Web Analytics Made Easy - Statcounter

جوین-مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: اجرای طرح تجمیع اراضی در جوین با مشکلات جدی روبرو است و بیشتر کشاورزان خرده‌مالک هستند و خرده مالکی اجرای طرح را با مشکل مواجه می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین، هاشم‌آبادی در جمع مدیران شهرستان جوین، با اشاره به اینکه کشاورزی محور توسعه در جوین است، اظهار داشت: این شهرستان از لحاظ کشاورزی و دامداری منطقه‌ای بااستعداد و دارای پتانسیل های بسیار برای هرگونه توسعه و سرمایه‌گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: موقعیت های بالقوه شهرستان جوین در تناسب با دشت مغان برتری را به دشت جوین می‌دهد ولی متأسفانه این دشت از دید مسئولان مغفول مانده است.

هاشم‌آبادی با اشاره به وضعیت بحرانی آب در دشت جوین گفت: شاه‌بیت فعالیت های جهاد کشاورزی، مصرف بهینه آب در این حوزه است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین افزود: احداث گلخانه‌ها از مهم‌ترین راهکاری قابل‌اجرا، برای برون‌رفت از این وضعیت بحرانی است.

هاشم‌آبادی یادآور شد: دولت تسهیلاتی را برای این بخش در نظر گرفته است، اما شرایط سخت احراز این تسهیلات، باعث شده است سرمایه گزاران از دریافت آن صرف‌نظر کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تجمیع اراضی کشاورزی نیز باعث صرفه‌جویی در مصرف آب می‌شود، گفت: اجرای این طرح در جوین با مشکلات جدی روبرو است.

مدیر جهاد کشاورزی جوین با بیان اینکه پراکندگی اراضی کشاورزی مانع مدیریت صحیح می‌شود و هزینه‌های تولید را افزایش می‌دهد، تصریح کرد: بیشتر کشاورزان خرده‌مالک منطقه، مخالف اجرای تجمیع اراضی هستند.

هاشم‌آبادی افزود: با اجرای طرح تجمیع و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی، بهتر می‌توان از تسهیلاتی که دولت در این زمینه قرار داده است، استفاده کرد.

وی در ادامه با بیان اینکه صنایع تبدیلی حلقه مفقوده بخش کشاورزی در جوین است یادآور شد: سالانه انواع محصولات کشاورزی و دامی در این شهرستان تولید می‌شود که بیشتر این محصولات به شکل خام و غیر فراوری به سایر شهرستان‌ها و استان های کشور حمل می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی جوین گفت: صنعت کشاورزی زمانی در منطقه‌ای پایدار می‌شود که در کنار آن صنایع وابسته به بخش کشاورزی نیز وجود داشته باشد.

هاشم‌آبادی یادآور شد: از افرادی که تمایل دارند در حوزه صنایع تبدیلی به‌ویژه صنایع وابسته به دامداری مثل احداث کارخانه لبنیات در شهرستان، سرمایه‌گذاری کنند، حمایت می‌کنیم.

وی گفت: خشک‌سالی های ناشی از تخریب اراضی، فرونشست زمین، خشک شدن قنوات در شهرستان، این هشدار را به ما می‌دهد که اگر در یک دوره حساب‌شده و منطقی، نتوانیم وضعیت کشاورزی را مدیریت کنیم، قطعاً دیگر در بخش تولید حرفی برای گفتن نداریم.

هاشم‌آبادی از مسئولان درخواست کرد: کارشناسان ورزیده خود را برای مقایسه دشت جوین با دشت مغان به این شهرستان گسیل کنند.

وی از سرمایه گزاران در بخش کشاورزی و دامداری خواست: دشت وسیع و حاصلخیز جوین را در دستور کار قرار دهند.

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۴۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، علی معتمدی پور با بیان اینکه حفاظت از اراضی کشاورزی به جد در این استان پیگیری می‌شود افزود: حفاظت از عوامل تولید در بخش کشاورزی به ویژه عامل زمین کشاورزی نه فقط برای حمایت از اقتصاد کشاورزی بلکه برای حمایت از کل اقتصاد کشور امری ضروری است. وی از بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواست تا بدون استعلام از مدیریت جهادکشاورزی شهرستان‌ها اقدام به ساخت و ساز در اراضی کشاورزی نکنند تا متحمل هزینه و خسارت نشوند. معتمدی پور افزود: عوامل گشت یگان حفاظت از اراضی کشاورزی و باغی به طور مستمر در حال گشت بوده و تغییر کاربری‌های غیر مجاز را شناسایی و اقدام لازم انجام می‌شود. رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ضمن قدردانی از فرمانده نیروی انتظامی استان به خاطر امنیت و ثبات موجود در این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های امن کشور است و این امر به خاطر تلاش‌های شبانه‌روزی نیرو‌های خدوم ناجا محقق شده است. مدیر جهاد کشاورزی بویراحمد هم گفت: در راستای اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ اراضی کشاورزی و باغی در پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ حدود ۱۳ مورد از ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده روستای موردراز شهرستان بویراحمد با حضور، نماینده دادستان، یگان حفاظت امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان و با همکاری نیروی انتظامی، قلع و قمع شد.  جهرم شاکریان ادامه داد: قلع و قمع انجام شده در مساحت۳هزار و ۵۰۰ متر مربع در اراضی کشاورزی بوده که شامل ۹ مورد دیوارکشی غیر مجاز در راستای تبصره ۲ ماده ۱۰ بوده است.

دیگر خبرها

  • کشت گل محمدی در ۶۰۰ هکتار اراضی کشاورزی کاشان
  • مشکل تولید بذر کشاورزی در مازندران امسال رفع خواهد شد
  • ۴۸ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی سامان تخریب شد
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • آزادسازی اراضی کشاورزی در رامسر
  • ۷۳ هکتار از اراضی کشاورزی و باغی ساوجبلاغ آزادسازی شد
  • بالغ‌بر ۵۰ درصد چاه‌های عمیق جوین متقاضی مجهز شدن به پنل‌های خورشیدی هستند
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • تخریب ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی بویراحمد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد