Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اينکه ادعاي کمک ايران به گروه هاي تروريستي مضحک است، گفت: آن ها با طرح اين ياوه گويي‌ها به دنبال تغيير افکار عمومي دنيا هستند.
به گزارش ايسنا، علي لاريجاني صبح امروز (شنبه، يکم مهرماه) در مراسم صبحگاه مشترک نيروهاي حفاظت مجلس اسلامي اظهار داشت: امروز روز بسيار مهمي است زيرا امام حسين (ع) به همراه اهل بيت و اصحابشان وارد کربلا شدند و شايد حدود 23 روز از زماني که سفير ايشان به کوفه رسيد، مي‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زماني که حضرت مسلم در جريان وقايعي که در کوفه رخ داد به شهادت رسيدند، امام حسين (ع) در جريان اين وقايع قرار داشتند ولي به راه خود ادامه دادند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به خطبه امام حسين (ع) در اين ايام اظهار داشت: امام حسين (ع) در خطبه خود فرمودند آيا نمي بينيد به حق عمل نمي شود؟ آيا نمي بينيد به منکر توجه مي شود و سپس در آن شرايط فرمودند با ديدن اين وضعيت موت را براي خودم سعادت مي دانم و زندگي با ظالمان را جز خسارت نمي بينم. شرايط آن روز ايجاب مي کرد که رهبر مسلمانان با استحکام راه را نشان مي داد.
وي افزود: بعد از رحلت پيامبر(ص) حوادث مختلفي رخ داد، آنقدر شرايط مبهم بود که ابوسفيان 88 ساله در آن زمان که دشمن اسلام بود گفته بود الان بايد براي به دست گرفتن زمام امور اقدام کنيم و بعدها امام علي (ع) براي مدت کوتاهي زمام امور را در دست گرفتند اما جنگ هاي سخت و شرايط آن زمان مانع از احقاق حق در حکومت علوي شده است.
لاريجاني با بيان اينکه در چنين شرايط آشفته اي امام حسين (ع) حرکت خود را آغاز کرد و در اين وضعيت موت را براي خويش سعادت مي دانستند و زندگي در شرايطي را براي مومن خسارت مي دانستند، گفت: فرزندان اين سرزمين پيام امام حسين (ع) را شنيدند و در اوضاع سخت اوايل انقلاب و دفاع مقدس به مجاهدت پرداختند در حالي که گروهک هاي تجزيه طلب سر برآورده بودند اما نيروهاي جان بر کف مجاهد و سپاهي که تازه تشکيل شده بود به دفاع از ملت و ميثاق مردم که نظام اسلامي بود، پرداختند.
رئيس قوه مقننه با بيان اينکه استکبار و ايادي آن هرگز حاضر نبودند که در ايران آرامش برقرار شود، ادامه داد: رئيس جمهور آمريکا با پررويي مي گويد که ايران مسئله ساز است، لازم است در اين زمينه به وي بگوييم شما در اين 40 سال اخير در هيچ شرايطي دست از مسئله سازي برنداشته ايد.
وي با بيان اينکه دشمنان نظام اسلامي در اوايل انقلاب پشت سر بني‌صدر مخفي شدند و مشکلاتي را در داخل کشور به وجود آوردند، همچنين دائما عليه رهبران جمهوري اسلامي ايران شعار مي دادند و شرايط را مشوه مي کردند، تصريح کرد: اين اقدامات همانند اقداماتي بود که در صدر اسلام عليه حضرت علي (ع) در منابر همه را مامور کرده بودند که سب علي (ع) را انجام دهند.
لاريجاني ادامه داد: هنوز انقلاب پيروز نشده بود که دشمنان در داخل به وسيله ايادي سياسي خود عليه رهبران جمهوري اسلامي ايران مانند شهيد بهشتي انواع اتهامات را وارد مي کردند، آرامش دروني را از نظر سياسي بر هم ريختند و بحران ها را در مناطق ايجاد کرده و به اين اقدامات بسنده نکردند زيرا مي دانستند ملت ايران مي تواند پاسخ هرزه گري هاي آن ها را بدهد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: همه کشورهاي قدرتمند و اعوان آن ها در منطقه جمع شدند و جنگ طولاني را عليه ايران آغاز کردند. رئيس جمهور آمريکا بايد خجالت بکشد وقتي اين سخنان را مطرح مي کند زيرا اسناد و مدارک آن زمان کاملا مکشوف شده که هدايت گري و کمک هاي آمريکا، صدام را براي حمله به ايران تشجيع کرد تا جنگ را آغاز کنند.
لاريجاني متذکر شد: اين فقط سخن ما نيست زيرا اسناد و مدارکي که مسئولين ارتش عراق امروز آن ها را روشن کردند نشان مي دهد که فرستاده ويژه آمريکا با صدام مذاکره کرد که جنگ را عليه ايران آغاز کند تا آمريکا به عراق کمک کند. در تمام طول جنگ تحميلي آمريکا امکانات اطلاعاتي و نظامي را به صورت مستقيم يا غيرمستقيم در اختيار قرار دادند و در نهايت نيز هواپيماي مسافربري را سرنگون کردند که اين اقدام توسط آمريکايي ها انجام شد.
رئيس قوه مقننه کشور با بيان اينکه همه کشورهاي غربي بدون استثنا پشت سر صدام قرار داشتند و حتي شوروي سابق نيز انواع سلاح ها را به عراق مي داد، بيان کرد: کشورهاي ريز و درشت منطقه نيز بنابر بضاعت خود امکانات مالي يا امکانات نظامي را در اختيار صدام قرار مي دادند و ايران در اين شرايط سخت تنها بود.
وي گفت: اما در آن زمان نيروهايمان اعم از بسيج، سپاه، ارتش و نيروهاي نظامي و انتظامي به جبهه ها رفتند زيرا آن ها فرزندان امام حسين (ع) بوده و نداي ملکوتي در ذهن آن ها بود و تربيت حسيني داشتند و با شجاعت مرگ را در آغوش گرفتند تا به سعادت برسند.
لاريجاني اظهار داشت: کليد رستگاري ايران به خاطر همين جمله اي بود که امام حسين (ع) در قلوب مومنين آن را روشن کرد که زندگي با ظالمان جز خسارت نيست که جوانان نيز بنا بر اين فرموده عاشقانه جبهه ها را درنورديدند و متجاوز را سرکوب کردند.
وي خطاب به دشمنان نظام اسلامي گفت: اين شما بوديد که انواع دسايس را عليه ايران و ملت ابراز داشتند، اما ملت ايران اجازه نداد که شما به اهداف خود برسيد، در حالي که آن زمان همه کشورها را مقابل ايران قرار داديد.
اعتراف رهبران برخي کشورها در کمک به صدام در جنگ عليه ايران
رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: يکي از کشورهاي منطقه مي گفت که ما فقط 40 ميليارد دلار به صدام کمک کرديم، يکي ديگر از رهبران منطقه مي گفت شاه قبلي اردن دو روز قبل از عمليات صدام به ما پيغام داد که ظرف يک هفته به تهران مي رسيم و قادسيه تکرار مي شود و شما اجازه بدهيد که هواپيما از طرف کشور شما هم به ايران حمله کند؛ اينها سندهايي از جنايات آمريکا عليه ملت ايران است.
رئيس قوه مقننه بيان کرد: ملت ايران استوار ايستاد و بيش از 250 هزار شهيد و صدها هزار جانباز را تقديم کرد، اما هدف مقدسي که انقلاب اسلامي بود به خوبي انجام شد، مدافعان از کشور تربيت يافتگان اين مکتب هستند.
لاريجاني افزود: امروز رئيس جمهور آمريکا بايد سرافکنده باشد که اين همه دسيسه عليه ملت ايران انجام داده ولي موفق نشده است و حالا يک تمرين ديگر را آغاز کرده است، چرا اخيرا وي به اين ميزان گستاخانه صحبت کرد؟ چرا در اين شرايط رئيس جمهور آمريکا تا اين حد حرف بيهوده و غلط را بر زبان آورد؟ من سخنان رئيس جمهور آمريکا را آنقدر پوچ مي دانم که لازم نيست راجع به آن مطالب زيادي گفته شود.
وي ادامه داد: در صحن سازمان ملل معلوم بود که حرف هاي رئيس جمهور آمريکا را قابل قبول نمي دانستند، اما بايد بدانيم که چرا ترامپ اين حرف ها را مطرح کرد.
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: ترامپ در يک مانور منطقه اي صدها ميليارد از امکانات امت اسلامي را چپاول کرد و حالا بايد حرف هايي بزند که سران مرتجع منطقه را دلخوش کند. اما تصور واهي دارد، زيرا ايران همان ايراني است که در مقابل آن صف کشي کشورها ايستادگي کرد. امروز سرمايه هاي انساني ما شجاع تر و معتقدتر به آرمان هاي انقلاب اسلامي هستند و تحت رهبري فرمانده کل قوا حضرت آيت الله خامنه اي دامت برکاته، وظيفه امروز خود را به خوبي مي دانند و استوار پاي اين آرمان ها ايستادند.
ادعاي آمريکا مبني بر کمک ايران به گروه هاي تروريستي مضحک است
لاريجاني با بيان اينکه امروز ايران را متهم مي کنند که به گروه هاي تروريستي کمک کرده است، گفت: خنده آورترين سخن امروز اين است، مگر نابينا هستيد و نمي بينيد که فقط ايران است که در مقابل داعش در عراق و سوريه ايستاده است، چطور ممکن است ايران از يک طرف به داعش و تروريست ها کمک کند و از طرف ديگر در مقابل آنها بايستد؟ مگر چنين حرکتي معقول است؟ آنها خود نيز مي دانند که اين سخنان ياوه گويي است تا افکار عمومي دنيا را تغيير دهند، اما موفق نخواهند شد، زيرا ايران با تدبير راهي را انتخاب کرده و با استقامت در آن گام بر مي دارد.
وي افزود: من ترديدي ندارم که به پشتيباني اين بصيرتي که در نيروهاي مجاهد ما وجود دارد، صحنه هايي از توفيق بيشتر ملت ايران در پيش روي ما خواهد بود.
رئيس مجلس شوراي اسلامي ضمن تشکر از نيروهاي حفاظت مجلس شامل سپاه حفاظت، نيروي انتظامي، آتش نشاني که با دقت عمل مي کنند، گفت: صحنه اي که چندي پيش در مجلس افتاد و تروريست ها به مجلس حمله کردند بايد براي رئيس جمهور نادان آمريکا نشانه اي باشد که تروريست ها چه دشمني ريشه اي با ملت ايران دارند.
لاريجاني تصريح کرد: حفاظت مجلس با صلابت در مقابل تروريست ها ايستاد و آنها را سرکوب کرد و امروز حفاظت مجلس به عنوان مرکز مردم سالاري در ايران مکاني است که کاملا بايد صيانت شود و تمهيداتي در اين زمينه انديشيده شود که شما پيگير آن هستيد و حتما موفق خواهيد بود، من ترديدي ندارم که سنگر مجلس نفوذناپذير خواهد بود.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۱۶۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی در  پیامی قهرمانی تیم ملی فوتسال کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را تبریک گفت. 

متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

کسب مجدد عنوان افتخارآمیز قهرمانی تیم‌ملی کشورمان در رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا توسط جوانان شایسته‌مان موجب خوشحالی و مباهات گردید. 
این جایگاه ارزشمند که برای سیزدهمین بار توسط فرزندان غرورآفرین و رشید ایران‌اسلامی، با قاطعیت به‌دست آمد، نشان داد توانمندی قهرمانان ما از عرصه‌ قاره پهناور آسیا فراتر رفته است.
اینجانب با تبریک این مقام مسرت‌بخش و ماندگار به مربیان، کادرفنی، سرپرستان و بازیکنان تیم، موفقیت و سربلندی جوانان برومند و سرافراز کشورمان را از خداوند متعال مسئلت می کنم.

محمدباقر قالیباف
رییس‌مجلس‌شورای‌اسلامی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشی گرفتن ترامپ از بایدن در نظرسنجی‌ها
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • قالیباف قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا را تبریک گفت
  • ضرورت ارتقاء روابط با پاکستان پس از سفر رئیس جمهور
  • رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس: غافلگیری ایران در زمان عملیات نبود، در راهبرد و تاکتیک بود
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • بلومبرگ: تیم اقتصادی ترامپ به دنبال مقابله با کشورهایی است که دلارزدایی می‌کنند
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله