Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@03:39:38 GMT

ياور شب دهم، يک لوطي با مرام بود

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۰۸۶۲۹

خبرگزاري آريا - پرويز فلاحي‌ پور از جمله بازيگران پيشکسوت عرصه سينما، تئاتر و تلويزيون است که در نقش‌هاي مهم و تأثيرگذاري حضور پيدا کرده و توانايي ايفاي نقش‌هاي مثبت مثل وکيل آرمانخواه و اصولگراي «دلنوازان» و شخصيت خاکستري دزد خرده‌پا در سريال «اگه بابام زنده بود» را دارد.
فلاحي‌ پور جزو بازيگراني است که هيچ‌گاه علاقه‌اي به ستاره شدن نداشته و بيشترين تلاش او ايفاي نقش‌هاي رئاليستي و قابل باور اعم از مثبت، منفي و خاکستري است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او در سريال «در جست‌وجوي آرامش» در نقشي خاکستري و چند لايه‌ بازي درخور توجهي ارائه کرده است‌.
فلاحي‌پور فعاليت هنري‌اش را با بازي در تئاتر آغاز کرده و بازي در نقش ياور در مجموعه «شب دهم» موجب شد تا اين هنرمند در بين مخاطبان به چهره‌اي شناخته‌شده تبديل شود فردا دير است، شب دهم (حسن فتحي) روشن‌تر از خاموشي، اگه بابام زنده بود، (همايون اسعديان) مرده متحرک، يوسف پيامبر (فرج‌الله سلحشور)، مرد هزار چهره (مهران مديري) گل‌هاي گرمسيري (محمدمهدي عسگر‌پور) و دلنوازان، (حسين سهيلي‌زاده) از جمله آثار مهم و اثر‌گذار کارنامه بازيگري فلاحي‌پور هستند.
به نظر مي‌رسد جزو بازيگراني هستيد که علاقه‌اي به ستاره شدن نداريد؟
همين‌طور است‌. بازيگري براي من در حکم مطرح کردن خودم نيست. دوست دارم نقش‌هايي را بازي کنم که اوج و فرودهاي مناسبي داشته باشد و در درام فيلمنامه هم نقش مهمي ايفا کند و در کليت مجموعه بتواند اثرگذار باشد. اين ويژگي مي‌تواند در نقش‌هاي مثبت يا منفي هم وجود داشته باشد.
جزو بازيگراني هستيد که ضمن ايفاي نقش‌هاي متفاوت، ويژگي‌هاي متنوعي براي جذاب‌‌تر شدن به آن اضافه مي‌کنيد. سريال در جست‌وجوي آرامش چه ويژگي برايتان داشت که بازي در آن را پذيرفتيد؟
سعيد سلطاني هميشه به من لطف داشته و هر سريالي که ساخته است از من دعوت به همکاري کرده که هر بار بنا به دليلي اين کار ميسر نشد. راستش در وهله اول به خاطر خود سعيد سلطاني بازي در اين سريال را پذيرفتم. در ابتداي کار اين پيشنهاد به من داده شد، اما از آنجايي که درگير بازي در سريال شهرزاد بودم نتوانستم بپذيرم. در ادامه کار چون بازي‌ام در سريال شهرزاد روبه پايان بود، توانستم با اين پروژه همکاري کنم و در اصل خواستم به ايشان کمک کنم. اميدوارم توانسته باشم در اين سريال بازي خوبي ارائه کرده باشم و بازي‌ام ديده شود. سعيد سلطاني با کارهاي پر‌مخاطب و جذابي نظير پس از باران، سر به راه و ستايش را ساخته که نشان داده کار در مديوم تلويزيون را بخوبي بلد است و مي‌تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. در اين سال‌ها کارهاي درام، ملودرام و کمدي نيز ساخته و در حوزه کارهاي مناسبتي هم توانايي خاصي دارد، در تلويزيون کارگردان مولف و معتبري شناخته مي‌شود و اکثر بازيگران بهترين بازي‌هايشان را در کارهاي سعيد سلطاني ارائه کرده‌اند.
آيا شخصيت منصور مستوفي را در اين سريال مي‌توانيم خاکستري بدانيم؟
به نظرم منفي است. منتهي ضمن مشورت با سعيد سلطاني تلاش کردم ابعاد مرموز بودن اين شخصيت هم در بازي‌ام ديده شود و يکجورهايي يک منفي صرف، نمايشي،کليشه‌اي و گل درشت نباشد.
به نظر مي‌رسد منصور آدم دانا و زيرکي باشد؟
همين‌طور است، او آدمي است که ضمن باهوش بودن قدرت تطبيق‌پذيري با شرايط را هم دارد.
در رفتار با همسرش آذر، وجوهات مثبت شخصيتش را نشان مي‌دهد؟
بله، همسرش را دوست دارد و اهل خانواده و تداوم زندگي‌اش است و تلاش مي‌کند زندگي خوبي براي آذر فراهم کند. نبايد فراموش کنيم همه آدم‌ها در زندگيشان دچار لغزش و اشتباهاتي مي‌شوند و بيشتر مواقع هم جبران اين خطاها سخت است. جاهايي هم در اين شرايط تغييراتي در شخصيت به وجود مي‌آيد. کما اين‌که منصور نمي‌تواند برخي از کارهايش را جبران کند. براي من اين پستي و بلندي شخصيت منصور جذابيت داشت.
در گذشته هم چنين شخصيتي را بازي کرده بوديد؟
بله، در سريال گل‌هاي گرمسيري چنين شخصيتي را بازي کرده بودم. من تمام تلاشم را انجام دادم تا اين آدم را قابل باور و درست بازي‌اش کنم.
به خاطر کارهايش چقدر منصور را محق مي‌دانيد؟
هر انساني براي هر عملي که انجام مي‌دهد توجيه و استدلالي دارد. حتي کسي که مرتکب قتل مي‌شود براي کارش دليل مي‌آورد. سوالي مطرح مي‌شود آيا اين شخص راه ديگري را نمي‌توانست در پيش بگيرد و البته اين بررسي و قضاوتش به عهده ديگران است. در خيلي از جاها سوال مي‌کنند اگر شما در اين موقعيت بوديد چه واکنشي داشتيد؟ قضاوت در اين باره کار دشواري است و شايد هم اگر ما در موقعيت مشابهي قرار بگيريم واکنشمان همين‌گونه باشد.
بنابراين اعتقاد داريد نبايد در باره عملکرد آدم‌ها زود قضاوت کنيم؟
بله، قضاوت بايد با آرامش و تامل صورت بگيرد. پيام اصلي سريال هم اين است که انسان موقعي در شرايط قرار مي‌گيرد که بايد تصميمات سخت و در عين حال منطقي اخذ کند، البته اين تصميمات مي‌تواند گاهي به ضرر شخص تمام شود و گاهي ديگر ضامن تامين منافعش باشد. مساله مهم انتخاب درست مسير است، در صحبت‌هايي که قبل از شروع فيملبرداري داشتم آقاي سلطاني هم معتقد بود منصور ناچار است که چنين مسيري را در پيش بگيرد.
در سال‌هاي اخير همکاري‌هاي خوب و موثري با کارگردان شناخته‌شده‌اي مثل حسن فتحي داريد.
بله، درست است. بازي در نقش ياور در سريال شب دهم که يک لوطي بامرام بود برايم خيلي جذابيت داشت. در ابتدا قرار بود من در سريال شهرزاد نقش حشمت را بازي کنم، اما متاسفانه در آن مقطع با تهيه‌کننده به توافق نرسيدم و در نهايت اين نقش به ابوالفضل پور‌عرب رسيد، اما بعد از اتمام نقش ايشان در اين سريال به دعوت دوباره حسن فتحي ايفاگر نقش نصرت شدم. حسن فتحي کارش را خيلي خوب بلد است و براساس تفکر درستي که دارد سراغ بازيگران مناسبي هم رفته و در نتيجه از کارش استقبال شد و فکر مي‌کنم در حافظه تاريخي مردم هم باقي خواهد ماند.
آيا بازي در سريال‌هاي تاريخ معاصر جزو دغدغه‌هاي کاريتان است؟
خيلي زياد، من به تاريخ علاقه زيادي دارم و بازي کردن در اين نوع سريال‌ها را مي‌پسندم. اصولا سفر و درگير شدن در تاريخ و رخدادها و شخصيت‌هايش هميشه لذتبخش و جذاب است.
بعد از بيماري‌تان کمتر کار کرده‌ايد،‌چه کارهاي ديگري را آماده نمايش داريد؟
خوشبختانه مشغول درمان هستم و طبق نظر پزشک معالجم روند روبه بهبودي دارم و بزودي با توان هر‌چه بيشتري در بازيگري فعاليت خواهم داشت. در اين مدت چند پيشنهاد بازي در تئاتر و سينما داشتم که به خاطر بازي در سريال در جست‌وجوي آرامش امکانش فراهم نشد تا بتوانم بازي کنم. در اين مقطع زماني بيشتر دوست دارم تئاتر کار کنم و چند کار همزمان را هيچ وقت قبول نمي‌کنم.
خندوانه؛ موفق در جذب مخاطب ميليوني
ثبات و ادامه دار بودن خندوانه نشان مي‌دهد برنامه موفق و خوبي است و تا قبل از اين برنامه‌اي با اين حجم و کيفيت در حوزه طنز در رسانه ملي وجود نداشت و رامبد جوان که سال‌هاست در حوزه کمدي و طنز فعاليت مي‌کند نشان داده طرز ساخت برنامه در مديوم تلويزيون در مقياس مخاطبان ميليوني را خوب بلد است و در هر فصل از خندوانه با ايجاد تغييراتي باعث ارتقاي سطح کمي و کيفي برنامه‌اش شده است.
احمد محمد اسماعيلي
ضميمه قاب کوچک

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۰۸۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه مرد‌های مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند

آفتاب‌‌نیوز :

سکانسی از سریال پر تماشاگر نون خ ۵ که به ماجرای خواستگاری از دختر ثروتمند روستا به نام گلاتاژ می‌پردازد، پربازدید شد. فصل پنجم نون خ ساخته سعید آقاخانی که از ۱۵ فروردین پخش خود را آغاز کرده همچنان در صدر محبوب‌ترین سریال‌های در حال پخش تلویزیون قرار دارد.

منبع: همشهری آنلاین

دیگر خبرها

  • علی مصفا: فیلیمو عمدا «نبودن» را تبلیغ نکرد و سرم منت گذاشت!
  • دانلود پدرخوانده فصل ۳ قسمت ۱ اول ( قسمت 1 فصل 3 پدرخوانده ) با حجم نیمه رایگان
  • همه مرد‌های مجرد نون خ خواستگار این دختر بودند
  • تغییر چهره جالب بازیگر سریال «جومونگ»/عکس
  • سریال ادامه‌دار VAR؛ قسمت بیست‌وسوم
  • سریال VAR تمام شدنی نیست
  • شاهزاده سریال «جومونگ» چه شکلی شده است؟
  • تصاویر متفاوتی از شاهزاده سریال «جومونگ»
  • عکس| بازیگران «نون خ» کولبر شدند
  • یک قصه خیالی به روایت فراری