Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - امام حسين با ابن‌سعد معامله ميکرد که يک چيزي بده يا يک چيزي بگير؟ [هدف‌] اين بود؟ تاريخ را اين‌جور ميفهميد؟ زندگي ائمّه را اين‌جور تحليل ميکنيد؟ امام حسين رفت نهيب زد، نصيحت کرد، گفت از خدا بترس؛ اميرالمؤمنين زبير را نصيحت کرد، خاطره‌ي زمان پيغمبر را يادش آورد، و گفت از خدا بترس؛ اتّفاقاً اثر هم کرد، زبير خودش را از جنگ کنار کشيد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش گروه سياسي خبرگزاري ميزان به نقل از KHAMENEI.IR، مقام معظم رهبري در تاريخ 15 مهر 1394 با فرماندهان و کارکنان نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و خانواده‌هاي آنان ديدار کردند.
متن سخنان حضرت آيت‌الله خامنه‌اي در اين ديدار به شرح زير است:
بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحيم‌
و الحمدلله ربّ العالمين و الصّلاة و السّلام علي سيّدنا محمّد و آله الطّاهرين.
خيلي خوش‌آمديد عزيزان من، برادران عزيز، خواهران عزيز، خانواده‌هاي محترم! چهره‌هاي مصمّم و حاکي از عزم و اراده و ايمان که اينها همه ثروتهاي بزرگ ملّي است؛ هم اين انسانهاي مؤمن، هم انگيزه‌ها و دلهاي مستحکم. هيچ ثروتي در هيچ کشوري به اندازه‌ي ثروت عظيم نيروي انساني لايق و کارآمد متصوّر نيست. اين ايّام هم ايّام مهمّي است؛ هم يادبود حادثه‌ي عجيب مباهله، هم نزول سوره‌ي هل‌اتي‌، هم نزديکي ايّام محرّم، هم از لحاظ وضعيّت منطقه و حسّاسيّت حوادثي که در منطقه در جريان است، روزهاي مهمّي است؛ برهه‌ي مهمّي است.
درباره‌ي نيروي دريايي سپاه آنچه مهم است، حضور فرزندان انقلاب و نيروهاي انقلاب در دريا است؛ اين خيلي نقطه‌ي اساسي و مهمّي است. امنيّت، زيرساخت همه‌ي پيشرفتهاي يک ملّت است. اگر امنيّت نباشد، نه اقتصاد هست، نه فرهنگ هست، نه سعادت شخصي و نه سعادت عمومي مردم اجتماع هست. امنيّت دريا براي کشورهايي که سواحل دريايي دارند از جهاتي مهم‌تر است؛ چون دريا يک وسيله‌ي ارتباطي عمومي بين‌المللي است. حضور قدرتها، حضور ملّتها در دريا يک حادثه‌ي استثنائي محسوب نميشود، يک امر رايج و دايري است. اگر کشوري که همسايه‌ي دريا است و ساحل دريايي دارد، نتواند دريا را در مجاورت خود امنيّت ببخشد، در واقع ارکان امنيّت داخلي خود را نتوانسته است بسازد. لذا امنيّت دريا خيلي مهم است. خب، جوانهاي ما بحمدالله در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در اين زمينه‌ها کار کردند؛ کارهاي برجسته و باارزشي انجام دادند. نبايد اينها در تاريخ حسّاس بعد از انقلاب ناديده گرفته بشود.
همين حالا حضور خانواده‌هاي محترم در منطقه‌ي جنوب يکي از آن کارهاي بزرگ و مجاهدت‌آميز است. من لازم است اين را در حضور خانواده‌هاي محترم عرض بکنم. اينکه نيروي دريايي سپاه استقرار خود را در بندرعبّاس و در سواحل و در مناطق دشوار قرار بدهد و خانواده‌ها بروند آنجا و اين سختي‌ها را تحمّل کنند، خيلي با ارزش است. اين چيزي نيست که انسان از آن به آساني بگذرد.
خود منطقه‌ي جنوب، استان بوشهر، بندرعبّاس، اين مناطقي که در معرض حوادث دريايي است، در طول سالهاي انقلاب امتحانهاي خوبي دادند. خب، اوايل در دريا حضور انقلاب چندان محسوس نبود ولي بعد پاي فرزندان انقلاب و پرورش‌يافتگان انقلاب و جوانهاي انقلاب به اين منطقه باز شد و اوضاع عوض شد. وقتي زمينه فراهم شد، مردم منطقه، جوانهاي منطقه، انگيزه‌هاي جوشاني که در منطقه وجود داشت، همه در خطّ صحيح قرار گرفت. آن وقت شما مي‌بينيد مثلاً در منطقه‌ي بوشهر يک شهيد برجسته و بزرگواري مثل شهيد نادر مهدوي به‌وجود مي‌آيد که به نظر آدمهايي که دل به مسائل مربوط به شهادت و جهاد و مانند اينها دارند، اين‌جور چهره‌ها، امثال نادر مهدوي و آنهايي که همراه او بودند، آن کساني که آن کارهاي بزرگ را انجام دادند، برق چشم گرفتند از دشمن؛ آبرو دادند به ملّت ايران و قدرت نظام اسلامي را و جمهوري اسلامي را به رخ دشمن کشيدند؛ اينها بايد يادشان زنده بماند. اينها بايد در تاريخ مکتوب و تاريخ شفاهي نامشان و يادشان برجسته شود؛ همچنان که دشمني‌هاي دشمنان هم بايستي شناخته بشود.
اينکه در منطقه‌ي خليج فارس سعي همه‌ي کساني که از اين موجود منحوس و شوم، يعني صدّام، حمايت ميکردند و دفاع ميکردند، همين‌هايي که مدّعي حقوق بشرند، همين‌هايي که بعدها در مقابل صدّام خودشان صف‌آرايي کردند -که اينها سالهاي متمادي به او کمک کردند در مقابل جمهوري اسلامي- سعي‌شان اين بود که خليج فارس را براي جمهوري اسلامي ناامن کنند. اين اهمّيّت امنيّت خليج فارس را نشان ميدهد. نشان ميدهد که چقدر اين امنيّت مهم است که دشمني آنها با اين هدف بود که اين منطقه را براي ايران که بيشترين ساحل را در اين منطقه‌ي آبي دارد -خليج فارس و درياي عمان- ناامن کنند.
حضور جوانهاي انقلابي و سپاه پاسداران و نيروي دريايي و تشکيل اين نيرو و ورود در عرصه، موجب شد که دريا براي خود آنها ناامن شد. به ناوشان صدمه خورد، به بالگردشان صدمه خورد، به نفت‌کش‌شان صدمه خورد؛ فهميدند جمهوري اسلامي آن موجودي نيست که بتوانند با سرنوشت او هرجور ميخواهند بازي کنند؛ اين اقتدار معنوي نظام جمهوري اسلامي است. اينکه قرآن به ما امر ميکند: وَ اَعِدّوا لَهُم مَّا اسْتَطَعتُم مِّن قُوَّةٍ وَ مِن رِّباطِ الخَيلِ تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم،(1) بايست حضور شما، وضعيّت شما، حرکت شما جوري باشد که دشمن را دچار رعب کند. دشمن متجاوزِ بالطّبع است؛ طبيعت جهان‌خواران تجاوز است، جلو آمدن است، تصرّف است، پنجه انداختن است، طبيعت اينها است؛ اگر خاک‌ريز شما قابل نفوذ باشد، نفوذ ميکند؛ بايد جوري حرکت کنيد که او احساس کند نميتواند نفوذ کند. تشکيل جبهه‌ي انقلابي در جنوب کشور و حضور نيروهاي انقلاب در قالب نيروي دريايي سپاه و بچّه‌هاي استانهاي ساحلي -اين جوانهاي شجاع، اين جوانهاي دل‌به‌دنيا نداده- موجب شد که اين هدف قرآني حاصل بشود: تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ اللهِ وَ عَدُوَّکُم؛ اين بايد هميشه استمرار داشته باشد. بارها ما گفته‌ايم که ما شروع‌کننده‌ي جنگ نخواهيم بود؛ دلايل خودمان را داريم براي اين کار؛ هيچ جنگي را ما شروع نميکنيم امّا بايد جرئت شروع جنگ را از دشمن گرفت، دشمن را بايد شناخت، طبيعت دشمن را بايد شناخت.
امروز دستگاه‌هاي استکباري در اين منطقه هدفهاي خطرناکي را براي خودشان تعريف کرده‌اند؛ اينها هدفهايي است که با سرنوشت ملّتها سروکار پيدا ميکند. ابزارهايي هم که به کار ميگيرند، ابزارهاي بسيار خطرناک و غير انساني و سبعانه است؛ يعني هيچ اباء ندارند روشهايي را به کار بگيرند که انسانهاي بي‌گناه کشته بشوند. شما ملاحظه کنيد در منطقه‌ي غربي ما، در عراق، در سوريه يا در منطقه‌ي شرقي ما، در افغانستان، در پاکستان چه ميکنند؟ هيچ ابائي ندارند، يعني جان انسانها برايشان ارزشي ندارد. اينکه ادّعا ميکنند حقوق بشر و حقوق انسانها و حقوق شهروندي و از اين ادّعاها و قالبهاي پوچ و بي‌محتوا، همه خلاف واقع است؛ شاهدش همين است که ملاحظه ميکنيد؛ به بيمارستان حمله ميکنند، ده‌ها نفر بيمار را با بمباران به قتل ميرسانند، بعد ميگويند ببخشيد اشتباه شد! گاهي همين ببخشيد را هم نميگويند. در غزّه، در يمن، در بحرين، در سوريه، در عراق، در مناطق ديگر فجايعي اتّفاق مي‌افتد که انسان حيرت ميکند از بي‌رحمي و سنگدلي آن کساني که اين فجايع را انجام ميدهند؛ چطور ميتوانند؟ يک آدمي را داخل قفس کنند، زنده زنده بسوزانند و آتش بزنند! دستگاه‌هاي حقوق بشري هم بنشينند و تماشا کنند. آن‌وقت يک سگي يا يک گربه‌اي وقتي داخل چاه مي‌افتد، همه‌ي ابزارها را به کار ميگيرند که اين را از داخل چاه سالم بيرون بياورند، يعني ما طرف‌دار موجود زنده‌ايم؛ خطر بزرگ دنيا اين رياکاري است، اين دروغ‌گويي است، اين نفاق است؛ دشمن، اين‌[طور] است. قصدشان اين است که در منطقه اهداف خود را پياده کنند؛ البتّه جمهوري اسلامي، به توفيق الهي و به حول‌وقوّه‌ي الهي، نه فقط مانع نفوذ دشمن در درون خود ميشود، [بلکه‌] تا حدود زيادي مانع پياده کردن نقشه‌هاي دشمن در منطقه هم شده است؛ اين توفيق پروردگار است، اين قدرت الهي است که به برکت همين عزمها و اراده‌هايي است که شما جوانها داريد. خيلي از نقشه‌هاي اينها به‌خاطر اقتدار و حضور و ورود جمهوري اسلامي در آن جاهايي که بايد وارد ميشده، ناکام مانده، خنثي شده است؛ لذا خب، بيشترين تمرکز آنها براي دشمني، نظام جمهوري اسلامي است و هر کار بتوانند [ميکنند] و اين هم که دم از مذاکره و گفتگو ميزنند، براي نفوذ است.
يک عدّه‌اي در قضيّه‌ي مذاکره و مسئله‌ي مذاکره سهل‌انگاري ميکنند، سهل‌انديشي ميکنند، مطلب را درست نميفهمند. حالا بعضي‌ها بي‌خيالند -بي‌خيالان جامعه، که هرچه پيش بيايد برايشان اهمّيّتي ندارد، مصالح کشور از بين برود، منافع ملّي نابود بشود- که حالا با آنها کاري نداريم امّا بعضي بي‌خيال هم نيستند لکن سهل‌انديشند، عمق مسائل را نميفهند. وقتي صحبت مذاکره ميشود، ميگويند آقا شما چرا با مذاکره‌ي با آمريکا مخالفت ميکنيد؟ خب اميرالمؤمنين هم مذاکره کرد با فلان‌کس، امام حسين هم مذاکره [کرد]. خب اينها نشان‌دهنده‌ي سهل‌انديشي است، نشان‌دهنده‌ي نرسيدن به عمق مسئله است. اين‌جور نميشود مسائل کشور را تحليل کرد؛ با اين نگاه عاميانه و ساده‌انديشانه نميشود به مصالح کشور رسيد. اوّلاً اميرالمؤمنين که با زبير يا امام حسين که با ابن‌سعد حرف ميزند، او را نصيحت ميکند؛ بحث مذاکره‌ي به معناي امروزي نيست؛ مذاکره‌ي امروزي يعني معامله، يعني يک چيزي بده، يک چيزي بگير. اميرالمؤمنين با زبير معامله ميکرد که يک چيزي بده، يک چيزي بگير؟ امام حسين با ابن‌سعد معامله ميکرد که يک چيزي بده يا يک چيزي بگير؟ [هدف‌] اين بود؟ تاريخ را اين‌جور ميفهميد؟ زندگي ائمّه را اين‌جور تحليل ميکنيد؟ امام حسين رفت نهيب زد، نصيحت کرد، گفت از خدا بترس؛ اميرالمؤمنين زبير را نصيحت کرد، خاطره‌ي زمان پيغمبر را يادش آورد، و گفت از خدا بترس؛ اتّفاقاً اثر هم کرد، زبير خودش را از جنگ کنار کشيد. امروز مذاکره به اين معنا نيست؛ براي اينکه ما با آمريکا که شيطان بزرگ است، بايد مذاکره کنيم يک عدّه‌اي واقعاً با نگاه سهل‌انديشانه و عوامانه و بدون فهمِ حقيقتِ حال مثال مي‌آورند و در روزنامه مينويسند، در سايت مينويسند و در سخنراني ميگويند که چرا اميرالمؤمنين با زبير مذاکره کرد، شما با آمريکا مذاکره نميکنيد؟ يعني اين‌قدر اشتباه در فهم مسئله [وجود دارد]. اين که حالا به اين معنا مذاکره نبود.
ثانياً ما با مذاکره‌ي با همان معناي امروزي مخالفتي نداريم؛ ما الان با همه‌ي دنيا داريم مذاکره ميکنيم. ما با دولتهاي اروپايي مذاکره ميکنيم، با دولتهاي آمريکاي لاتين [مذاکره ميکنيم‌]؛ همه‌ي اينها مذاکره است؛ ما با مذاکره مسئله‌اي نداريم. معناي اينکه ميگوييم با آمريکا مذاکره نميکنيم اين نيست که با اصل مذاکره مخالفيم؛ نه، با مذاکره‌ي با آمريکا مخالفيم. اين يک علّتي دارد، اين را انسان هوشمند بايد بفهمد که چرا؛ والّا با ديگران هم که مذاکره ميکنيم، آن‌چنان دوستان يقه‌چاک ما که نيستند -بعضي از آنها دشمنند، بعضي بي‌تفاوتند، با آنها مذاکره ميکنيم مشکلي هم نداريم- امّا مذاکره‌ي آمريکا با جمهوري اسلامي ايران، يعني نفوذ؛ تعريفي که آنها براي مذاکره کردند اين است و آنها ميخواهند راه را براي تحميل باز کنند. امروز غول عظيم تبليغاتي دنيا در مشت آمريکا است؛ امروز جريان صهيونيستيِ بشدّت دشمن بشريّت و دشمن فضيلت، با آمريکا، هر دو در يک لباسند، دستشان از يک آستين مي‌آيد بيرون و با هم هستند. مذاکره‌ي با اينها يعني راه را باز کردن براي اينکه بتوانند، هم در زمينه‌ي اقتصادي، هم در زمينه‌ي فرهنگي، هم در زمينه‌هاي سياسي و امنيّتيِ کشور نفوذ کنند.
در همين مذاکرات مربوط به مسائل انرژي هسته‌اي، هرجا فرصت پيدا کردند و ميدان به آنها داده شد -که البتّه طرفهاي ايراني بحمدالله حواسشان جمع بود امّا يک جاهايي بالاخره آنها فرصتهايي پيدا کردند- يک نفوذي کردند، يک حرکت مضرِّ براي منافع ملّي انجام دادند؛ آنچه ممنوع است اين است. مذاکره‌ي با آمريکا ممنوع است به‌خاطر ضررهاي بي‌شماري که دارد و منفعتي که اصلاً ندارد؛ اين فرق ميکند با مذاکره با فلان دولتي که نه چنين امکاناتي دارد، نه چنان انگيزه‌اي دارد؛ اينها با همديگر متفاوت است، اين را نميفهمند.
مشکل کنوني کشور متأسّفانه به‌خاطر وجود آدمهاي بعضاً بي‌خيال و بعضاً سهل‌انديش [است‌] که البتّه معدودند، اقلّيّتند؛ در مقابل انبوه عظيم جمعيّت انقلابي و آگاه و بصير کشور چيزي نيستند امّا فعّالند: مينويسند، ميگويند، تکرار ميکنند؛ تکرار ميکنند! دشمن هم به اينها کمک ميکند. امروز يک فصل مهمّي از فعّاليّت دشمنان جمهوري اسلامي -که البتّه ما از آنها اطّلاع داريم و حواس ما هست که چه‌کار دارند ميکنند- همين است که محاسبات مسئولين را تغيير بدهند و افکار مردم را دست‌کاري بکنند و اينها را در ذهن جوانهاي ما [جا بيندازند]؛ چه افکار انقلابي، چه افکار ديني، چه ايده‌هايي که مربوط به مصالح کشور است. آماج اصلي هم جوانها هستند؛ در چنين وضعيّتي، جوانهاي کشور خيلي بايد بيدار باشند. الحمدلله بيدارند؛ هم دانشگاه‌هاي ما بيدارند، هم نيروهاي مسلّح ما بيدارند و سازمانهاي نظامي ما -هم ارتش، هم سپاه، هم بسيج، هم نيروي انتظامي- بحمدالله پاي کارند؛ بنده از اين جهت هيچ نگراني‌اي ندارم. خطاب من به شما بچّه‌هاي انقلاب، جوانهاي انقلاب که بحمدالله در يکي از مسائل مهمّ کشور، يعني امنيّت دريا سهيم و فعّال هستيد، اين مضمون است که اهمّيّت کار خودتان را امروز بفهميد و بدانيد. همان‌طور که در مباهله همه‌ي ايمان در مقابل کفر قرار گرفت، امروز، همه‌ي ايمان در نظام جمهوري اسلامي در مقابل کفر قرار گرفته است؛ و همان‌طور که معنويّت و صفا و اقتدار معنوي پيغمبر اکرم و خانواده‌اش توانست دشمن را از ميدان خارج کند، به فضل الهي و به حول‌وقوّه‌ي الهي ملّت ايران با اقتدار خود و با معنويّت خود دشمن را از ميدان خارج خواهد کرد.
نقش سپاه پاسداران در دريا نقش مهمّي است، نقش فعّاليّتهاي جوانان منطقه‌ي جنوب -استان بوشهر يا بقيّه‌ي استانهاي ساحلي- نقش برجسته‌اي است. جوانهاي جنوب حقيقتاً امتحان خودشان را داده‌اند و خوب داده‌اند و نشان داده‌اند که ميتوانند از حيثيّت کشورشان و انقلابشان و نظامشان به معناي واقعي کلمه دفاع کنند. نقش خانواده‌هاي محترم و عزيزي که حضور در آن منطقه را پذيرفته‌اند و در آنجا ساکن شده‌اند، نقش بسيار مهمّي است؛ اگر خانواده‌ها با مردان خانواده همراه و همدل نباشند کارها پيش نميرود. امروز خوشبختانه زنان کشور ما، بانوان کشور ما انگيزه‌هايي دارند بسيار روشن، صميمي، آگاهانه؛ در همه‌ي دوره‌ي جنگ هم همين‌جور بود. بنده اين توفيق را گاهي دارم که با خانواده‌هاي شهدا بنشينيم، صحبت کنيم؛ غالباً مادرهاي شهدا اگر از پدران شهدا، پرانگيزه‌تر و پرشورتر نباشند، کمتر نيستند و در بسياري از اين موارد انگيزه‌ها و بصيرتهايشان بيشتر هم هست. اينها زنان جامعه‌ي ما هستند؛ اين خيلي براي کشور ارزش محسوب ميشود.
آنچه من عرض ميکنم اين است که آمادگي‌هايتان را افزايش بدهيد؛ هم آمادگيِ علمي را [يعني‌] در علم و در تحقيقات، هم آمادگي‌هاي ابزاري را [يعني‌] ابزارهاي جنگي. همين‌طور که سردار فرمانده(2) اشاره کرد، دشمنان در مقابل ابزارهاي به‌ميدان‌آمده‌ي سپاه پاسداران به فکر افتادند که راهبردهاي جنگي خودشان را تغيير بدهند؛ يعني حضورِ همراه با ابتکارِ سپاه در دريا موجب شد که آنها ناچار باشند که راهبردهاي خودشان را تغيير بدهند. بنابراين ابتکارات شما، ابداعات شما، نوآوري‌هاي شما در مسئله‌ي ابزارها و نوآوريِ در ابزار به موازات تحرّک دشمن در کار علمي و ابزارسازي و حضور نظامي بايد افزايش پيدا کند؛ و ميشود؛ نوآوريِ ذهن انسان پايان ندارد. همان‌طور که فرض کنيد يک روزي سپاه به اين نتيجه رسيد که دنبال قايقهاي تندرو برود، ميتواند که به مسائل جديدي که فراتر از اين باشد، بهتر از اين باشد، قوي‌تر از اين باشد، فکر کند و به ميدان بياورد. دائم به فکر باشيد، دست برتر را داشته باشيد؛ ملاک «تُرهِبونَ بِه‌ عَدُوَّ الله»(3) است. دشمن اگر نترسد، تعرّض ميکند؛ اگر نترسد، به خود جرئت ميدهد که تجاوز بکند. اين هم توصيه‌ي دوّم.
توصيه‌ي سوّم، همکاري است. امروز بحمدالله نيروي دريايي ارتش، با نيروي دريايي ارتش در سالهاي اوّل انقلاب از زمين تا آسمان تفاوت کرده است، فرق کرده است. بنده، هم آن نيروي دريايي را با جزئيّات مي‌شناختم، هم اين نيروي دريايي را مي‌شناسم؛ بچّه‌هاي مؤمن، آماده به کار. همکاري داشته باشيد، همدلي داشته باشيد، به يکديگر کمک کنيد، از تجربيّات يکديگر استفاده کنيد؛ اين هم‌افزايي، کمک خواهد کرد، اين ثروت ملّي را افزايش خواهد داد. اينها عرايض ما است به شما.
