Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- يک خبرگزاري روسي رونمايي از موشک خرمشهر را کابوس رژيم صهيونيستي اعلام کرد.
به گزارش سرويس امنيتي دفاعي خبرگزاري آريا، عماد آبشناس در تحليل خود در خبرگزاري اسپوتنيک روسيه با طرح اين سئوال که " چرا از موشک خرمشهر به عنوان کابوس اسرائيل رونمايي شد؟" نوشت:
در حالي که رئيس جمهوري ايالات متحده حمله هاي لفظي خود به ايران را به اوج رسانده و برخي توقع داشتند ايران عقب نشيني کند، رونمايي از موشک خرمشهر در هفته دفاع مقدس نشان داد ايران نه فقط جا نزده بلکه تصميم گرفته ببيند آمريکا تا چه حد خواهان افزايش تنش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تجربه ثابت کرده که هر وقت کشوري در مقابل ايالات متحده عقب نشيني کند اين کشور تلاش مي کند امتيازات بيشتري را از اين کشور دريافت کند.
در واقع ايران هم به قول مصطلح معروف به ايالات متحده مي خواهد بفهماند که وقت آن رسيده تا تکليف خود و برجام را روشن کند يا رومي رومي يا زنگي زنگي.
اين هفته مصادف است با هفته دفاع مقدس و معمولا ايران هر سال در اين هفته دستاورد هاي نظامي خود را رونمايي مي نمايد.
شايد انتخاب نام خرمشهر براي اين موشک مقداري با موشک هاي سابق ايران که نامهاي شهاب و فاتح و ذولفقار و قيام و غدير و سجيل وسومر و… داشتند متفاوت باشد، اما شهر خرمشهر براي ايراني ها يک نماد به حساب مي آيد.
"خرمشهر" که پس از آزادي "خونين شهر" نيز نام گرفت نماد برگشتن شرايط جنگ نابرابر ايران بر عليه عراق بود.
اگر بنا بود توان نظامي وقت ايران و عراق با هم مقايسه شود قطعا ايران هيچ شانسي براي رويارويي با عراق نداشت حال چه برسد پيروزي بر عليه عراق.
همه محاسبات و معيارهاي نظامي نشان مي داد که توان جنگي عراق در مقابل ايران بسيار بالاتر است و ايران ظرف مدت کوتاهي جنگ را واگذار خواهد کرد اما چنين نشد ودر نهايت امروز همه قبول دارند که ايران پيروز ميدان است.
در آن زمان بسياري به ياد دارند که عراق پيشرفته ترين تسليحات و موشک هاي وقت را از کشورهاي مختلف دريافت مي کرد و شهرها و شهروندان بي دفاع ايراني را بمباران مي کرد و جهان فقط نظاره گر بود و حتي در بسياري موارد براي صدام حسين دست مي زدند.
قبل از جنگ ايران و عراق ايران مدرن ترين تسليحات غربي را در اختيار داشت اما در حين جنگ بخش بزرگي از اين تسليحات به هيچ درد ايران نخوردند.
پس از جنگ ايران و عراق ايراني ها متوجه شدند که براي در امان ماندن از گزند دشمنان بايد خود دست به کار شود و تسليحات دفاعي مورد نياز خود را توليد کند.
تسليحات مورد نياز کشورها را مي توان به دو بخش تقسيم کرد: تسليحات تهاجمي و تسليحات دفاعي.
برخي تسليحات مانند حتي بمب اتم هم عموما جزو تسليحاتي به حساب مي آيد که براي در امان ماندن از دشمن توليد مي شود و نه براي حمله به دشمن چون به جز ايالات متحده هيچ کشوري تا به حال از اين سلاح استفاده نکرده و کشورها زماني به سمت تسليحات اتمي مي روند که بخواهند به دشمن بگويند اگر به ما حمله کنيد ما چنين تسليحاتي را داريم.
در واقع شما نمي توانيد با استفاده از موشک ها مخصوصا بالستيک آن کشوري را مورد تهاجم نظامي قرار دهيد و فقط مي توانيد به کشور مقابل آسيب برسانيد و اين تسليحات بيشتر براي اين استفاده مي شود که بتوان طرف مقابل را بر حذر داشت که اگر دست به ماجرا جويي نظامي بزند با واکنش مواجه خواهد شد وعمق استراتژيک دشمن در تيررس است.
در واقع زماني که ايالات متحده همه دشمنان قسم خورده ايران در منطقه را تا دندان مسلح مي کند، نخست وزير اسرائيل هر روز تهديد به حمله نظامي بر عليه ايران مراکز حساس ايران مي کند، نامه پادشاه عربستان به ايالات متحده براي حمله به ايران توسط ويکي ليکس لو مي رود، و… نمي توان از ايران توقع داشت که دست روي دست بگذارد و منتظر حمله بماند. بديهي است که ايران هم براي ايجاد موازنه قدرت دست به ساخت تسليحاتي کند که بتواند توسط آن طرف مقابل را بر حذر دارد که اگر به ايران حمله کند هزينه سنگيني را پرداخت خواهد کرد.
