Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران - ایرنا - مشاور فرماندهی کل قوا در امور دفاعی گفت: دفاع حق مشروع ما است و جمهوری اسلامی ایران به دنبال نفی نظام سلطه در جهان است.

به گزارش ایرنا، سردار حسین دهقان روز یکشنبه در مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس در وزارت راه و شهرسازی با اشاره به دستاوردهای جنگ تحمیلی و هشت سال دفاع مقدس افزود: این جنگ آئینه انعکاس تمام ظرفیت های برجسته یک ملت بزرگ بود تا قدرت آفرینی، وحدت ، ایمان و ارزش های واقعی نظام اسلامی را نشان دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مشاور فرماندهی کل قوا در امور دفاعی تاکید کرد: ما از جنگ تحمیلی خیلی درس‌ها آموختیم که نیاز امروز و فردای جامعه ماست و وعده الهی برای مومنان و کافران در این جنگ کاملا مشخص شد.
دهقان با بیان اینکه جوانان ایرانی امروز در فرامرزهای کشورمان به جهاد مشغولند و هر روز روحیه شهادت، ایثار و جهاد را در نهال همه ملت‌ها می کارند، گفت: هفته دفاع مقدس فرصتی برای کسانی است که در آن دوران حضور داشتند تا بتوانند این دوران را برای جوانان امروز تجدید خاطره کنند.
به گفته وی، ما ملتی هستیم که دنیا پذیرفته می‌توانیم در مقابل نظام سلطه بایستیم و هزینه مقاومت را نیز بپردازیم و سرمایه ای که در زمان هشت سال دفاع مقدس شکل گرفت به عنوان مجموعه ای از دستاوردها باید به عنوان یک تابلو در فراروی ملت همیشه زنده نگه داری شود.
سردار دهقان با بیان اینکه هیچ ملتی حاضر نیست متجاوزان هویت، استقلال و سرزمین آنها را به تاراج ببرد، گفت: وقتی ملتی مورد هجمه قرار می گیرد به طور قطع این حق برای آن ملت و نظام وجود دارد که بتواند از خود دفاع کند و ما در جبهه حق علیه باطل به خوبی توانستیم روحیه مقاومت یک ملت را در برابر استبداد نشان دهیم.
وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ادامه به سخنان اخیر رئیس جمهوری آمریکا در مقر سازمان ملل اشاره کرد و گفت: نطق اخیر ترامپ برآمده از عمق عداوت، کینه و خصومت با انقلاب اسلامی ایران بود و بدون شک این دشمنی ها نتیجه سیلی است که دشمنان ما از انقلاب خوردند.
مشاور فرماندهی کل قوا در امور دفاعی بیان کرد: ما در کنار ملت هایی که تحت نظام سلطه هستند قرار داریم و از آنها حمایت می کنیم چرا که پذیرش حقوق ملت ها وظیفه همگانی ماست.
سردار دهقان با بیان اینکه دشمن همیشه از یک ابزار برای جنگ علیه ملت ها استفاده نمی کند، گفت: دشمن یک بار از طریق تحریم های اقتصادی و در مواردی با جنگ های رو در رو، تهاجم فرهنگی و یا به شیوه های مختلف با ملت ها مبارزه می کند و در طول 8 سال دفاع مقدس این ضربه ها نتوانست ملت ما را از پای دربیاورد.
وزیر سابق دفاع بیان کرد: بعد از آنچه در افغانستان، عراق و حادثه 11 سپتامبر در امریکا اتفاق افتاد، آمریکایی ها نحوه جنگ علیه جبهه مقاومت را تغییر دادند، به طوری که جنگ های نیابتی از طرف کشورهای همسو با خود یا افراد و گروهک های وابسته به آنها شکل گرفت.
به گفته وی ، در حالی که عربستان باید در ترویج افکار اسلامی در جهان تلاش کند امروز با افتخار در کنار رژیم صهیونیستی و امریکا به دنبال ایجاد ناتو عربی است و این ها همه ابزارهای مختلف جنگ است که علیه کشورها به کار گرفته می شود.
مشاور فرماندهی کل قوا در امور دفاعی اظهار داشت: با این حال امروز جایگاه رفیعی از ملت ما در ذهن جهانیان شکل گرفته و نظام اسلامی در سایه همه ایثارگری ها و فداکاری ها به عنوان یک ملت شکست ناپذیر الگوی جهان شده است.
وزیر سابق دفاع و پشتیبانی نیروهای در پایان تصریح کرد: نباید فراموش کنیم دشمن - دشمن است و ابزارهای مختلفی را برای جنگ به کار می گیرد اما ما باید با شناخت دقیق از رفتار و عملکرد دشمن بتوانیم فعالیت ها و تلاش های آنها را بی اثر کنیم.
به گزارش ایرنا ، همزمان با سومین روز هفته دفاع مقدس، مراسم گرامی داشت هفته دفاع مقدس با حضور عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، معاونان ، کارکنان ، مدیران ، ایثارگران، جانبازان و خانواده محترم شهدا در وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
https://t.me/irnaeco
اقتصام**1108**1561** خبرنگار: ایرج منصوری**انتشار:مژگان توانا

