياردها دلار سلاح را توليد و به کشورهاي منطقه سرازير مي‌کنند و بمب‌هايي توليد مي‌کنند که نتيجه آن آوارگي و ويراني براي يمن است و طرح‌هايي دارند که نتيجه آن ويراني در سوريه و عراق مي‌باشد و ملت‌هاي منطقه را از توسعه، سازندگي و رشد بازمي‌دارد.
رييس جمهور با تأکيد بر اينکه سلاح و قدرت نظامي ايران براي دفاع از کشورمان و ملت‌هاي منطقه در برابر تجاوز قدرت‌هاي بزرگ و تروريست‌ها است، گفت: از آنهايي که با لحن نادرست و غلط با مردم ايران سخن مي‌گويند مي‌پرسم که در روزهاي سختي براي مردم منطقه، چه کسي پذيراي آوارگان در منطقه بوده است؟ آيا مردم ايران ساليان دراز ميزبان مردم مظلوم افغانستان نبودند و روزي که شما به افغانستان تجاوز کرده و اين سرزمين را به خاک و خون کشيديد، اين مردم ايران نبودند که پذيراي آوارگان از کشور مسلمان و برادر خود بودند؟ و روزي که عراق را به خاک و خون کشيديد آيا مردم ايران نبودند که از مردم اين سرزمين پذيرايي کردند و آغوش خود را براي آنان گشودند.
دکتر روحاني گفت: از شما مي‌پرسم آن روز که گروهک‌هاي تروريستي را ساختيد و به آنها پول، سلاح و آموزش داديد و آنها در افغانستان، عراق، سوريه و لبنان به جان مردم افتادند و مردم بي‌گناه را قرباني کردند، اين کدام کشور بود که به نداي مظلومان عراق و سوريه و دولت‌هاي تحت فشار آنها پاسخ مثبت داد و بغداد و دمشق را از آدم‌کشان و تروريست‌ها نجات داد و امنيت نسبي را در منطقه برقرار کرد؟
رييس جمهور گفت: در برابر همه آنهايي که هرروز براي مردم منطقه و سراسر جهان مشکل مي‌آفرينند و افتخار آنان فروش سلاح‌هاي مخرب براي سلب آزادي و راحتي مردم است و آنهايي که از رژيم صهيونيستي خونخوار که 70 سال است به‌عنوان غده سرطاني ملت‌هاي منطقه را تحت تجاوز و آزار قرار داده است، تنها ملتي که همواره از مظلومان دفاع کرده است، ملت بزرگ ايران مي‌باشد.
دکتر روحاني افزود: در برابر آنهايي که مسير نادرست ظلماني و تاريکي‌ها را پيموده‌اند، ملتي که با چشم بصير و بينا همواره به مظلومان عالم کمک کرده ملت ايران بوده و اين قابل مقايسه با هيچ چيزي نيست.
رييس جمهور با بيان اينکه امسال در سازمان ملل متحد در ميان همه کشورهاي جهان که در مجمع عمومي شرکت داشتند، فقط دو صدا در برابر صداي جهانيان قرار داشت، گفت: آمريکا و رژيم اشغالگر قدس دو صدايي بودند که با صداي همه جهانيان متفاوت بودند، ولي همه جهان از توافق هسته‌اي ايران حمايت کرد و مسير صلح را مورد امضاء قرار داد و حل يک مشکل منطقه‌اي و بين المللي را از طريق مذاکره و منطق ستودند، اما فقط دو نفر بودند که از صلح و ايجاد امنيت در منطقه حساس خاورميانه، نگران بودند و اين آزمايشي بود که واقعيت حاکمان واشنگتن و غاصبان تل‌آويو را در برابر افکار جهانيان نمايان کرد.
دکتر روحاني با تأکيد بر اينکه ملت بزرگ ايران همواره در پي صلح و امنيت در کل منطقه و جهان بوده و از مظلومان جهان دفاع خواهد کرد، گفت: چه بخواهيد و چه نخواهيد از مردم مظلوم يمن، سوريه و فلسطين دفاع خواهيم کرد و چه بخواهيد و نخواهيد قدرت دفاعي و نظامي خود را آن مقدار که لازم بوده و براي بازدارندگي ضروري بدانيم، تقويت خواهيم کرد.
رييس جمهور تصريح کرد: نه‌تنها موشک‌ها، بلکه نيروي هوايي، زميني و دريايي‌مان مورد حمايت همه مردم مسلمان و غيور سرزمين ايران قرار دارد و براي دفاع از سرزمين خود از کسي اجازه نخواهيم گرفت.
دکتر روحاني خاطرنشان کرد: اگر عهد و پيماني را با کسي ببنديم، تا وقتي پاي آن ايستاده‌ايم که طرف مقابل هم به اين عهد و پيمان احترام بگذارد.
رييس جمهور اظهار داشت: مطمئن هستيم با توکل به خدا، پيروزي نهايي در همه صحنه‌ها از آن ملت بزرگ ايران خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۵۰۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل

به گزارش همشهری آنلاین، شرکت امنیت دریایی انگلیس «امبری» اعلام کرد یک کشتی کانتینربر با پرچم مالت در حالی که از جیبوتی به سمت بندر جده عربستان سعودی در حال حرکت بود، هدف حملات موشکی قرار گرفت و با سه موشک به این کشتی حمله شده است.

خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد که براساس برآوردهای امبری، این کشتی به دلیل وجود روابط تجاری بین اپراتور ثبت شده آن با رژیم صهیونیستی هدف حمله قرار گرفته است.

هنوز جزئیات بیشتری از این خبر یا خسارات وارده احتمالی به کشتی مذکور منتشر نشده است. اخبار تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.

نیروهای مسلح یمن از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه که 206 روز از آن می‌گذرد، اعلام کرده‌اند که به کشتیهای مرتبط با این رژیم اجازه عبور از تنگه باب المندب و دریای سرخ را نخواهند داد و در همین راستا نیز تاکنون به ده‌ها کشتی تجاری و نظامی مرتبط با اسرائیل و متحدان این رژیم حمله کرده‌اند.

آمریکا نیز در ادامه حمایت‌های خود از تل‌آویو، پس از شدت گرفتن عملیات‌های یمن علیه کشتی‌های صهیونیستی، ائتلافی را برای مقابله با نیروهای مسلح یمن تشکیل داده و تاکنون چند بار خاک این کشور را مورد تجاوز نظامی قرار داده است.

اما نیروهای مسلح یمن در واکنش به حملات جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به خاک یمن نشان داده که این تجاوزات مانع حمایت آنها از مردم غزه و مقاومت فلسطین نخواهد شد.

کد خبر 848113 منبع: فارس برچسب‌ها کشتیرانی یمن

دیگر خبرها

  • گرامیداشت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران در اندونزی
  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • پیشروی گسترده ارتش روسیه در 3 منطقه شرقی اوکراین
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات
  • عملیات «وعده صادق» بخش کوچکی از توان نظامی ایران بود
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • وزیر دفاع: راهبرد نیروهای مسلح تامین امنیت خلیج فارس است
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد