Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سعید وزیری نژاد مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از راه اندازی ستاد ساماندهی تسهیلات محرم خبر داد و افزود: در کنار سایر دستگاه های خدمات رسان متولی شهر که کار هدایت و نظارت بر مراسمات عزاداری ایام محرم جهت پیشگیری از انحرافات و آسیب های عزاداری را برعهده دارند، شهرداری قزوین نیز با راه اندازی این ستاد در تلاش است تا تسهیلات دستگاه های خدمات رسان به هیات مذهبی و مساجد را ساماند دهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی کاهش تولید زباله (ظروف یکبار) در دهه اول محرم، تامین بهداشت شهروندان و عزاداران حسینی و کاهش بار ترافیکی در سطح شهر به خصوص شب های هشتم، نهم و دهم محرم جهت رفاه حال شهروندان به ویژه سالمندان را از دغه غه های مجموعه مدیریت شهری برشمرد و گفت:شهرداری قزوین جهت رفع این مشکلات تدابیر مناسبی را اتخاذ کرده که اجرای آنها نیازمند مشارکت و همکاری شهروندان است.

این مسوول خاطرنشان کرد: این ستاد بهترین اهرم اجرایی برای اجرای برنامه های هیات های مذهبی استان به ویژه در دهه ی اول ماه محرم می باشد که 10دستگاه اجرایی و مجموعه های شهرداری قزوین در این ستاد عضو هستند که کار ساماندهی دسته جات عزاداری و مسیر عزادارن را برعهده دارند و نکاتی که در حین عزاداری باید رعایت شود را به آنها یادآوری می کنند.

وزیری نژاد تصریح کرد:در این ستاد سازمان پسماند نسبت به توزیع پلاستیک جمع آوری ظروف یکبار مصرف و سطل گذاری در مسیرهای پرتردد عزاداری و جنب ایستگاههای صلواتی اقدام می کند.

وی افزود: همچنین تدابیر ویژه ای از سوی سازمان پسماند در مسیر های عزاداری شهدا، منتظری، سلامگاه، طالقانی، محدوده منتهی به امامزاده حسین (ع)،امامزاده سلطان محمد (ع) و آمنه خاتون جهت رعایت نظافت شهری صورت گرفته است.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: سازمان آتش نشانی نیز در این ستاد نسبت به بازدید تکایا، مساجد، ایستگاه های صلواتی، کنترل سیم کشی و نظارت بر ایمنی آنها و شارژ کپسول رایگان آنها اقدام خواهد کرد.

وزیری نژاد بیان کرد: توزیع کتابچه، بروشور و استقرار ماشین های آتش نشانی در معابر پرتردد به منظور حفظ ایمنی شهروندان از دیگر اقدامات سازمان آتش نشانی در این ستاد می باشد.

به گفته وی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین نیز در حوزه نصب مسیرنما جهت راهنمایی و پارک خودروها در پارکینگ های «شهید انصاری»، «حمام قجر»، « سرچمشه» و «سرپل طالقانی» به صورت رایگان برای عزاداران حسینی اقدام می کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین اضافه کرد: همچنین در این ستاد سازمان زیبا سازی نسبت صدور مجوزات لازم برای ایستگاه های صلواتی،طاق نصرت و فضاسازی شهری و نصب داربست های ویژه عزاداری در این ایام و برخورد با متخلفان (تبلیغات محیطی و برپایی ایستگاه های صلواتی غیر مجاز) اقدام می کند.

وزیری نژاد نصب پرچم های پایه بلند مشکی در میادین، پل ها، چهار راه های سطح شهر و المان سازی با موضوع ماه محرم به شکل سازه های نوری در 10 نقطه سطح شهر را از دیگر اقدامات سازمان زیبا سازی در این ایام برشمرد.

وی اظهار کرد: لکه گیری، مسطح کردن چاله های مسیر دسته جات عزاداری توسط شهرداری های مناطق، جمع آوری دستفروشان و فروشندگان دوره گرد، تذکر و جمع آوری ایستگاه های صلواتی توسط نیروی انتظامی و دستگاه اجراییات شهرداری های مناطق را از دیگر اقدامات دستگاه های خدمات رسان در این ایام است.

