Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار حسین دقیقی در حاشیه بازدید از نمایشگاه دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در کرج با بیان اینکه جوانان شهید کرجی در جنگ تحمیلی نمونه بودند، اظهار داشت: شور و هیجانی که در جوانان حاضر در این نمایشگاه مشاهده کردم، همانند شور و هیجان جوانان رزمنده در اوایل جنگ بود.

وی در ادامه با بیان اینکه جوانان رزمنده در هشت سال دفاع مقدس ذره‌ای یأس و ناامیدی به وجود خود راه ندادند، عنوان کرد: آن‌ها عاشقانه می‌جنگیدند و در راه حق عاشقانه جان می‌دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور سابق فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، داشتن روحیه‌ای خوب در جنگ را مهم‌ترین تجهیز جنگی عناون و اضافه کرد: در محاسبات رزمی جنگ، روحیه بسیار ارزشمند و در یک‌کلام می‌توان گفت روحیه 60 درصد توانایی جنگی است و این مهم یکی از پایه‌های پیروزی جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی بود، چراکه رزمندگان اسلام مقاومت و قیام امام حسین(ع) را الگوی خود قرار دادند و باصلابت و رشادت از کشور و ناموس خود دفاع کردند.

سردار دقیقی با تأکید به اینکه جوانان امروز باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشند، توضیح داد: برای تأمین امنیت کشور خون‌های زیادی ریخته شده است و با توجه به این مهم جوانان و نوجوانان که سرمایه‌های این کشور هستند باید در جواب رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا پای آرمان‌های انقلاب ایستادگی کنند و بتوانند ارزش‌های انقلاب را حفظ کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، ملتی که قدردان رزمندگان دفاع مقدس نباشد را لایق استقلال و آزادی ندانست و تصریح کرد: با برگزاری مراسم‌های مختلف در هفته دفاع مقدس می‌توانیم فرهنگ عاشورایی، ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب را در نوجوانان نهادینه کنیم، چراکه ارزش‌های انقلاب نباید فراموش شود.

مشاور سابق فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامیبا اشاره به بیانات امام خمینی(ره) در رابطه با جنگ تحمیلی، تبیین کرد: در هشت سال دفاع مقدس جنگ و مقاومت رزمندگان اسلام به گنجی تبدیل شد که باید قدردان آن بود و این گنج را به نوجوانان و جوانان که سرمایه‌های اسلام و انقلاب هستند، آموخت.

سردار دقیقی با بیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس 36 کشور از صدام پشتیبانی کردند، بیان کرد: این کشورها تمام تجهیزات به‌روز جنگی را در اختیار نیروهای صدام قرار دادند و به خیال خود این جنگ به‌ زودی با اشغال ایران به اتمام می‌رسد، اما نه‌ تنها این جنگ به یکی از طولانی‌ترین جنگ‌های دنیا تبدیل شد، بلکه در پایان پیروز میدان رزمندگان اسلام بودند.

به گفته وی، آنچه موجب شد جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی پیروز میدان شود، تبعیت از امام خمینی(ره) و ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب بود و اکنون این وظیفه ماست که این مهم را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

سردار دقیقی با اشاره به لزوم نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در نسل‌های جدید، مطرح کرد: اگر جوانان و نوجوانان رشادت‌های شهدا را سرلوحه کار خود قرار دهند، قطعاً در زندگی پیشرفت خواهند کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دفاع مقدس یادگار حماسه بزرگ ملت غیور و همیشه در صحنه جمهوری اسلامی است که توانست آزادی و انقلاب خود را با ایستادگی حفظ کند.

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۲۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام احمد لقمانپور اظهار داشت: پیکر مطهر دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس همزمان با ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) در قم تشییع و در مسجد مقدس جمکران به خاک سپرده می‌شوند.

 وی افزود: مراسم تشییع این دو شهید والامقام، روز جمعه 14 اردیبهشت ساعت 16:30 دقیقه از میدان آل یاسین تا مسجد مقدس جمکران تشییع و در صحن اصلی این مکان مقدس به خاک سپرده می‌شوند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: این دو لاله گلگون کفن در عملیات‌های کربلای 5 و عاشورا به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • نیروهای مسلح ایران دشمنان را به فرسودگی کشاندند
  • مشارکت دهه هشتادی‌ها در مدیریت شهری استمرار اندیشه بنیانگذار انقلاب است
  • میزبانی استان کرمان از ۴ شهید گمنام در سالروز شهادت امام ششم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد
  • ۲ شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران خاکسپاری می شوند
  • تشییع پیکر ۲ شهید گمنام در قم
  • تالیف و تدوین ۲۰۰ کتاب با موضوع ایثار و شهادت در استان
  • دشمنان آگاهانه برای تجزیه ایران می‌جنگند