در واقع براي افرادي مانند آقاي ترامپ که يک کاسبکار است فقط همين زبان مفهوم دارد "سود و زيان".
بديهي است وقتي متوجه شوند که زيان کاري براي آنها از سودش بيشتر است دست به آن کار نمي زنند.
خوب وقتي که ايران را تهديد مي کنند بايد ايران هم در پاسخ آنها را متوجه کند که حمله به ايران هزينه اي بسيار سنگين تر از سود آن خواهد داشت و به همين دليل هم هست که ايران توان موشکي خود را به نمايش مي گذارد.
گو اينکه همه کارشناسان متوجه هستند که دليل اين افزايش تنش ها در سطح جهان توسط ترامپ اين است که وي خواهان تحريک کشورها به خريد تسليحات بيشتر از ايالات متحده مي باشد اما به هر حال افزايش تنش بر عليه ايران مورد حمايت لابي هاي اسرائيلي در ايالات متحده نيز هست و وقتي که اين لابي ها تلاش مي کنند توسط آقاي ترامپ تنش ها بر عليه ايران را افزايش دهند بديهي است ايران هم به نوبه خود به آنها گوشزد کند که تهديد ايران بي هزينه نيست و اگر نقشه اي براي حمله به ايران باشد ايران کاري مي کند که هزينه آن برايشان بسيار گران تمام شود.
ايران در حال حاضر رسما از انواع مختلفي از موشک ها رونمايي کرده:
موشک هاي شهاب يک و فاتح با برد حدود 300 کيلومتر.
موشک شهاب دو با برد 500 کيلومتر.
موشک ذوالفقار با برد 700 کيلومتر.
موشک قيام با برد 800 کيلومتر.
موشک هاي شهاب 3 — عماد — الغدير — سجيل و خرمشهر با برد 2000 کيلومتر
و موشک کروز سومر با برد 2500 کيلومتر.
در واقع همه اين موشک ها مي تواند براي کشورهايي که نيت شومي بر عليه ايران دارند کابوس به حساب آيد.
ويژگي موشک خرمشهر در آن است که هم مي تواند سه کلاهک انفجاري همزمان حمل کند و هم اينکه مي تواند وزن 1800 کيلوگرم مواد منفجره را با خود حمل کند.
شدت انفجار 1800 کيلويي براي همه مشخص است اما وقتي که موشک داراي سه کلاهک همزمان انفجاري باشد شدت انفجار چند برابر مي شود. به اين دليل بحث توان پياده سازي انفجار سه کلاهک همزمان در يک موشک را مي توان دست آوردي بسيار مهم براي ايران به حساب آورد.
توليد کلاهک هاي انفجاري همزمان فناوري بسيار پيشرفته نظامي به حساب مي آيد که قبلا ايراني ها براي حفر معادن تلاش داشتند از آن استفاده کنند و سازمان بين المللي حساسيت خاصي روي آن داشت چرا که براي منفجر کردن بمب هاي هسته اي هم بايد از فناوري مشابهي استفاده کرد و زماني که بحث آزمايش هاي نظامي ايران در پايگاه پارچين مطرح شده بود اين نوع آزمايش ها بسيار براي اين سازمان حساسيت زا بود وسر و صداي زيادي بلند کرد.
طبق توافق هسته اي ايران هيچ تعهدي براي توقف برنامه دفاعي موشکي خود نداشته وندارد ولي براي تنش زدايي تلاش داشت کارهايي که منجر به ايجاد تنش با طرف هاي مقابل مي شود را انجام ندهد. در مقابل هم توقع بود که طرف هاي مقابل ايران همه تحريم هاي مالي و اقتصادي بر عليه ايران را لغو کنند و از سنگ اندازي در اجراي توافقات اقتصادي بين المللي با ايران دست بردارند.
اما وقتي که ايالات متحده حاضر نيست به تعهدات خود عمل کند نبايد از ايران توقع داشت که به اموري که اصلا در متن برجام هم به آن اشاره نشده عمل کند.
طبق همه مقررات بين المللي ايران حق دارد که تسليحات دفاعي مورد نظر خود را توليد کند و بر همين اساس هم ايران به توليد تسليحات دفاعي خود ادامه مي دهد، بديهي است هر چه قدر تهديد بر عليه ايران بيشتر باشد ايران نيز به نوبه خود اقدام به توليد و تهيه تسليحات دفاعي مدرن تر و پيشرفته تر خواهد کرد.
شايد بهتر باشد که ايالات متحده و همپيمانانش از ماجراي کره شمالي درس عبرتي بگيرند و متوجه باشند با تهديد و تحريم نمي توانند ديگر کشورها را وادار به اطاعت کنند و تا وقتي که نخست وزير اسرائيل تلاش مي کند بر عليه ايران توطئه بچيند وتنش ها بر عليه ايران را افزايش دهد قطعا مردم اسرائيل مجبور خواهند بود شب ها کابوس موشک هاي ايراني را ببينند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت

به گزارش صدای ایران از ایرنا، یک مقام نظامی سوری به خبرگزاری رسمی سوریه؛ سانا گفت: حوالی ساعت ۲۲ و ۵ دقیقه پنجشنبه به وقت محلی دشمن اسرائیلی با چند فروند موشک از سوی جولان اشغالی به برخی از مراکز در اطراف دمشق حمله کرد.

این مقام نظامی که به نام وی اشاره نشده است، افزود این حمله موجب زخمی شدن هشت نظامی سوری شد و خسارت‌های مادی نیز داشته است.

«دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی پنجشنبه شب تأیید کرد که این رژیم جنوب سوریه را با موشک هدف قرار داده است.

به گزارش ایرنا، هاگاری افزود: اسرائیل در پاسخ به حمله سوریه، مناطقی در حومه دمشق و قنیطره را هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: اسراییل موشک‌هایی را که از سمت سوریه به سمت جولان شلیک شده بود، رهگیری و منهدم کرد.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی مدعی شد که حمله اسرائیل به یک ساختمان در اطراف دمشق آسیب زده است.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه نیز به نقل از خبرنگار خود در دمشق از رهگیری حمله موشکی اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه خبر داد.

تجاوز‌های هوایی رژیم صهیونیستی در حالی است که دولت سوریه بار‌ها با ارسال نامه به سازمان ملل متحد و شورای امنیت سازمان ملل این حملات را محکوم و خواستار توقف آن شده است.

رژیم صهیونیستی در سال‌های اخیر بار‌ها به دمشق و مناطق مختلف سوریه حمله هوایی کرده که با رهگیری به موقع پدافند هوایی دمشق در بیشتر مواقع، این حملات دفع شده است.

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی حزب الله به الجلیل اشغالی/ موشک‌باران جبل میرون+ فیلم
  • 8 زخمی در حمله جدید اسرائیل به سوریه
  • حمله رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق هشت زخمی برجای گذاشت
  • حمله موشکی از عراق به مقر موساد در تل آویو
  • حمله اسرائیل به جنوب سوریه
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • تقلای جنایتکاران جنگی برای رهایی از کابوس بازداشت
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • شکست سامانه پدافند هوایی آمریکا در مقابله با عملیات «وعده صادق»
  • اذعان صهیونیست‌ها به شکست آمریکا در مقابله با موشک‌های ایران