وزیری نژاد جابجایی رایگان عزاداران حسینی توسط اتوبوس ها در تاسوعا و عاشورا را از دیگر خدمات حوزه شهرداری در این ستاد عنوان کرد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ادامه گفت: تشکل‌های مردمی زیست‌ محیطی با عنوان «پیام‌آوران پاکی» نیز در مسیرهای عزاداری مستقر می شوند.

وزیری نژاد افزود: امسال در مسیرهای عزاداری حسینی، 250 نفر از تشکل‌های زیست‌محیطی با عنوان پیام آوران پاکی با استقرار در مسیرهای عزاداری اقدام به جمع آوری ظروف یکبار مصرف خواهند کرد که توصیه به مسوولان ایستگاه‌ ها برای استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی و نریختن زباله در معابر و خیابان‌ ها خواهند کردند.

وی اظهار کرد: یکی از کارکردهای مثبت استقرار تشکل‌های زیست‌ محیطی در مسیرهای عزاداری، همراه شدن مردم با آنان در حفظ نظافت شهر است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین از برپایی نمایشگاه عکس «نگاه پنهان دوربین به معضلات تنظیف شهری در محرم» در پنج مدرسه و پنج مسجد خبر داد.

وزیری نژاد افزود: در این نمایشگاه عکس هایی در خصوص رها کردن ظروف یکبار مصرف شیشه ای در سطح شهر یا جوی آب، شکستن شاخه های درخت، ایجاد مزاحمت در رفت و آمد مردم و ... در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

وی در ادامه از پخش فیلم «معضلات شهری» محرم امسال در صدا و سیمای قزوین خبر داد و گفت:این فیلم توسط سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین به منظور فرهنگسازی با موضوع عدم تولید زباله و اصلاح عادات و رفتار های نادرست اجتماعی برخی از شهروندان در ایام محرم تهیه شده است.

وزیری نژاد خاطرنشان کرد: مراسم تعزیه در خانه شهید بابایی، سالن تختی و چوبیندر توسط گروه های تعزیه شهر قزوین در دهه اول محرم برگزار خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین گفت: انجام تبلیغات محیطی و فضاسازی شهر متناسب با ایام محرم بر روی بیلبردها، تیربردها و عرشه های پل از دیگر اقدامات شهرداری در ایام محرم می باشد.

وزیری نژاد گفت: برگزاری مسابقات متنوع فرهنگی ویژه ایام محرم با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با اهداف قیام امام حسین (ع) در مراکز سازمان از دیگر برنامه های شهرداری قزوین در این ایام است.

وزیری نژاد انتشار استفتائات مراجع پیرامون عزاداری امام حسین (ع) در فضای مجازی و نشریه پیام شهر، هماهنگی برای برگزاری مراسم روز سقا را از دیگر برنامه های سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در ایام محرم عنوان کرد.

وی استفاده از ظرفیت رادیو شهر جهت حضور کارشناسان مذهبی برای تبیین دغدغه های مجموعه مدیریت شهری را امری موثر در ترویج فرهنگ شهروندی دانست و تصریح کرد: کارشناسان مذهبی شهر در رادیو شهر از دغدغه های مدیریت شهری برای برگزاری بهتر این مراسم برای شهروندان صحبت می کنند.

وزیری نژاد مساعدت به هیئت های مذهبی در سطح شهر را از دیگر اقدامات این سازمان برشمرد و گفت:همکاری با هیأت های مذهبی در راستای برگزاری هرچه باشکوه تر این مراسم، همکاری در برگزاری ویژه برنامه تاسوعای حسینی، تهیه مکان و تجهیز سیستم صوتی از دیگر برنامه های این سازمان می باشد.

وی به هیئات مذهبی توصیه کرد جهت تبلیغات برنامه های ایام محرم مساجد از فضای مجازی استفاده کنند و کمتر به سراغ تبلیغات محیطی بیایند چرا که ضمن هزینه کمتر شاهد کاهش آلودگی بصری و زیست محیطی در سطح شهر می شود و از نصب بنر نوشته بر روی فضاهای چهار راه ها درخت ها تابلو های راهنمایی رانندگی و گذاشتن و نصب بوم های اطلاع رسانی در معابر و چهار راه ها پرهیز کنند.

