Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش صدای ایران، مجید لطیفی عنوان کرد: طبق هماهنگی‌های انجام شده توسط رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت و معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی جلسه در ساعت 15.30 امروز با وزیر صنعت به منظور رسیدگی به وضعیت شرکت هپکو ترتیب داده شد که امید است به تصمیمات اثربخش و حل مشکلات منجر شود.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و معوقات مالی کارگران هپکو، مهمترین چالش موجود را مکاتبات سهامدار شرکت به منظور تعلیق 600 نفر از کارگران دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لطیفی تصریح کرد: متاسفانه این رویکرد سهامدار شرکت باعث ناراحتی کارگران شده است و قابل قبول نیست که در سال تولید و اشتغال 600 نفر بیکار شده و در واقع 600 خانواده با مشکلات عدیده مواجه شوند.

عضو شورای اسلامی کار شرکت هپکو ظرفیت کنونی هپکو را حدود 15 درصد دانست و افزود: هپکو شرکت بسیار ثروتمندی است و با تزریق نقدینگی می‌توان قراردادهایی که موجود است را اجرایی کرده و حتی ماشین‌های پیش‌فروش شده را تولید کرد و جانی دوباره گرفت، اما سهامدار شرکت هیچ گونه برنامه عملیاتی برای خروج از این وضعیت نابسامان ارائه نکرده است.

وی با بیان اینکه سهامدار اعلام می‌کند که مشکلات بانکی شرکت را رفع کرده است، اما همچنان مشکلات به قوت خود باقی است، اظهار کرد: این شرکت از سال 1385 طبق اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد و این واگذاری در واقع ارتباطی به کارگر ندارد، اما به دلیل نبود هیچ‌گونه نظارت سازمان خصوصی‌سازی بر عملکرد سهامدار و نبود هیچ‌گونه حسابرسی واقعی، شیره هپکو مکیده شد و امروز با بدهی بسیار غیرفعال شده است.

لطیفی تصریح کرد: قطعا با تزریق چیزی در حدود 60 میلیارد تومان می‌توان هپکو را احیا کرد، اما با وجود مکاتبات بسیار با وزرای دولت و مسئولان استانی عکس‌العملی دریافت نشد و شرکت به سهامدار جدید که خود بدهی بسیار دارد واگذار شد.

وی بیان کرد: طبق نظر کارشناسان شرکت هپکو این شرکت به دست شخص نجات نمی‌یابد بلکه لازم است به بخش دولتی واگذار شود، البته در سال گذشته وزیر صنعت برای پذیرفتن این شرکت توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع اعلام آمادگی کرد، اما این امر عملی نشد. اگر این مدیریت شرکت به مدت دو سال به صندوق حمایت از صنایع واگذار شود احیا خواهد شد و امکان واگذاری مجدد به بخش خصوصی با اهلیت، متعهد و شایسته وجود دارد.

عضو شورای اسلامی کار هپکو با اشاره به این‌که کلیه شرایط موجود و راهکارهای پیشنهادی برای رفع مشکل قطعا به وزیر صنعت منتقل خواهد شد، گفت: شرکت دارای 1100 کارگر است که از دی ماه سال گذشته تا امروز معوقات مالی دارند، البته خرداد ماه به صورت کامل و بخشی از تیرماه تسویه شده است، اما مابقی مطالبات هم‌چنان به قوت خود باقیست.

لطیفی تاکید کرد: کارگران هپکو تنها به دنبال رسیدگی به وضعیت شرکت و دریافت مطالبات خود هستند. خط قرمز کارگران، نظام و حکومت است و در این راستا خطایی نمی‌کنند، اما باید حرف آنها شنیده شود و مطالبات آنها مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است، کارگران هپکو امروز نیز در مقابل استانداری مرکزی تجمع کرده و خواهان رسیدگی به وضعیت این شرکت و معوقات خود هستند.

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۹۱۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد

ایسنا/مازندران اعضای شورای شهر ساری در ۱۶ اردیبهشت با حضور در صحن علنی به استیضاح شهردار اقدام کردند.این استیضاح درحالی است که محمدحسین قبادی با رای کامل اعضای ششمین دوره شورای شهر انتخاب شده و بر مسند شهرداری ساری تکیه زد.

پرویز شعبانی رییس شورای شهر ساری در  نود و یکمین جلسه علنی اظهار کرد: تصمیم گیری و نظارت جزء وظایف ذاتی شوراست و یکی از ابزارهای نظارتی طرح سوال است که براساس ماده ۸۳ قانون شوراها از اختیارات نمایندگان مردم شهر است.

رئیس شورای شهر ساری ادامه داد: تذکر و سوال در مناسبات اعضای شورای شهر و شهردار امری کاملا طبیعی است و نباید این موضوع را به اختلاف و مچ‌گیری تعبیر کرد لذا طرح سوال تذکر به شفافیت کاهش و  مشکلات منجر می‌شود.

شعبانی با قدردانی از زحمات شهردار ساری و معاونین رؤسای سازمان‌ها گفت: با وجود تلاش‌ها ضعف‌هایی هم وجود دارد چرا که بار سنگینی بردوش شهردار و معاونین است.

وی ادامه داد: بهبود عملکرد مجموعه مدیریت شهری هدف مشترک شهرداری و شورای شهر است، لذا هدف شورای شهر ساری از طرح سوال غرض ورزی نیست.

رئیس شورای هر ساری افزود: رسانه‌ها با رویکرد منصفانه و واقع‌گرایی همچون گذشته به سوال و جواب اعضای شورای شهر و شهردار مرکز استان بپردازند.

شعبانی با تاکید بر اینکه تذکر و سوال اعضای شورای شهر از روی دلسوزی است، افزود: مردم از شوراها به عنوان نماینده مردم توقع دارند، لذا از مردم عذرخواهی می‌کنیم که نتوانستیم توقعات شان را برآورده کنیم.

بازگرداندن ارزش افزوده به شهروندان

وی در خصوص ارزش افزوده گفت: در یک ماهه آخر سال اگر پیرامون ارزش افزوده مبلغی اضافه از شهروندان دریافت شده است شهرداری ساری می‌بایست این مبلغ را برگرداند، هرچند شهردار ساری نسبت به این موضوع ورود خواهد کرد و حاضر نیست در حق مردم‌ اجحاف شود.

رییس شورای شهر ساری درباره نهضت آسفالت در ساری گفت: آسفالت خیابان‌ها و معابر شهر ساری بویژه مناطق الحاقی از مطالبات شهروندان‌ است و پروژه‌های نیمه تمام در حال پیگیری است که شاهد افتتاح آن در پایان شورای ششم خواهیم بود.

شعبانی درباره انتصابات در شهرداری ساری گفت: در انتصابات باید از نیروهای جوان‌ و تحصیلکرده در شهرداری ساری استفاده شود و طرح شایسته سالاری اجرایی شود.

حسین یوسفی نایب رئیس شورای شهر ساری نیز در جلسه استیضاح خاطرنشان کرد: قول‌هایی در خصوص اجرای برخی پروژه‌ها در شهرداری ساری داده شده بود پروژه‌هایی مانند ابن شهرآشوب و قارن که ابتر مانده است.

وی ادامه داد: آسفالت شهر کمترین حق شهروندان است که راه اندازی کارخانه آسفالت در همین راستا صورت گرفته بود و در همین راستا برای رسانه‌ها باید شفاف سازی شود.

این عضو شورای شهر ساری درباره هدایت آب‌های سطحی نیز گفت: این موضوع نیز معضل دیگری بوده که در بخش‌های کم برخوردار با کمترین بارش منجر به سختی در عبور مرور می‌شود.

یوسفی با تاکید بر اینکه خروجی اقدامات شهرداری برای مردم شفاف نیست، گفت: کارهای فرهنگی و ایجاد جشن‌ها با مبالغی گزاف که در گذشته انجام می‌شد اما در دوره فعلی با رقم ۲۵ میلیون تومانی برگزار شد.

 وی تاکید کرد: شهردار و سازمان شهری باید در جذب سرمایه‌گذار تلاش کند تا افزایش درآمد صورت بگیرد همچنین در خصوص جلب سرمایه گذار و مشارکت آنها با کمک نماینده ساری اقداماتی انجام شد اما تاکنون منجر به نتیجه نشده است.

افتتاح نیروگاه زباله سوز ساری، تا پایان سال

سبحان بخشی، عضو دیگر شورای شهر ساری نیز در این استیضاح گفت: چندین بار از شهردار سوالاتی شد اما پاسخ شفافی دریافت نکردیم و مجبور به استیضاح شدیم.

وی از پیشرفت پروژه نیروگاه زباله سوز مرهون تلاش‌های آقای مهندس طالبی شهردار سابق دانست و گفت:  تا پایان سال این پروژه نیروگاه زباله سوز ساری افتتاح می‌شود.

عضو شورای شهر ساری با اشاره به نامطلوب بودن فضای سبز در ساری، ادامه داد: پروژه‌های نیمه تمامی که امروز توسط ‌شهردار ساری و شورای ششم در حال پیگیری است مربوط به ۱۰ سال اخیر است و بر زمین مانده بود که در حال بهره برداری است.

پاسخ شهردار ساری در جلسه استیضاح

محمد حسین قبادی شهردار ساری نیز در پاسخ به سوالات اعضای شورای شهر اظهار کرد: برای نخستین بار جزییات واریز شب عید را برای اعضای شورای شهر ارسال کردیم که از سه دوره شورای شهر در شهرداری مشغول خدمت هستم شهرداری تا کنون چنین گزارشی ارائه نکرده است.

وی افزود: طرح سوال و استیضاح حق قانونی شورای شهر است لذا این طرح سوال تلنگری به مجموعه شهرداری است که این فرصت را غنیمت می‌دانم.

شهردار ساری ادامه داد: در روزهای پایانی سال گذشته پیگیر پرداخت حقوق و عیدی پرسنل بودیم و اگر کمک‌ کمیسیون‌های چند گانه شورا نبود این امر محقق نمی‌شد.

بدهی تامین اجتماعی، بلای جان شهرداری ساری

قبادی با اشاره به بدهی تامین اجتماعی گفت: بدهی تامین اجتماعی بلای جان شهرداری ساری شد. از ابتدای شورای شهر دوره ششم تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان بدهی تامین اجتماعی پرداخت شده است شاید اگر این بدهی نبود چند تقاطع غیرهمسطح در شهر می‌توانستیم احداث کنیم‌.

وی با اشاره به اقدامات حوزه فضای سبز افزود: افزایش چشمگیر سرانه درآمدی و سهیمه قیر رایگان، سرانه فضای سبز با بهره برداری پارک‌ جنگلی سکوتپه در این دوره مدیریت اتفاق افتاده است.

شهردار ساری با اشاره به حجم بالای نیروی کار در بدنه‌ی شهرداری گفت: در دوره‌های گذشته شهرداری ساری حقوق‌ معوقه نداشته است در حالیکه مجموعه نیروهای شهرداری در حال حاضر در  بیشترین تعداد ممکن است.

قبادی با تاکید بر اینکه مدیریت استرس و تنش امنیت شغلی از ابتدای حضورم در شهرداری اولویت بوده است، گفت: در این راستا  دیگر شاهد اعزام پرسنل خانم شهرداری ساری به پارک‌های شهر جهت جمع آوری زباله نیستیم.

وی با اشاره به اخذ مصوبه شورای تامین جهت عدم مسدود کردن حساب شهرداری گفت: این مهم با کمک فرماندار مرکز استان میسر شده است‌.

شهردار ساری با قدردانی از مدیرکل مالیاتی گفت: رقم قابل توجه ارزش افزوده برای شهرداری ساری در نظر گرفته شده است که کمک شایانی خواهد بود.

پروژه هدایت آبهای سطحی در شورای شهر رد شد

وی در خصوص پاسخ به سوال عضو شورای شهر مبنی بر اقدام جمع آوری آب‌های سطحی گفت: درخواست اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی به مبلغ مصوبه ۳۳ میلیارد تومان، برای شورای شهر ارسال شد، اما شورای شهر این مصوبه را رد کرده و در جلسه شورای شهر فاقد اولویت تشخیص داده شد.

شهردار ساری گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۲ میلیارد تومان پاداش میان ۵۰ نفر از پرسنل شهرداری ساری تقسیم  شده است، بنابراین اگر شورای شهر نسبت به اتخاذ سازوکار جدید جهت پرداخت پاداش و مزایا اقدام کند ما هم اجرایی خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جلسه استیضاح شهردار ساری برگزار شد
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • زمین ساخت ۱۴۰ هزار مسکن کارگران تامین شد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • سورپرایز وزیر کار برای کارگران ؛ افزایش ۲برابری حق مسکن
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • شورای ملی تامین مالی به ریاست وزیر اقتصاد تشکیل شد
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