Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارشگروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوانبه نقل از راشاتودی، یک پناهنده که از جنگ سوریه به آلمان پناهده شده است، توانسته تنها در عرض دوسال به چنان شهرتی در این کشور برسد که حتی صدراعظم آلمان نیز مجذوب غذاهای وی شده است.

«ملکه جزماتی»، پناهنده سوری، اکتبر سال 2015 و هنگامی تنها 30 سال داشت، به برلین آلمان پناهنده شد و توانست در میان بیش از یک میلیون پناهنده، داستان مهاجری موفق را به نمایش بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آشپز پناهنده سوری تنها در طول دو سال توانست شرکت خود را در ارتباط با آماده سازی غذاهای شرقی راه اندازی کند. پس از این اقدام که با استقبال آلمانی ها روبرو شد، وی تشویق شد کتاب آشپزی خود را که در آن طرز تهیه غذاهای خوشمزه و لذیذ را آموزش داده بود، منتشر کند.

ملکه جزماتی گفت: زندگی من در آلمان بسیار خوب است. شرکتی که او به همراه همسرش تأسیس کرده،«Levante Gourmet» نام دارد

وی اعلام کرد: من در ابتدا وعده های غذایی برای مراسم‌ها و خصوصا برای مراسم کریسمس تهیه می کردم و اکنون تدارک تهیه غذای 800 نفر را می بینم.

اما این پایان ماجرا نبود؛ بخت خوش ملکه جزماتی، این پناهنده سوری را به مقر صدراعظم آلمان کشاند تا در بهاری که گذشت، برای آنگلا مرکل غذاهای خاورمیانه‌ای درست کند. بعد از این ماجرا صدراعظم آلمان اعلام کرد وی از شاورمایی که ملکه جزماتی درست کرد، بسیار خوشش آمده است.

وی پیش از ورودش به آلمان، نخستین گام‌های موفقیت خود را به عنوان یک آشپز در اردن برداشت؛ هنگامی که به مدت سه سال ( از سال 2012 و زمانی که از دمشق فرار کرد) در اردن پناهنده و برنامه مخصوص آشپزی خود را در یک کانال سوری به نمایش گذاشت. اما پس از آن در یکی از روزها، همسر وی با سوار شدن به یکی از قایق هایی که هزاران سوری را به اروپا منتقل کرده بود، به آلمان رفت و توانست پناهندگی بگیرد. پس از آن نیز به سرعت خانواده خود را به این کشور منتقل کرد.

گفتنی است، آنگلا مرکل سیاست های خود را در قبال پناهندگان سخت تر کرده است؛ در حالی که در سال 2015 ، 98 درصد از سوری ها موفق شدند پناهندگی بگیرند؛ این نسبت اکنون به 30 درصد رسیده است و باقی پناهندگان از حمایت های جانبی که شامل اقامت یکساله بدون امکان آوردن خانواده است، برخوردار می شوند. از زمان آغاز جنگ سوریه، 600 هزار سوری به آلمان وارد شده اند که بسیاری از آنها با مشکلات فراگیری زبان و بیکاری دست و پنجه نرم می کنند.

آرم شرکتی که ملکه جزماتی تآسیس کرده

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۳۷۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سریال جدید آیدا پناهنده چه زمانی منتشر می‌شود؟

به گزارش گروه فرهنگی ایسکانیوز، و طبق پیگیری از ساترا، سریال آیدا پناهنده با عنوان «در انتهای شب» از سوم خردادماه از پلتفرم فیلم‌نت پخش می‌شود.

بیشتر بخوانید: کدام فیلم‌های سینما به جامعه کارگری ادای دین کردند؟

پارسا پیروزفر و هدی زین‌العابدین نقش‌های اصلی این مجموعه را برعهده دارند.

«در انتهای شب» سریال ۹ قسمتی است و اولین حضور آیدا پناهنده در شبکه نمایش خانگی محسوب می‌شود.

آیدا پناهنده و ارسلان امیری نویسندگان فیلمنامه و محمد یمینی تهیه‌کننده «در انتهای شب» هستند.

ساخت این مینی‌سریال ۹ قسمتی مدت‌ها پیش به پایان رسیده.

آیدا پناهنده پیش از این فیلم‌های «ناهید»، «اسرافیل»، «تی تی» و ... را کارگردانی کرده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/



کد خبر: 1229196 برچسب‌ها شبکه نمایش خانگی

دیگر خبرها

  • عاشق دوآتشه استقلال؛ التماس می‌‎کردم دستانم را قطع نکنند!
  • سریال جدید آیدا پناهنده چه زمانی منتشر می‌شود؟
  • طرز تهیه کباب کوبیده به روش آشپز خیابانی هندی (فیلم)
  • انتشار سریال آیدا پناهنده از سوم خرداد
  • آهنگ روز معلم + دانلود سرود گروه نجم الثاقب و متن معلم خوب من
  • عشق در قلمرو حیات وحش؛ وقتی حیوانات عاشق می‌شوند (عکس)
  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • آغاز اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد
  • اعزام راهیان نور غرب از اول مرداد آغاز می‌شود
  • یک کیلو گوشت چند سیخ کباب چنجه دارد