Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@13:58:29 GMT

بيماري گال چگونه معالجه مي شود؟

تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۴۸۲۲۴۴۶

خبرگزاري آريا -

گال يک بيماري مسري پوست که توسط کنه هاي کوچک در پوست ايجاد مي شود
يک عفونت مسري پوستي است که توسط هيره انجام ميشود.کرم هاي انگل کوچک، معمولا به طور مستقيم قابل مشاهده نيست، زير پوست شخص، باعث خارش شديد آلرژيک است. عفونت در حيوانات غير از انسان است که توسط يک گونه کرم هاي مختلف ايجاد مي شود، و به مرض جرب يا گال معروف است
گال يا جرب ( Scabies ) يک بيماري بسيار مسري و خيلي خارش دار پوست که توسط کنه هاي کوچک ( انگل سارکوپتس ) که در پوست نقب مي زند ايجاد مي شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خارش شديد و بي امان يک علامت غالب از گال است گال مي تواند در همه سنين با همه نوع درآمد و سطح اجتماعي تاثير بگذارد. حتي افرادي که خود را بسيار تميز نگه مي دارند ممکن است گال دريافت کنند. آلودگي گال بسيار معمول و در سراسر جهان رخ مي دهد. برآورد شده است که در سراسر جهان، در حدود 300 ميليون مورد وجود داشته باشد.
چگونه گال گسترش مي يابد؟
تماس جنسي رايج ترين شکل انتقال گال در ميان جواناني که از نظر جنسي فعال هستند مي باشد گسترش گال از طريق تماس نزديک با فردي که گال دارد و همچنين مي تواند توسط حوله مشترک و ساير وسايل شخصي پخش شود گال اغلب مي تواند روي چند عضو خانواده در يک زمان تاثير گذارد. و مي توانيد آن را به شخص ديگر منتقل کنيد قبل از اينکه شما علائمي داشته باشيد. مکان هايي که انگل وارد مي شود در ( فضاهاي بين انگشتان دست، سطوح فلکسور مچ دست، آرنج، زير بغل، خط کمربند، پا، کيسه بيضه ها ( در مردان ) و سينه ( زنان ) مي باشد.
در سالمندان، گال بيشتر در پشت رخ مي دهد در نوزادان و کودکان کوچک، لانه ها معمولا در کف دستها و پاها قرار دارد. پاپول قرمز و وزيکول به اندازه يک تا 3 ميلي متر در بزرگسالان ديده مي شود. اين ضايعات حباب مانند و پر از مايع روشن است.
علائم گال چه هستند؟
گال سبب خارش شديد معمولا در شب، راش يا زخم با تاول هاي کوچک مي شود. در بچه هاي کوچک و افراد مسن بدترين خارش را ايجاد مي کند در کودکان به طور معمول واکنشهاي پوستي بدتر است. اگر اولين بار است که شما گال گرفته ايد ممکن است چند هفته قبل از خارش و زخم پوست گرفتار شده باشيد. اما اگر شما قبلا گال گرفته باشيد علائم احتمالا در عرض چند روز شروع مي شود. گاهي اوقات در اثر خارش بيش از حد در گال، پوست تحريک شده و ملتهب مي شود و مي تواند منجر به عفونت ثانويه پوست شود.
چگونه گال تشخيص داده مي شود؟
پزشک بر اساس نشانه هاي شما ( به ويژه اگر در تماس نزديک با افراد مبتلا به گال بوده ايد ) مشکوک به گال مي شود. گاهي اوقات پزشک به دنبال نشانه هاي انگل در نمونه اي از پوست، تشخيص را تاييد مي کند. دکتر به آرامي خراشي بر روي پوست هاي خشک در منطقه آسيب ديده مي دهد و سپس آن را زير ميکروسکوپ بررسي مي کند و بيماري گال را تشخيص مي دهد.
کنه ها انگل کوچک و هشت پا و فقط 1/3 ميلي متر طول دارند و در پوست نقب زنده و سبب خارش شديد مي شوند که اين خارش در شب بدتر مي شود کنه گال با يک ذره بين يا ميکروسکوپ ديده مي شود. کنه گال، دست و پا دارد اما قادر به پرواز و يا پرش نمي باشد آنها در دماي زير 20 درجه سانتيگراد بي حرکت مي باشد اگر چه آنها ممکن است براي مدت هاي طولاني در اين دما زنده بمانند.
درمان بيماري گال چيست
گال بدون درمان از بين نمي رود. نياز به استفاده از کرم يا لوسيون با نسخه پزشک مي باشد درمان شامل داروهاي scabicidal خوراکي يا موضعي مي باشد.
بعضي از داروهاي گال براي کودکان، افراد مسن و زنان باردار يا شيرده خطرناک است.
اگر شما گال داريد شما و هر کسي که در تماس نزديک با شما مي باشد بايد همزمان درمان شويد شما همچنين بايد با دقت تمام لباس ها، حوله و ملافه ها را بشوييد.
پس از درمان، خارش معمولا 2 تا 4 هفته ديگر طول مي کشد. اگر علائم شما هنوز هم پس از 4 هفته وجود دارند شما ممکن است به درمان ديگري نياز داشته باشيد. درمان گال شامل تجويز يک عامل ضد کنه مانند ( پرمترين، ليندان و يا ايورمکتين ) و اگر يک عفونت ثانويه وجود داشته باشد يک عامل ضد ميکروبي مناسب استفاده شود.
کرم پرمترين ( Elimite) از گردن به پايين ماليده شود به مدت يک شب بماند و سپس شسته شود. که معمولا بعد از هفت روز تکرار مي شود. پرمترين براي استفاده از سن 2 ماه و بيشتر تاييد شده است .
درمان هاي جايگزين 28 گرم از لوسيون 1 ٪ و يا 30 گرم از کرم ليندان را از گردن به پايين استفاده و پس از حدود هشت ساعت شسته شود از آنجا که ليندان زماني که از طريق پوست جذب مي شود مي تواند منجر به تشنج شود لذا در پوست هاي حساس و تحريک پذير، مرطوب، بيماري هاي پوست، بثورات جلدي يا بعد از حمام استفاده نشود براي احتياط بيشتر، ليندان را در زنان باردار، پرستار، افراد مسن، افراد مبتلا به زخم هاي پوستي، کودکان کمتر از 2 سال سن و افرادي با وزن کمتر از 5 کيلوگرم، نبايد استفاده شود.
ليندان خط اول درمان نيست و فقط توصيه مي شود در بيماراني که نمي توانند ساير درمان ها را تحمل کند و يا ساير درمان ها موثر نباشد استفاده شود. خارش را ممکن است تا حدي با يک آنتي هيستامين خوراکي مانند ( هيدروکسي هيدروکلرايد ( Atarax )، ديفن هيدرامين هيدروکلرايد ( Benadryl) و يا قرص سيپروهپتادين هيدروکلرايد ( Periactin ) کاهش داد. در موارد نادر، ممکن است پردنيزون براي درمان خارش شديد استفاده مي شود.
منبع:foodregime.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۲۴۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک

به گزارش خبرآنلاین، طب سنتی چین در حال حاضر هزاران سال است که برقرار است و اولین نوشته‌های آن به ۲۰۰ سال قبل از میلاد با اشاره به طب گیاهی و طب سوزنی از تئوری و عمل تا تشخیص و درمان باز می‌گردد.

به نقل از آی‌ای، اکنون پژوهشگران دریافته‌اند که طب چینی می‌تواند کلید درمان بیماری‌های کلیوی باشد.

آنها به صدپای سر قرمز چینی(Scolopendra subsidies mutilans) اشاره دارند که حاوی آلکالوئیدهایی است که در طب سنتی چین برای درمان بیماری‌های کلیوی استفاده شده است.

صدپایان (Centipede) نام یک رده از بالارده هزارپایان است. آنها گوشت‌خوارند و ضمائم سر آنها شبیه به ضمائم سر حشرات است. این جانوران یک جفت شاخک و یک جفت آرواره بالا و یک یا دو جفت آرواره پایین دارند و تعداد بندهای آنها به ۱۷۷ بند می‌رسد و هر بند، به‌جز بند پس از سر و دو بند آخر بدن، دارای یک جفت پای مفصلی است و ضمائم بند اول به چنگال‌های سمّی تغییر یافته ‌است.

آلکالوئیدهای صدپاها برای درمان بیماری کلیوی

به گزارش ایسنا، صدپایان سر قرمز چینی ۲۰ سانتیمتر طول دارند و مملو از سم هستند و در عین حال می‌توانند جان افراد مبتلا به بیماری کلیوی را نجات دهند.

این موجود چند پا میزبان آلکالوئیدهایی است که کاهش التهاب و فیبروز کلیه را در کشت سلولی نشان داده است. این دو حالت به بیماری کلیوی کمک می‌کنند.

آلکالوئید(alkaloid) به هریک از ترکیبات آلی شیمیایی گفته می‌شود که دست کم دارای یک اتم نیتروژن در حلقه هتروسیکلیک هستند. مشخصه آلکالوئیدها داشتن ترکیبات نیتروژنی است. تاکنون بیش از ۱۰ هزار آلکالوئید در طبیعت یا در آزمایش‌های شیمیایی شناسایی شده‌ است.

بر اساس بیانیه محققان، ترکیبات مورد مطالعه در طب چینی، از جمله زهر وزغ برای درمان سرطان ثابت شده است که می‌توان از آن دارو تولید کرد.

این امر الهام بخش یونگ-ژیان چنگ و تیمش شد تا متابولیت‌های ثانویه تولید شده توسط صدپای سر قرمز چینی را بررسی کنند.

درمانی هزاران ساله

بیانیه محققان خاطرنشان کرد: هزاران سال است که صدپای سمی در درمان بیماری‌هایی از جمله صرع، سل، سوختگی و بیماری‌های قلبی و عروقی استفاده می‌شود.

این پژوهش در یک محیط آزمایشگاهی انجام شد که در آن نمونه‌ای از پودر صدپای خشک شده را با اتانول مخلوط کردند تا تعداد قابل توجهی از ترکیبات را از حیوانات استخراج کنند.

سپس برای شناسایی ترکیبات موجود در آنها با استفاده از تکنیک‌هایی مانند کروماتوگرافی و طیف‌سنجی، این ترکیبات جدا شدند.

پژوهشگران پس از شناسایی ترکیبات، ۱۲ آلکالوئید کینولین و ایزوکینولین جدید را کشف کردند که برخی از آنها ترکیبات مولکولی منحصر به فردی را به نمایش گذاشتند.

علاوه بر این، آنها ۶ آلکالوئید دیگر را که قبلاً در این گونه یا گیاهان مشاهده شده بود، پیدا کردند.

در کشت سلولی، برخی از آلکالوئیدها خواص ضد التهابی نشان دادند، در حالی که برخی دیگر نیز توانایی کاهش فیبروز کلیه را نشان دادند.

محققان می‌گویند: این تجمع بافت همبند با بیماری مزمن کلیوی مرتبط است و با التهاب تحریک می‌شود.

مؤثرترین آلکالوئید دو کاره

پژوهشگران افزودند که پروتئینی را شناسایی کرده‌اند که در فیبروز کلیه نقش دارد و توسط مؤثرترین آلکالوئید دو کاره قابل هدف‌گیری است.

این پروتئین با فیبروز کلیه مرتبط است، زیرا تحت تأثیر قوی‌ترین آلکالوئید موجود در زهر صدپا قرار دارد.

این نشان‌دهنده مکانیسم بالقوه‌ای است که از طریق آن آلکالوئید می‌تواند در درمان بیماری کلیوی مفید باشد.

این کشف می‌تواند راه را برای تحقیقات آینده و توسعه درمان‌های بالقوه برای بیماری‌های کلیوی که یک نگرانی بهداشتی مهم در سطح جهانی است، هموار کند.

این مطالعه در مجله Natural Products منتشر شده است.

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903080

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی برای مقابله با بیماری آسم
  • معالجه ملی‌پوش والیبال در لیگ ملت‌ها با موافقت کادر فنی تیم ملی
  • واکسیناسیون بیش از ۷۰ هزار راس دام علیه بیماری آبله در هفتکل
  • هزینه‌های درمان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان‌های زاهدان رایگان شد
  • درمان بیماری‌های کلیوی با سم این حشره خطرناک
  • درمان سرمازدگی حیوانات + بررسی علائم و اقدامات لازم
  • مصرف این سه نوع چای چهره‌تان را ۲۰ سال جوان می‌کند
  • گنجینه ای از ویتامین ها و مواد معدنی
  • درمان بیماری کلیوی با سَم صدپایان!
  • درمان جدید بیماری آلزایمر