Web Analytics Made Easy - Statcounter

بندرعباس - استاندار هرمزگان باتاکید بر اینکه فرمانداران باید برای شهرستان‌ها برنامه داشته باشند ونقش همه دستگاه‌ها در آن تعریف شود، گفت: نیاز است برای هر شهرستان سند توسعه و برنامه تدوین شود

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از استانداری هرمزگان، فریدون همتی در گردهمایی فرمانداران و بخشداران استان هرمزگان با بیان اینکه مردم خواسته‌هایی دارند که در راس آنها معیشت و تولید و اشتغال است، عنوان کرد: وظیفه اصلی ما هماهنگی همه دستگاه‌های دولتی، نهادها و سازمان‌ها و فراهم کردن شرایط مناسب و پرجاذبه برای بخش خصوصی است تا این بخش در امور اقتصادی و اشتغالزایی مشارکت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استان‌هایی موفق هستند که مدیران آنها قدرت به‌کارگیری ظرفیت‌های مردمی را داشته باشند که این کار نیازمند برنامه و کار و ساماندهی امور است.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: بخش خصوصی باید احساس کند دستگاه‌های دولتی و حاکمیتی موانع را رفع می‌کنند تا همه اقدامات برای رونق کسب و کار صورت گیرد.

همتی با بیان اینکه از هرمزگان شناخت خوبی دارم، تصریح کرد: در این استان می‌توانیم کارهای برجسته‌ای در این دوره کاری برای مردم در این منطقه مهم و حساس انجام دهیم و باید با کار و تلاش شبانه‌روزی و خوش فکری در جهت جذب منابع کار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مدیرانی موفق هستند که قدرت جذب منابع مردم و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را داشته باشند و بر این اساس عملکرد فرمانداران و بخشداران ارزیابی می‌شود و هر فرمانداری که در جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی موفق‌تر باشد نمره بیشتری در ارزیابی‌ها خواهد گرفت و بر این اساس اولویت نخست ما تولید و اشتغال و جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

استاندار هرمزگان اضافه کرد: فرمانداران و بخشداران در انجام کار و پیش بردن امور مردم از ظرفیت نمایندگان استان در مجلس نیز استفاده کنند و تاکید رئیس جمهوری نیز این بوده که ما با همه بخش‌ها تعامل خوب داشته باشیم و در عین حال استقلال و قدرت تصمیم گیری خود را حفظ کنیم.

همتی بیان داشت: برقراری ارتباط خوب با رسانه‌ها، نخبگان، سازمان‌های مردم نهاد، تشکل‌ها و عناصر فعال سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در نشاط و شادابی جامعه موثر است و فرمانداران و بخشداران این موارد را مورد توجه قرار دهند.

وی خواستار سرکشی منظم از روستاها و برقراری ارتباط خوب با دهیاران از سوی فرمانداران و بخشداران شد و اظهار داشت: با شوراهای شهرها و روستاها نیز هماهنگی و از ظرفیت آنها برای پیش‌برد کارها استفاده شود.

استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه فرمانداران باید برای شهرستان‌ها برنامه داشته باشند و نقش همه دستگاه‌ها در آن تعریف شود، تصریح کرد: نیاز است برای هر شهرستان یک سند توسعه و برنامه مشخص تدوین شود.

همتی همچنین خواستار بررسی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی مختلف توسط فرمانداران در شهرستان‌ها شد و افزود: ما براساس ارزیابی عملکرد و گزارش فرمانداران، عملکرد مدیران کل دستگاه‌های اجرایی استان را بررسی و ارزیابی خواهیم کرد و عملکرد مدیران دستگاه‌ها در شهرستان‌ها برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به قرار گرفتن استان هرمزگان در کنار سواحل خلیج فارس و دریای عمان، بیان داشت: فرمانداران مکلف هستند با هماهنگی شهرداران از هرگونه ساخت و ساز در محدوده سواحل استان جلوگیری کنند و صیانت و حفاظت از سواحل باید به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار فرمانداران باشد.

استاندار هرمزگان همچنین بر لزوم تلاش فرمانداران و بخشداران در جهت تکریم مردم و رعایت حقوق شهروندی در شهرها و روستاهای مختلف استان تاکید کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۱۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد

تقاضای بررسی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی امروز - یکشنبه - در صحن علنی مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمد رشیدی عضو هیات رئیسه مجلس در جلسه علنی امروز یکشنبه _۹ اردیبهشت_ مجلس شورای اسلامی تقاضای بررسی لایحه اساسنامه توسعه سواحل مکران طبق اصل ۸۵ قانون اساسی در راستای اجرای ماده ۱۶۴ آیین داخلی مجلس اعلام وصول شد.

طبق اصل ۸۵ قانون اساسی، سمت نمایندگی قائم به شخص است و قابل واگذاری به دیگری نیست. مجلس نمی‌تواند اختیار قانون‌گذاری را به شخص یا هیأتی واگذار کند ولی در موارد ضروری می‌تواند اختیار وضع بعضی از قوانین را با رعایت اصل هفتاد و دوم به کمیسیون‌های داخلی خود تفویض کند، در این صورت این قوانین در مدتی که مجلس تعیین می‌کند به صورت آزمایشی اجرا می‌شود و تصویب نهایی آنها با مجلس خواهد بود.

منبع: ایرنا

کد خبر 748698

دیگر خبرها

  • توسعه ورزش های همگانی با اجرای برنامه آزاد سازی اماکن ورزشی
  • آغاز مزایده فروش بیش از یک هزار و سیصد دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در استان هرمزگان
  • آغاز مزایده فروش ۱۳۰۰ دستگاه وسیله نقلیه توقیفی در هرمزگان
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • راه اندازی فرودگاه به توسعه میناب کمک می‌کند
  • طرح‌های اقتصادی در سواحل توسعه می‌یابد/ ایجاد شهرهای مولد کشاورزی
  • بندر کنگ نماد حفظ و صیانت از فرهنگ و معماری بومی است
  • همه برنامه های هفتم توسعه، عملیاتی و مسئله محور است