این مسوول از شهروندان خواست اگر در مسیر دسته جات عزاداری حسینی مصالح ساختمان و تجمع خاک دارند به ویژه مسیر منتهی به امامزاده سلطان محمد،امامزاده حسین (ع) و آمنه خاتون در شب های هفتم تا 10محرم مسیرها را باز کنند تا شاهد نقطه کور ترافیکی در مسیر دسته جات عزاداری نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: به مسوولان ایستگاه های صلواتی توصیه شده است تا به جای ظروف یکبار مصرف شیشه ای از ظروف کاغذی استفاده کنند و در این زمینه سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری آماده کمک و در اختیار قرار دادن لیوان یکبار مصرف کاغذی به آنان می باشد.

وزیری نژاد از شهروندان خواست اگر مشاهد کردند که خیابانی نیازمند لکه گیری یا آسفالت در مسیر حرکت دسته جات عزاداری است یا سطل ها ی زباله سرریز شده است یا.... بلافاصله در هر ساعت شبانه روز با شماره 137تماس بگیرند تا در اسرع وقت به آن رسیدگی شود.

وی از شهروندان دعوت کرد تا ضمن حضور پرشور در مراسم های عزاداری و سخنرانی های مذهبی جهت درک بهتر اهداف قیام امام حسین(ع) نسبت به رعایت نظافت شهری توجه ویژه داشته باشند چرا که رعایت حق الناس و حقوق شهروندی از توصیه های اکید دین مبین اسلام و ائمه اطهار (ع) است.

این مسئول خاطرنشان کرد: نریختن زباله در معابر عمومی علاوه بر اینکه هزینه های کمتری را به شهرداری تحمیل می کند، منجر به کاهش رنج رفتگران نیز خواهد شد.

به گفته وی اگر هر کسی خود را موظف بداند که زباله خود را به نزدیکترین سطل زباله مسیرش بیندازد به طور قطع شهر پاکیزه ای خواهیم داشت، امیداوریم این حرکت که از هفت سال گذشته آغاز شده است با مشارکت و همدلی شهروندان ادامه داشته باشد و امسال شاهد شهری پاکیزه تر نسبت به محرم سال گذشته باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۵۹۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود

حجت الاسلام مرتضی مطیعی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن اشاره به برگزاری نشست های هماهنگی برنامه های دهه کرامت، تاکید کرد: برگزاری برنامه های شاد و مفرح همراه با نشاط اجتماعی در دستور کار مسئولان و دست اندرکاران مراسم دهه کرامت قرار گیرد.

وی به آثار تبیینی و تربیتی و معنوی برنامه های دهه کرامت بر روی نسل جوان و آتیه ساز ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: همایش ویژه دختران در ایام ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) در دهه کرامت برگزار شود.

امام جمعه سمنان همچنین خواستار تبیین حجاب و عفاف و سیره حضرت معصومه (س) برای دختران شد و تاکید کرد: از فرصت برنامه های دهه کرامت برای ترویج فرهنگ حجاب و الگو سازی برای دختران استان بهره گیری شود.

مطیعی ضمن بیان اینکه ابراز رضایت مردم از اجرای طرح نور در جامعه بسیار ارزشمند است، گفت: دهه کرامت فرصت خوبی است تا مردم ما بتوانند حمایت خودشان را از اجرای طرح نور اعلام دارند.

وی دهه کرامت را زمان خوبی برای بزرگداشت فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه به خصوص بین نسل جوان دانست و تاکید کرد: تبیین اهمیت حجاب و عفاف محور برنامه های دهه کرامت به خصوص برای نسل آینده ساز استان سمنان باشد.

کد خبر 6092817

دیگر خبرها

  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل‌محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین‌زهرا
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام جعفر صادق در ۱۵ امامزاده گلستان
  • برگزاری جشنواره‌‎ گل محمدی و آیین گلابگیری در قزوین و بویین زهرا
  • ۹۰۰ برنامه ویژه برای بزرگداشت دهه کرامت در نظر گرفته شده است
  • سازمان فرهنگی شهرداری مشهد برای دهه کرامت چه برنامه‌هایی دارد؟
  • دسته‌روی هیأت‌های مذهبی در خراسان‌ شمالی برگزار می‌شود
  • برنامه‌های شاد ویژه «دهه کرامت» در استان سمنان برگزار شود