Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-07@06:19:20 GMT

نجات بیماری مرگ مغزی با روش نوین درمان در یاسوج

تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۱۹۳۶۰

نجات بیماری مرگ مغزی با روش نوین درمان در یاسوج

غلام عباس سبز روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این خانم 62 ساله یک هفته پیش با بی‌حالی شدید، فلج اندام‌های فوقانی و تحتانی سمت راست بدن و از بین رفتن قدرت تکلم به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج منتقل شد.
وی عنوان کرد: درمان با داروی تی پی‌ای در کمتر از سه ساعت اول، بهبودی چشمگیر و قابل‌ملاحظه‌ای را در ۳۶ الی ۳۹ درصد بیماران به همراه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج لازمه شروع موفقیت آمیز درمان بیمار مرگ مغزی را در بیماران سکته مغزی، رساندن فوری آنان به بیمارستان در کمتر از ۲ تا سه ساعت عنوان کرد.
وی بیان کرد: با تشخیص پزشک داروی تی پی‌ای با موفقیت و بدون عوارض جانبی به این بیمار تزریق شد و در حال حاضر فلج اندام‌های بیمار برطرف شده و بیمار به‌طور طبیعی تکلم می‌کند.
سبز افزود: سکته مغزی طی سالهای گذشته سومین علت مرگ و میر در دنیا بوده، و اکنون در کشورهای پیشرفته با کمک اقدامات مناسب و درمان با داروی تی پی‌ای به پنجمین علت مرگ و میر کاهش یافته است.
وی اظهار کرد: سکته مغزی در ایران و کشورهای جهان سوم دومین علت مرگ‌ومیر است، که درمان با داروی تی پی‌ای در کمتر از سه ساعت اول، بهبودی بیمار را 36 تا 39 درصد افزایش می‌دهد.
سبز، زمان درمان برای رهایی از مرگ را در بیماران سکته مغزی، رساندن سریع بیماران به بیمارستان در کمتر از 2 تا سه ساعت اعلام کرد.
وی افزود: برنامه 724 وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای استفاده از داروی تی پی‌ای در درمان سکته حاد مغزی در بیمارستان‌های منتخب کشور در حال اجراست و در این مراکز به‌صورت 24 ساعته در هفته خدمات لازم برای درمان بیماران سکته حاد مغزی ارائه می‌شود.
استان کهگیلویه وبویراحمد بیش از 713 هزار نفر جمعیت دارد.
خبرنگار: حسین خدمتی ** انتشار دهنده: سید ولی موسوی نژاد
7531/6110

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۱۹۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی؛ مهری فرشاد افزود: زنده یاد مظفر وحدانی که در بیمارستان امام علی (ع) بجنورد بستری بود، پس از تایید مرگ مغزی و جلب رضایت خانواده به بیمارستان منتصریه مشهد منتقل و تحت عمل اهدای عضو قرار گرفت.
به گفته فرشاد قلب زنده یاد وحدانی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد به مردی ۵۵ ساله ساکن تربت جام، کبد این جوان در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۴ ساله ساکن بیرجند اهدا و پیوند شد.
وی همچنین گفت: قرنیه‌های این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا (ع) مشهد ارسال شد.

 

دیگر خبرها

  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • جوان مرگ مغزی بجنوردی جان چهار بیمار را نجات داد
  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • بیش از ۳۵۰ میلیون نفر از علایم تنفسی آسم رنج می‌برند/ هزینه ۳۰ میلیون تومانی درمان هر بیمار در سال
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی