Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگردان فیلم سینمایی «اکسیدان» گفت، خوشحالم که دختر نوجوانم به تماشای یک عشق ناب می‌نشیند و به جای تمثال و نمادهای عجیب و غریب، گردن آویز مرغ آمین به گردن می‌اندازد.
به گزارش صدای ایران، حامد محمدی، نویسنده و کارگردان سینما که این روزها فیلم سینمایی «اکسیدان» را بر پرده سینماها دارد، درباره سریال «شهرزاد» گفت: «بارها شنیده‌ایم که تعریف عشق، حقیقتی ساده و عینی است اما هیچگاه به این راحتی قابل شرح و بسط نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از عشق نوشتن و عاشقانه ساختن به ظاهر ساده می‌آید اما اینکه مخاطب، جادوی عشق را باور کند و با عاشقان قصه همذات پنداری کند، دشوار است و جناب فتحی در آثارش نشان داده این لحظات جادویی عاشقانه را می‌تواند آنچنان به دل مخاطبین بنشاند که با غم شهرزادهایش اشک بریزند و از شادی لحظه‌هایشان هم اشک شوق به چشم‌شان بیاید.»
به نقل از خبر آنلاین، حامد محمدی ادامه داد: «عشق و سرنوشت عاشقان افسانه‌ای مانند «لیلی و مجنون»، «ویس و رامین»، «خسرو و شیرین»، «بیژن و منیژه» و... در ادبیات ما در ظاهر همراه با هیجان و شوری عجیب بوده اما همیشه غمی پنهان در خودش داشته که هیچ وقت سرنوشت شیرینی برای این عشق‌های اساطیری رقم نخورده است:
راهیست راه عشق که هیچش کناره نیست
آنجا جز آنکه جان بسپارند چاره نیست»
او خطاب به حسن فتحی نیز گفت: «جناب فتحی این فهم کامل را از عشق داشته که این غم و اندوه حقیقی عشق را در تمام لحظه‌های سریال «شهرزاد» و شخصیت‌هایش ساخته و روایت کرده است.»
محمدی ادامه داد: «چندسالی می‌شد که عاشقانه گفتن در سینمای ایران با سانتی مانتالیسم و روشنفکرنمایی و قرارهای کافه‌ای همراه شده بود، ولی خوشحالم که جناب فتحی به اصالت این لحظات و واقع‌گرایی جادویی عشق در اجرای عاشقانه «شهرزاد» مقید بود و عاشقانه‌ای خالص را برای مخاطب تصویر کرد و باز برای خودم خوشحالم که دختر نوجوانم به تماشای یک عشق ناب می‌نشیند و به جای تمثال و نمادهای عجیب و غریب، گردن آویز «مرغ آمین» به گردن می‌اندازد. برای خلق این همه عشق خسته نباشید جناب فتحی.»

منبع: صدای ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، امیر محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در پی موافقت مجلس شورای اسلامی با تشکیل سازمان سپند وزارت دفاع، پیام تشکر صادر کرد.

متن این پیام به شرح زیر است:

بسمه تعالی

جناب آقای دکتر محمدباقر قالیباف
ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

سلام علیکم

با صلوات بر محمد و آل محمد (ص) و با احترام

همان گونه که مستحضرید مقام معظم رهبری (دامت برکاته) در پیام شهادت دانشمند شهید دکتر محسن فخری‌زاده بر «پیگیری تلاش علمی و فنی شهید در همه بخش‌هایی که وی بدان‌ها اشتغال داشت»، تصریح فرموده بودند که به موازات اهتمام وزارت دفاع و حمایت‌های ستادکل نیرو‌های مسلح و دولت مردمی برای تحقق این فرمان، مجلس شورای اسلامی نیز طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی که با همفکری این شهید اندیشمند تهیه شده بود را در دستور کار قرار داد و با تاکید جناب عالی و نقش آفرینی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و همراهی و رای قاطع نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی اخیرا در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی رسید.

با قدرشناسی اقدامات حمایتی و تقنینی مجلس شورای اسلامی در تقویت بنیه دفاعی کشور به ویژه در رسیدگی به این طرح که به منظور دستیابی به فناوری‌های برتر مورد نیاز دفاعی و امنیتی حال و آینده و در راستای تأکید بر دستیابی به فناوری‌های بدیع، نوظهور، شالوده شکن و برتر ساز و همچنین طراحی، ساخت، تولید، تأمین و پشتیبانی محصولات حوزه پدافند نوین و در راستای لبیک به تدابیر فرماندهی معظم کل قوا با رویکرد «تولید علم، شکستن مرز‌های دانش و نوآوری» و رسیدن به قابلیت‌های هوشمندانه و تحکیم وارتقای قدرت بازدارندگی می‌باشد، لازم است از حمایت‌های جناب عالی و کمیسیون امنیت ملی و همه نمایندگان مجلس یازدهم در تصویب قاطع این قانون صمیمانه سپاسگزاری و تشکر نمایم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • به دخترم برای تعلیق از دانشگاه افتخار می‌کنم | ویدئو
  • (ویدئو) آهنگ عاشقانه‌ای که منوچهر هادی برای دخترش خواند
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • پیام وزیر دفاع ایران به محمدباقر قالیباف+ جزئیات
  • پیام تشکر وزیر دفاع از مجلس شورای اسلامی
  • تشکر وزیر دفاع از مجلس بابت تصویب تشکیل «سپند»
  • داستان عاشقانه سمی یک پروانه!
  • (ویدیو) رازگشایی از نامه به رائفی‌پور تا اشک‌های عاشقانه امیرعلی نبویان برای بهار
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین