Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری، عضو مجلس خبرگان رهبری دیشب اول مهرماه در مراسم ختمی که از سوی دفتر رهبر معظم انقلاب به مناسبت ارتحال آیت الله راستی کاشانی در مسجد اعظم قم برگزار شد گفت: قرآن و روایات مشخصاتی را برای انسان های کمال یافته و عالمان حقیقی بیان کرده‌اند که از جمله این صفت‌ها، داشتن علم و تقوا، عمل صالح و تسلیم در برابر ذات کبریایی حق و از خودگذشتگی و ایثار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این ویژگی‌ها در طول تاریخ سبب شده است تا یاد و خاطره افراد متصف به این صفت‌ها فراموش نشود تصریح کرد: قرآن کریم تعابیر فراوانی در تکریم علم و عالم بیان فرموده است و این واژه مکررا در قالب گوناگون بیان شده و روایات نیز مفصلا به آن پرداخته‌اند از جمله پیامبر(ص) در روایتی که از ایشان نقل است فرموده‌اند که اطاعت خداوند در سایه علم و دانش است و خیر و سعادت دنیا و آخرت نیز در سایه بهره‌‌مندی از علم و دانش است.

عضو برجسته جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه قرآن میان اعمی و بصیر و ظلمت و نور مقایسه کرده و در امتداد آن میان جاهل و عالم قیاس کرده و فرموده است آیا کسانی که می دانند با کسانی که نمی دانند یکسان هستند؟ عنوان کرد: پیامبر(ص) در روایات دیگری فرمودند که اکرام عالم به منزله اکرام من است و هر کسی مرا اکرام کند خدا را اکرام کرده است و در جای دیگری نیز از ایشان منقول است که «اکرم العباد بعد الانبیاء العلماء» همچنین از حضرت فاطمه(س) نقل شده است که روز قیامت که همه از جمله علماء محشور شوند عالمان مشمول جایزه ویژه الهی به خاطر دانش سرشارشان از یکسو و به علت عمل به علمی که داشته‌اند می‌شوند.

حسینی بوشهری با تاکید بر اینکه ارزش عالم با عمل در اسلام مورد سفارش زیادی است اظهار کرد: اگر عالمی سخنی گفته و یا با رفتار و کردارش مردم را به سمت مسیر هدایت الهی رهنمون ساخته است از ثواب بی حد و حصر خداوند بهره مند خواهد شد بنابراین فقیه و عالم واقعی کسی است که خیر او به مردم می رسد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در برخی روایات یک عالم مقابل 70 هزار عابد برشمرده شده همچنین اخلاص و عبادت، ثمره علم دانسته شده است؛ امام صادق(ع) عالمان را مرزبانان دین معرفی کرده‌اند و همان طور که یک سرباز در مرزهای جغرافیایی به دفاع از کشور و مردم می پردازد عالمان دینی نیز به دفاع از مرزهای اعتقادی مردم می پردازند.

امام جمعه قم با بیان اینکه حوزه علمیه مرکز پرورش چنین عالمانی در طول تاریخ بوده است اظهار کرد: عالم واقعی بدعت ستیز است؛ در مشکلات احساس تنهایی نمی کند؛ ریسک پذیر است و از خودش در راه دین گذشت می کند و ایثار به خرج می دهد همان طور که علمای ما در دوره انقلاب اسلامی و در شرایطی که دفاع از امام منجر به زندان و شکنجه و ... می شد از این مشکلات نهراسیدند و به دفاع از انقلاب پرداختند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تجلیل از آیت الله راستی کاشانی اظهار کرد: ایشان یار امام و انقلاب و روزهای تنهایی امام و به تعبیر رهبر معظم انقلاب اسلامی، عالمی مجاهد بودند که در نجف از محضر بزرگانی مانند آیت الله خویی، عبدالاعلی سبزواری، عبدالهادی شیرازی و سیدمحمد شاهرودی و .... بهره بردند و شاگردان فراوانی نیز در درس ایشان حضور داشتند و مجلس درس و بحث بزرگی داشتند.

حسینی بوشهری ادامه داد: وقتی امام خمینی(ره) به نجف آمدند ایشان درس خود را تعطیل کرد و به درس امام رفت و شاگردانش را هم به این کار ترغیب نمود و این مسئله نتیجه چیزی جز صفای باطنی و پاکی نیست.

عضو خبرگان رهبری اظهار کرد: ایشان همواره در طول دوره انقلاب در کنار امام بودند و بعد از امام نیز یاور رهبری و رهبری نیز ایشان را مورد تفقد قرار می دادند و جزء استوانه‌های انقلاب اسلامی بودند.

حسینی بوشهری بیان کرد: 50 سال درس و بحث و تحقیق در شاخه های مختلف علوم اعم از کلام و هیئت و فلسفه و فقه و ... ایشان را جزء گنجینه‌های علمی حوزه علمیه کرده است اگرچه ما طلاب متاسفانه کمتر قدر چنین بزرگانی را می دانیم.

امام جمعه قم با بیان اینکه آیت‌الله راستی کاشانی از نظر اخلاقی تجسم اخلاق و تواضع بود عنوان کرد: کسی که در نجف چنان جایگاه والای علمی و تعداد فراوانی شاگرد بود درس خود را به خاطر امام تعطیل کرد و وقتی به قم آمد با اینکه در بسیاری از رشته‌ها، صاحب تخصص بود به لمعه و علوم مقدماتی حوزه پرداخت تا بتواند خدمت بیشتری به طلاب کرده باشد.

حسینی بوشهری تصریح کرد: ایشان در مبارزات انقلاب اسلامی شخصیت شناخته شده ای بود به همین دلیل رهبری نیز در پیامشان بر روی ابعاد علمی و سیاسی ایشان تاکید کردند و ایشان تا مدت‌ها نیز در دوره امام، جزء محورهای وحدت بخش میان جریانات سیاسی بود و قبل از انقلاب نیز در بیانیه های متعدد جامعه مدرسین در حمایت از امام، امضای ایشان وجود داشت بدون اینکه هراسی در دل از شکنجه و تبعید و ... داشته باشد.

وی با بیان اینکه ایشان مدتی رئیس شورای عالی حوزه و عضو برجسته استفتائات دفتر امام و رهبری بودند اظهار کرد: آثار متعددی نیز از ایشان منتشر شده و برخی آثار نیز انتشار نیافته که از فرزندان آن مرحوم که جزء علما و فضلا هستند درخواست داریم به این مسئله اهتمام لازم را داشته باشند.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۴۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی پارسا عصر دوشنبه در همایش رسانه ای روایان پیشرفت که با همت بسیج رسانه و بسیج کارگری سپاه قدس گیلان در یکی از کارخانجات استان برگزار شد، اظهار کرد: کارگران چراغ راه توسعه و پیشرفت کشور هستند و با وجود تلاش این عزیزان است که تولید جان گرفته است.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با استناد از بیانات مقام معظم رهبری در حوزه روایتگری دستاوردهای انقلاب اسلامی اضافه کرد: روایت اول فرصت جولان رسانه ای دشمن را می گیرد و عرصه را برای روایت سازی ها شبهه انگیز تنگ می کند.

پارسا با اشاره به نقش محوری رسانه ها در جهاد تبیین بیان کرد: تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی سرلوحه کار رسانه ها قرار گیرد.

وی با اشاره به سیاه نمایی و القای یاس و ناامیدی در جامعه از سوی دشمن افزود: امیدافزایی همراه با مطالبه گری درست و به هنگام از جامعه رسانه ای و خبرنگاران دور از انتظار نیست.

رییس سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه رسانه ها برای تبیین دستاوردهای انقلاب قلم فرسایی کنند، گفت: نقش رسانه ها در مردمی سازی اقتصاد و تولید و جریان سازی تولید و اشتغال محوری است.

پارسا با اشاره به اینکه رسانه بازوان قدرتمند تولید و صنعت به شمار می رود، اضافه کرد: تعامل تولیدگران و رسانه ها در راستای جهش تولید ضرورت دارد.

کد خبر 6092525

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل صنعتگران با رسانه ها برای جهش تولید
  • قدردانی از مربیان عقیدتی سیاسی
  • تجلیل از مربیان عقیدتی سیاسی
  • جزئیات دستگیری شرور قمه‌به‌دست خیابان انقلاب
  • شهید مطهری مجاهدی در عرصه جهاد تبیین بود
  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • آیت‌الله جاودان: با مراقبه و محاسبه اعمال به رحمت الهی می‌رسیم
  • اولین گردهمایی ائمه جمعه استان خوزستان با محوریت تبیین جایگاه مسجد در الگوی اعتلای شهر
  • چرا اوضاع مالی اهل علم خوب نیست؟
  • آیت‌الله حسینی همدانی: اینکه دانشجویان آمریکایی در آمریکا به خاطر غزه کتک می‌خورند و به زندان می‌روند یعنی غزه پیروز است/ نفرت جهانی از آمریکا کاملاً عیان شده است/ امروز همه مردم آزاده عالم با نفرت فریادشان بر سر اسرائیل بلند است