Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حامد مظاهریان امروز در حاشیه مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: یکی از گروه‌های اصلی هدف در خانه دار شدن، خانه اولی‌ها هستند.

وی ادامه داد: طبق تجربه گروه‌هایی که برای بار اول می‌خواهند خانه‌دار شوند همه هزینه خرید خانه را به صورت پول نقد ندارند،بنابراین باید در کنار پس‌انداز از طریق تسهیلات بانکی به آنها کمک کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مظاهریان اظهار داشت: در این راستا ضروری است 80 درصد قیمت مسکن از طریق بانک به متقاضیان خانه اولی تسهیلات پرداخت شود و 20 درصد هم به صورت نقد آورده آنها باشد و این مبتنی بر آن باشد که بانک‌ها بر پس‌اندازهای آینده حساب کنند.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه صندوق پس‌انداز یکم دو سال است که فعالیت می‌کند،افزود: در حال حاضر 260 هزار نفر خانوار در این صندوق پس‌انداز کردند.

وی ادامه داد: نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم 8 درصد در بافت فرسوده و 9 و نیم درصد در دیگر مناطق است و هر 6 ماه یک برابر میزان سپرده تسهیلات داده می‌شود.

مظاهریان افزود: سیاست ما این است که رقم تسهیلات را افزایش و زمان انتظار دریافت تسهیلات کاهش و همچنین مدت زمان بازپرداخت اقساط افزایش یابد.

وی گفت: در مرحله اول پیشنهاد اولیه این بود که افزایش یک برابری در ازای هر 6 ماه به 5 ماه کاهش یابد. یعنی زمان ماندن نقدینگی به جای یک سال، 10 ماه شود.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی افزود: نرخ سود تسهیلات در حال حاضر همان 8 و 9 و نیم درصد برای صندوق پس‌انداز یکم است و این کمترین میزان سود تسهیلات بانکی و مناسب است اما قطعا هر چه نرخ سود کاهش یابد اقساط هم کاهش می‌یابد. در این راستا این کاهش نرخ سود تسهیلات صندوق پس‌انداز یکم در هیأت دولت مطرح است که در قالب کارگروهی با حضور بانک مسکن و وزیر اقتصاد منابع در حال سنجش است.

مظاهریان با بیان اینکه صندوق پس‌انداز یکم منحصرا مربوط به بانک مسکن است، گفت: تا پیش از این دیگر بانک‌ها از ورود به ارائه تسهیلات مسکن منع می‌شدند اما از 2 سال پیش این ممانعت برداشته شده ولی بانک‌ها حرکتی جدی نداشتند.

وی در ارزیابی قیمت مسکن در کشور، گفت: بازار با شیب ملایمی حرکت می‌کند و این نشانه رونق است اگر شیب شدید باشد قطعا به جهش ناگهانی قیمت‌ها می‌انجامد. ما از رونق بخش مسکن در بخش مصرف دفاع می‌کنیم نه سفته‌بازی.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی همچنین درباره رقم افزایش قیمت مسکن در سال جاری گفت: این رقم کمتر از نرخ تورم و معادل 5.6 درصد است در حالی که از رقم 10درصد تورم پایین‌تر است.

انتهای پیام/


منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۲۸۶۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۰ درصد کاهش به ۲۳۳۱ دلار و ۴ سنت رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بلومبرگ، طلا در آستانه سومین ماه پیاپی افزایش قیمت به خاطر خرید بالای بانک‌های مرکزی و افزایش تقاضا برای آن به عنوان یک پشتوانه ایمن قرار داشت. اما همه تمرکزها در حال حاضر به نتیجه اجلاس فدرال رزرو آمریکا در روز چهارشنبه معطوف شده که انتظار می‌رود سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را وضع کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با 0.20 درصد کاهش به 2331 دلار و 4 سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش 0.73 درصدی به 2340 دلار و 40 سنت رسیده است.
طلا در آستانه یک افزایش قیمت 5 درصدی طی یک ماه گذشته قرار دارد.

قیمت جهانی طلا امروز 1403/02/10

با توجه به نرخ بالای تورم در آمریکا، مقامات این کشور انتظار دارند کمیته بازار آزاد فدرال رزرو در روز چهارشنبه سیاست‌های پولی سختگیرانه‌ای را در پیش بگیرد و نرخ بهره را بین 5.25 تا 5.50 درصد نگه دارد.
تاجران انتظار دارند فدرال رزرو نرخ بهره را حداقل دو بار در تا پایان سال جاری میلادی پایین بیاورد. نرخ بالای بهره معمولاً به ضرر طلاست چون هزینه نگهداری این سرمایه غیر سودده را بالا برده و تمایل برای خرید آن را پایین می‌آورد.
قیمت طلا بیش از 13 درصد از ابتدای سال جاری میلادی در بحبوحه خرید بالای بانک‌های مرکزی، تقاضای بالا از سوی بازارهای آسیایی مخصوصاً چین و تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی از اوکراین گرفته تا خاورمیانه افزایش یافته است.
ضعف دلار آمریکا طی روزهای اخیر هم از قیمت طلا حمایت کرده است. پایین آمدن ارزش دلار خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با 1.45 درصد کاهش به 27 دلار و 26 سنت رسید و پلاتین با یک کاهش 0.27 درصدی 949 دلار و 39 سنت معامله می‌شود.
انتهای پیام/56

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور ۲۰ اردیبهشت به قم سفر می‌کند
  • رئیس جمهور ۲۰ و ۲۱ اردیبهشت به قم سفر می‌کند / عملکرد بانک‌های استان در این سفر بررسی می‌شود
  • امضای بیش از ۵۷ درصد از کل تعهدات پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن در بانک مسکن
  • پرداخت تسهیلات پروژه‌های خودمالکی مسکن متوقف نشده است
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • قیمت طلا به ۲۳۳۱ دلار رسید
  • چرا بانک مسکن قرارداد با صندوق توسعه ملی را امضا نکرد؟
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۱
  • بانک مرکزی:۹۱ درصد از متقاضیان مسکن قرارداد امضا کردند
  • پرداخت بیش از ۳۴ هزار فقره تسهیلات اشتغالزایی به معرفی شدگان نهادهای حمایتی در دولت مردمی