Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به اینکه 4230 نفر سهمیه کارورزی برای استان در نظر گرفته شده اما متاسفانه در بخش تقاضا مشکل داریم، توضیح داد: بیش از 11 هزار فارغ التحصیل گلستانی در سامانه ثبت نام کرده اند اما سازمان های مرتبط کارفرمایان خود را به سمت جذب این نیروها هدایت نمی کنند.

به گزارش ایسنا، سعید مازندرانی در سومین جلسه کارگروه اشتغال استان با اشاره به برنامه ایجاد 20 هزار شغل در گلستان، اظهار کرد: برنامه اشتغال سال 96 قطعی شده و به تمامی مدیران دستگاهی و فرمانداران ابلاغ شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با بیان اینکه تفکیک استانی اعتبارات اشتغال برای استان‌ها ابلاغ نشده است، تصریح کرد: 20 هزار میلیارد تومان در کل کشور برای اشتغال در نظر گرفته شده که سهم استان بر اساس ضریب 2.77 درصدی که به ما دادند معادل 540 میلیارد تومان است که بین 3 تا 5 درصد آن تسهیلات یارانه دار است.

مازندرانی تصریح کرد: بحث آی تی و بوم گردی و گردشگری جزو اولویت هایی است که برای اشتغال استان در نظر گرفته شده است. صنایع دستی، شیلات و پوشاک نیز جزو کارهایی هستند که باید روی آنها بیشتر کار شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به طرح اشتغال روستایی اشاره کرد و گفت: نزدیک به یک و نیم میلیارد تومان برای این کار تصویب شده و آیین نامه های اجرایی آن ابلاغ شده است. سود این تسهیلات از صفر درصد تا حداکثر 6 درصد خواهد بود.

مازندرانی به حمایت های بیمه ای از کارفرمایانی که فارغ التحصیلان دانشگاهی را جذب می کنند، افزود: اگر کارگاهی یک فارغ التحصیل دانشگاهی را بدون دوره کارورزی جذب کند، دولت یکسال بیمه این فرد را پرداخت می کند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: امسال برای اشتغال مشاغل خانگی نزدیک به 20 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که نیاز است در این زمینه اطلاع رسانی شود.این تسهیلات به کسانی اعطا می شود که که بیمه نباشند، مدرک مهارتی مورد نظر را داشته باشند و ضامن و وسیقه های لازم را داشته باشند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر اینکه ما به تنهایی نمی توانیم اشتغال زایی کنیم، گفت: با توجه به اینکه اشتغال یک امر فرا دستگاهی است، از دستگاه ها می خواهیم حداقل سهمیه بندی که برای اشتغال به دستگاه ها داده شده را انجام دهند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۸۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بنابر گزارش ایسنا، خط حزب‌الله نوشته است: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در حاشیه نامه، متن زیر را مرقوم کردند که به شرح زیر منتشر می‌شود:

«بسمه تعالی
کار قرآنی در شمار مبارک‌ترین کارهای اسلامی و جهادی است. مراقب باشید در نیمه‌ی راه رها نشود. پیگیری نکردن کارها و روزآمد نکردن برنامه‌ریزی ها آفت بزرگ سرفصل‌های شوق‌انگیز است. در باب قرآن، کار لازم ابتدائی، فهم معانی کلام خداوند است و البته حفظ هم بسیار مهم است.»

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902142

دیگر خبرها

  • «یسنا» دختر گمشده در کلاله گلستان پیدا شد (عکس)
  • گرم کردن غذا در مایکروویو ممنوع/ ۵ دلیل برای استفاده نکردن از مایکروویو
  • ناپدید شدن یک کودک در استان گلستان / یسنا کجاست؟
  • پاسخ رهبر انقلاب به نامه یکی از مسئولان
  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی کاشان
  • مسافر تهرانی بر اثر سقوط از آبشار «لوه» در گلستان جان باخت
  • لزوم همکاری بیش از پیش بانک مسکن در اجرای طرح‌های نهضت ملی
  • اجتماع خانوادگی و مردمی در مرکز گلستان در حمایت از اجرای طرح ملی «نور» + فیلم
  • بازگشت ۱۲۰۰ کارگر استان بوشهر به اشتغال
  • حکم اعدام بابک زنجانی نقض شد