بدانيد که خداي متعال پشتيبان شما است؛ در اين هيچ ترديد نکنيد که «اِن تَنصُرُوا اللهَ يَنصُرکم».(4) همّت ما بايد اين باشد که ان تنصروا الله را تأمين کنيم؛ خدا را نصرت کنيم. اگر نيّت ما، عمل ما، حرکت ما تطبيق کند با ان تنصروا الله، دنبالش ينصرکم حتماً وجود دارد؛ وعده‌ي الهي تخلّف‌ناپذير است. اين حرکت را دنبال کنيد، اين کار را دنبال کنيد؛ اين جدّيّتها را دنبال کنيد؛ آينده مال شما است. دشمنان اسلام و مسلمين، هم در منطقه‌ي غرب آسيا شکست خواهند خورد، هم در مناطق ديگر؛ هم در زمينه‌ي امنيّتي و نظامي شکست خواهند خورد، هم به توفيق الهي در زمينه‌هاي اقتصادي و در زمينه‌هاي فرهنگي؛ به شرط اينکه ما کار کنيم. اگر ما پابه‌رکاب باشيم، اگر ما بدرستي و به معناي واقعي کلمه حضور داشته باشيم، پاي کار باشيم، قطعاً دشمن شکست خواهد خورد؛ در اين هيچ ترديدي وجود ندارد.
از خداوند متعال توفيقات شما را طلب ميکنيم، و از خداي متعال ميخواهيم که روزبه‌روز ان‌شاءالله بر سعادتمندي شما جوانان عزيز و پيشرفت و اعتلاي ملّت ايران بيفزايد؛ و روح مطهّر امام بزرگوار و شهداي عزيز انقلاب و شهداي مجموعه‌ي سپاه و نيروي دريايي سپاه را ان‌شاءالله درجاتشان را عالي کند.
والسّلام عليکم‌ و رحمةالله و برکاته‌
1) سوره‌ي انفال، بخشي از آيه‌ي 60؛ «و هرچه در توان داريد از نيرو و اسبهاي آماده بسيج کنيد، تا با اين [تدارکات‌]، دشمن خدا و دشمن خودتان را بترسانيد ...»
2) [سردار سرتيپ پاسدار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي]
3) سوره‌ي انفال، بخشي از آيه‌ي 60؛ «... تا با اين [تدارکات‌] دشمن خدا را بترسانيد ...»
4) سوره‌ي محمّد، بخشي از آيه‌ي 7؛ «... اگر خدا را ياري کنيد، ياري‌تان ميکند ...»
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۴۸۳۸۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حمایت اسرائیل از طرف آمریکا نشان از خباثت و شیطنت این کشور در منطقه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سردار علی فدوی، امروز_ پنجشنبه، سیزدهم اردیبهشت_ در اجلاسیه شهدای شهرستان باشت، اظهار کرد: آنچه در عاشورا گذشت باعث شد تا هر مصیبتی قابل تحمل باشد و برای همین است که والدین شهدا بر مصیبت فرزندان خود تحمل کردند و می‌دانند که شهدا به اعلا علیین پیوسته‌اند و به بالاترین مقام رسیده‌اند.

وی افزود: خدا را شاکریم به برکت امام راحل به برکت انقلاب و به برکت این مردم از سال ۱۳۴۲ تاکنون هر لحظه تحقق وعده الهی را می‌بینیم، چرا که این مردم به تکالیف خود عمل کرده‌اند.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر روز عظمت این کشور و انقلاب از روز گذشته بیشتر می‌شود گفت: علت این است که مردم به تکلیف خود عمل کرده‌اند و این حرکت هر روز گسترش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: پس از هفت ماه جنگ غزه ۹۲ درصد کشورهای دنیا حرف‌هایی را می‌زنند که امام راحل این حرف‌ها را در سال ۱۳۴۲ زده بود چرا که از سال ۱۳۴۲ آمریکا و صهیونیست‌ها در نوک پیکان حمله امام راحل قرار داشتند.

فدوی خاطرنشان کرد: امروز ۹۲ درصد مردم دنیا حرفی را می‌زنند که امام و مردم ایران از سال ۱۳۴۲ زدند، این برکت بزرگی است و باید از آن مواظبت کنیم و به تکالیف خود همچنان عمل کنیم تا وعده الهی با سرعت بیشتری تحقق پیدا کند باید امیدوار باشیم که حرکت نهایی را ببینیم و پرچم انقلاب را به دست صاحب اصلی بسپاریم.

وی گفت: چه افتخاری بالاتر از اینکه طبق دستور اسلام و قرآن ملتی به پا خیزد و به مقابله با مستکبران عالم و دفاع از مظلومان برود که در قرآن به آن اشاره شده‌است و در قانون اساسی ما هم آمده و این ماهیت حق طلبی نظام ما را نشان می‌دهد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: هر روز ذلیل شدن آمریکا و ایادی او را می‌بینیم چیزی که امام فرمود محقق شده است همچنان که امام فرمود؛ آمریکا را در خلیج فارس به ذلت می‌کشانیم.

وی تصریح کرد: دنباله‌روی شیاطین منتهی به جهنم می‌شود او می‌خواهد همراهان خود را در جهنم زیاد کند در حال وسوسه است و پیشنهاد می‌دهد همانگونه که بعضی‌ها در سال ۱۴۰۱ خباثت به خرج دادند و جاهلانه دنبال شیطان رفتند و برای کشور هزینه درست کردند اما در نهایت شکست خوردند.

فدوی خاطرنشان کرد: در طول ۴۵ سال هر اقدامی کردند شکست خوردند که این هم از وعده‌های قرآن و وعده‌های الهی است.

وی با بیان اینکه در قرآن آمده دو حزب بیشتر نداریم یکی حزب خدا و دیگری حزب شیطان، افزود: هر آنکه در حزب خدا باشد همیشه پیروز است و هیچ‌گاه حزب شیطان پیروز نمی‌شود همچنان که وزیر خزانه‌داری آمریکا اعتراف می‌کند در طول ۴۵ سال یک پیروزی هم مقابل ایران نداشته‌ایم و همیشه شکست خورده‌ایم و این به خاطر پایداری و استقامت مردم و رهبری امامین انقلاب است و با ادامه این روند مشکلات برطرف می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: امروز به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم در موقع لازم خبیثان عالم را تنبیه کنیم و معتقدیم خبیثان عالم فقط صهیونیست‌ها نیستند از روز اول آمریکایی‌ها فرماندهی را بر عهده گرفتند و هنوز هم هستند اگر آمریکا و انگلیس و دیگران حمایت نمی‌کردند تا امروز صهیونیست‌ها نبودند لذا شیطان بزرگ در رأس است و بقیه هم در ذیل آن قرار دارند و تبلور شیطنت آنها قرار دادن رژیم کودک‌کش در قلب کشورهای اسلامی است.

وی با اشاره به هدف قرار دادن کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق، تصریح کرد: کنسولگری ما را زدند عزیزترین افراد ما را شهید کردند و امام ما سه بار به صورت علنی دستور دادند و ما هم پرقدرت تنبیه کردیم و همه عالم آن را دیدند.

سردار فدوی خاطرنشان کرد: تعداد زیادی موشک و پهپاد را به بزرگ‌ترین پایگاه آنها فرستادیم اما علی‌رغم سانسور غربی‌ها تصاویر زیادی بیرون آمد و حتماً اطلاعات کامل‌تری هم بیرون خواهد آمد و فقط قدرت حق می‌تواند چنین کاری را انجام دهد.

وی گفت: با قدرت، محکم و با اطمینان عمل کردیم و این تبدیل به یک رویه شد که اگر از این نوع جنایت‌ها انجام دهند اقدامی بسیار بزرگ‌تر انجام می‌دهیم.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، افزود: نباید از هیچ چیز نگران باشیم، آمریکا و همه شیاطین امکانات را به میدان آوردند، اما در طول ۴۵ سال شکست خوردند چرا که وعده خداوند محقق شده و ما به تکلیف خود عمل کرده‌ایم.

کد خبر 750063

دیگر خبرها

  • ۷ موردی که همین الان باید از شرشان خلاص شوید! پشیمان نمی‌شوید!
  • تشییع پیکر مطهر شهید محمدرضا غضبان
  • عملیات وعده صادق نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است
  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • تجلیل از اساتید خواهر و برادر حوزه علمیه استان قزوین
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!
  • بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران | این پسر لژیونر شد + تصاویر
  • اختصاصی: بزرگ‌ترین انتقال تاریخ والیبال ایران!