Web Analytics Made Easy - Statcounter

پزشکان سازمان ملل با معاینه برخی از مسلمانان روهینگیا که طی هفته‌های اخیر به بنگلادش فرار کرده‌اند، مشاهده نمودند که ده‌ها زن از حملات ناشی از خشونت جنسی آسیب دیده و زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین الملل بی‌باک به نقل از رویترز، شواهد و اسناد جمع آوری شده توسط پزشکان سازمان ملل نشانگر این واقعیت است که ارتش میانمار در حال پاکسازی قومی در استان راخین، جنایاتی از جمله تعرض و تجاوز جنسی گروهی را علیه زنان و دختران مسلمان روهینگیا مرتکب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آمارهای سازمان ملل، حدود 429 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا طی هفته های اخیر به بنگلادش گریخته اند. گزارش های تهیه شده توسط تیم پزشکی سازمان ملل اتهامات مربوط به تعرض و تجاوز گروهی نظامیان ارتش میانمار علیه مسلمانان را تایید می کند.

دولت میانمار بارها این اتهامات را رد کرده و مدعی شده است که این اتهامات با هدف تخریب وجهه عمومی نیروهای ارتش مطرح شده است.

زوا هتای سخنگوی آنگ سان سوچی رهبر میانمار در این باره ادعا کرد: مقام های رسمی درباره هرگونه اتهامی که به آنها ارجاع گردد تحقیق خواهند کرد. زنانی که قربانی شده اند، باید نزد ما بیایند. ما امنیت کامل را برای آنها تامین می کنیم. ما تحقیق خواهیم کرد و اقدام مناسب را انجام می دهیم.

این در حالی است که سوچی بارها در برابر سئوالات خبرنگاران درباره اتهامات مربوط به تجاوز جنسی نظامیان ارتش میانمار به زنان و دختران مسلمان؛ سکوت اختیار کرده است.

شورای امنیت قرار است در جلسه‌ای که در روزهای آینده برگزار می شود، این مسئله را بررسی کند.

بریتانیا، آمریکا، فرانسه، مصر، قزاقستان، سنگال و سوئد از آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل خواسته‌اند تا شورای امنیت را در جریان عملیات نظامی ارتش میانمار علیه مسلمانان روهینگیا در استان راخین بگذارد.

اتیوپی به عنوان رئیس دوره‌ای شورای امنیت اعلام کرده است که در حال رایزنی برای تعیین زمان دقیق برگزاری این نشست است.


منبع: تسنیم

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۲۰۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد

آفتاب‌‌نیوز :

شورای امنیت سازمان ملل قرار است به درخواست الجزائر در خصوص کشف گور‌های دسته‌جمعی در روز سه شنبه تشمیل جلسه دهد.

الجزایر از دی ماه سال گذشته برای یک دوره ۲ ساله به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمده است.

واسیلی نبنزیا، نماینده روسیه در سازمان ملل متحد نیز خواستار تحقیقات مستقل بین المللی در مورد کشف اخیر گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شد.

پیش از این، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز، خواستار اجازه فوری به بازرسان بین‌المللی برای بازدید از گور‌های دسته جمعی در نوار غزه شده بود.

به گفته سازمان امدادرسانی غزه تاکنون ۱۴۰ گور دسته‌جمعی در مناطق مختلف غزه به خصوص در محوطه بیمارستان الناصر در خان یونس کشف شده است.

به گفته این سازمان، تعدادی از شهدا با دستان بسته به شهادت رسیده که نشان از اعدام میدانی آن‌ها دارد. همچنین شواهدی از زنده به گور کردن تعدادی از شهدا نیز به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • دادگاه رسیدگی به اتهامات گروهک تروریستی منافقین
  • دوازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات منافقین آغاز شد
  • تایید حمله به رفح توسط اسرائیل؛ تخلیه ساکنان و تشدید بمباران‌ها
  • موسوی: اگر منطقه ناامن شود همه کشورهای آن آسیب می‌بینند
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید
  • مشاور امنیت رژیم صهیونیستی: صحبت درباره پساجنگ در غزه مضحک است
  • اعلام وضعیت انسانی اضطراری در سودان / مردم از گرسنگی علف می خورند/ گزارش های تکان دهنده از تعرض جنسی به آوارگان
  • شورای امنیت درباره گور‌های دسته‌جمعی در غزه تشکیل جلسه می‌دهد