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۲۴۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار محسن کریمی در آئین اختتامیه گردهمایی همسنگران نیروی انسانی لشکر ۱۷ علی ابن ابیطالب در اراک اظهار کرد: ایمان، توکل برخدا و امید، موتور محرکه پیشرفت کشور در طول انقلاب اسلامی است و رزمندگان اسلام در طول ۴۵ سال گذشته با این مؤلفه‌ها توانستند بزرگترین افتخارات و سربلندی را برای کشور رقم بزنند که نمونه آن در دوران پرافتخار دفاع مقدس و جبهه مقاومت موج می‌زند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه پیشکسوتان ایثار و شهادت گنجینه‌های عظیم معرفت، ایمان و امید هستند، گفت: در شرایطی که امروز نظام اسلامی نزدیک قله‌های بلند سربلندی است باید تجربیات، روحیات و فرهنگ‌های ارزشی به نسل جدید منتقل شود و خودباوری و ما می‌توانیم را برای جوانان نهادینه سازند.

وی افزود: در همه مقاطع هشت سال دفاع مقدس ملت ایران ایمان، امید، اخلاق، معنویت و جوانمردی موج می‌زند و این مقطع نورانی مظهر مقاومت، پایداری، تدبیر و حکمت است و به طور حتم راهبردهای دفاع مقدس برای رفع مشکلات کشور کارآمد است.

استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی دارد

سردار کریمی با اشاره به نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی گفت: استان مرکزی نقش مهم و اثرگذاری در طول تاریخ انقلاب اسلامی و به ویژه دفاع مقدس داشته که تعابیر بسیار دقیقی از نقش استان در کلام مقام معظم رهبری داریم که نشان از پیشتازی مردم سرزمین دیارآفتاب در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: در راستای تبیین نقش استان مرکزی در انقلاب اسلامی طی یک دهه اخیر اقدامات قابل توجهی انجام شده که یکی از آنها رویداد ملی کنگره شهدای استان است که برکات بسیار زیادی داشت و امروز به یک جریان عظیم فرهنگی، مردمی و ملی در حوزه ایثار و شهادت تبدیل شده است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: کنگره شهدای استان مرکزی علاوه بر مزین بودن به نام زیبای امام خمینی (ره) از جهات مختلف توانست در سال ۹۸ برترین رتبه را در کشور کسب کند و بسیاری از فعالیت‌ها برای سایر استان‌ها تبدیل به یک الگو شود.

سردار کریمی ادامه داد: اجلاسیه اصلی فعالیت‌ها همچنان با رویکرد تحقق بیانات مقام معظم رهبری با قوت ادامه پیدا کرد و در بخش‌های مختلف محرومیت زدایی، اجتماعی، خدماتی، فرهنگی، علمی و پژوهشی، هنری و تبلیغاتی، زیرساختی و عمرانی و حمایتی اقدامات بسیاری انجام شده که همچنان تداوم دارد.

ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکن محرومین دستاورد کنگره شهدای مرکزی

وی با اشاره به مهمترین اقدامات در ذیل کنگره شهدای استان بیان کرد: طرح هر پروژه یک شهید و هر خدمت به نام یک شهید از مهمترین دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و به برکت این طرح هزاران عنوان خدمت به ولی نعمتان ارائه شده که اهدای بیش از ۱۹۰۰ سری جهیزیه به زوج‌های جوان و ساخت ۱۸۰۰ واحد مسکونی برای محرومین از جمله آنها است.

سردار کریمی افزود: به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تاکنون بیش از یک میلیون سند در حوزه دفاع مقدس و مقاومت جمع آوری شده و بزرگترین منبع برای انجام کارهای پژوهشی و علمی است و البته با تهیه دانشنامه دفاع مقدس که تاکنون بیش از ۷۲۰ مدخل آن نهایی شده بخش مهمی از این اسناد را مورد بهره برداری قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و حاکم‌شدن فرهنگ‌های ارزشی در استان مرکزی از دیگر دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است و البته هر زمان به فرهنگ ایثار و شهادت بیشتر پرداختیم شاهد برکات آن بودیم و این مسئله برای شرایط امروز درس‌های فراوانی دارد.

سردار کریمی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی به‌عنوان رکن اساسی در نیروهای مسلح از راهبردهای مهم و رمز موفقیت در همه امور است، گفت: به طور قطع تمام موفقیت‌ها و افتخارات نیروهای مسلح به ویژه پیروزی‌های دفاع مقدس به برکت وجود نیروی انسانی متعهد و کارآمد است.

کد خبر 6097003

دیگر خبرها

  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • الزام سامان دادن یک نظام فراگیر اسلامی برای کنار زدن نظام سلطه
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • ساخت ۱۸۰۰ مسکن محرومین در استان مرکزی
  • کنگره شهدای مرکزی به یک جریان عظیم فرهنگی در کشور تبدیل شده است
  • امروز نظام جمهوری اسلامی باعث سربلندی محور مقاومت و کل جهان اسلام شده‌ است
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • ایستادگی ملت ایران بر موضع حق منشاء بیداری جهانیان در برادر نظام سلطه گردید
  • فراخوان سومین جشنواره پرچمداران انقلاب اسلامی در لرستان
  • برگزاری سومین جشنواره ملی پرچمداران انقلاب اسلامی در استان